Κινητοποιήσεις από εκπαιδευτικούς και μαθητές στο κέντρο της Αθήνας
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας από εκατοντάδες εκπαιδευτικούς και μαθητές πραγματοποιούνται στο κέντρο της Αθήνας.
Εκπαιδευτικοί έχουν συγκεντρωθεί έξω από το Εφετείο, αντιδρώντας στην διαδικασία της αξιολόγησης από το υπουργείο Παιδείας.
Παράλληλα, συγκέντρωση πραγματοποιούν και φοιτητές και μαθητές στα Προπύλαια για τα μέτρα προστασίας στα σχολεία και στις σχολές αλλά και για συμπαράσταση στους καθηγητές και δασκάλους.
Στη συνέχεια, θα πραγματοποιήσουν πορεία προς τη Βουλή.
Κλειστή για την ώρα είναι η Λεωφόρο Αλεξάνδρας και η Πανεπιστημίου.
Την απεργία των εκπαιδευτικών στηρίζει με απόφασή της και η ΑΔΕΔΥ που επίσης κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας στην Αττική από τις 11:30 μέχρι τις 14:30.
Εκτός από την αξιολόγηση, οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν και στην αγωγή που κατέθεσε η Νίκη Κεραμέως και κρίθηκε παράνομη η απεργία-αποχή.
Σε ανακοινώσεις τους οι ομοσπονδίες επισημαίνουν, πως το ΥΠΑΙΘ, με τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, στοχεύει «στη διάλυση του δημόσιου σχολείου». Κατηγορούν το υπουργείο, ότι αρνείται το διάλογο, «λέγοντας ψέματα, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν προτάσεις».
Οι ομοσπονδίες κάνουν λόγο για «μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αλλάζει συνολικά τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης», ενώ μεταξύ άλλων «δημιουργεί συνθήκες εντατικοποίησης και πίεσης στους μαθητές, καθώς και στιγματισμού τους από μικρή ηλικία».
Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, αναφέρουν, ότι «δεν έχουν καμία σχέση με τις γνώσεις που απελευθερώνουν τον άνθρωπο, αλλά εστιάζουν σε θέματα που η πολιτική ηγεσία με τις ιδεολογικές και πολιτικές της επιλογές καθορίζει κάθε φορά».
«Η διεθνής εμπειρία στις χώρες στις οποίες εφαρμόζεται εδώ και πολλές δεκαετίες αυτή η εκπαιδευτική πολιτική, υποστηρίζουν οι ομοσπονδίες, καταλήγει «στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τη διαμόρφωση συνθηκών μεταβίβασης αρμοδιοτήτων εκτός του κεντρικού κράτους, που στο βάθος οδηγεί στην απόσυρση του κράτους από την ευθύνη παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες».
«Η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος», υπογραμμίζουν.