Τέλος στην αγωνία για τους περισσότερους από 100.000 υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας, ενώ σειρά παίρνει η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου.
Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Φέτος για πρώτη φορά οι υποψήφιοι έλαβαν τη βαθμολογία τους και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τους τηλέφωνο, εφόσον το είχαν ήδη αιτηθεί στην ειδική εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης gov.gr.
Επισημαίνεται ότι το νέο κανάλι της ενημέρωσης μέσω κινητού τηλεφώνου λειτουργεί ανεξάρτητα από την ανάρτηση των αποτελεσμάτων στις σχολικές μονάδες, η οποία θα πραγματοποιηθεί και φέτος κανονικά καθώς και στην εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ results.it.minedu.gov.gr.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την ημέρα λειτουργίας των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για την ανάρτηση της βαθμολογίας οι υποψήφιοι που δεν έχουν αποκτήσει κωδικό ασφαλείας (password) για το Μηχανογραφικό Δελτίο, θα μπορούν να ζητήσουν να τους αποδοθεί.
Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που αναρτήθηκαν στα Λύκεια περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία.
Δύο Μηχανογραφικά φέτος
Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, δίνεται για πρώτη φορά φέτος, η δυνατότητα για υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο Ι.Ε.Κ.
Συνεπώς, ένας/μια υποψήφιος μπορεί να υποβάλει παράλληλα μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής του/της στις Πανελλαδικές εξετάσεις και μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου του/της και επιπλέον κριτηρίων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.
«Μέλημα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ είναι οι νέοι να έχουν επιλογές, να έχουν εναλλακτικές και να ακολουθούν εκπαιδευτικές διαδρομές, που υπηρετούν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις τους. Επίσης, προβλέφθηκαν οι προϋποθέσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση των δομών αυτών και την καλύτερη σύνδεσή τους με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το υπουργείο.
Βάσεις: Σε ποιες σχολές αναμένεται άνοδος
Η τάση ανόδου των βάσεων είναι γενική σε όλα τα επιστημονικά πεδία, ενώ σημαντική άνοδος αναμένεται, και στη Νεοελληνική Γλώσσα, την Εκθεση και την Ιστορία.
Εξάλλου, άνοδο των βάσεων σε 3 από τα 4 πεδία των πανελληνίων εξετάσεων προέβλεψε ο Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός και σύμβουλος σταδιοδρομίας, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Άνοδο προέβλεψε για τις ιατρικές σχολές, που πέρυσι σημείωσαν αρνητικό ρεκόρ βαθμολογίας αλλά και για τις χαμηλόβαθμες σχολές των τριών, τεσσάρων, πέντε και έξι χιλιάδων μορίων. Αυτές εκτίμησε ότι θα ανέβουν και θα πάνε για το 2ο και 4ο πεδίο τουλάχιστον στα 8.000 μόρια και για το 1ο και το 3ο, τουλάχιστον στα 9.000 μόρια.
Για τις μεσαίες στη βαθμολογία σχολές, όπως διευκρίνισε «δεν μπορούμε να ξέρουμε γιατί δεν έχουν βγει τα στατιστικά των επιδόσεων».
Φέτος είναι κρίσιμη η βαθμολογία, καθώς υπάρχει η βάση εισαγωγής που είναι ένας «κόφτης», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στρατηγάκης και «κάποια παιδιά δεν θα την περάσουν, άρα δεν θα έχουν και δικαίωμα υποβολής μηχανογραφικού».
Η βάση εισαγωγής ανέφερε πως έχει έναν περίπλοκο τρόπο υπολογισμού, καθώς το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να μην εξαρτάται η εισαγωγή των υποψηφίων από την ευκολία ή τη δυσκολία των θεμάτων. «Ο υποψήφιος πρέπει να έχει γράψει τουλάχιστον το 80% του μέσου όρου όλων των υποψηφίων της Ελλάδας». Οπότε, όπως είπε,εάν οι υποψήφιοι δεν πήγαν καλά ο μέσος όρος θα είναι χαμηλός, οπότε και χαμηλότερη η βάση εισαγωγής.
Στο μηχανογραφικό τους οι υποψήφιοι θα δουν, όπως διευκρίνισε, μόνο τις σχολές που θα μπορούν να δηλώσουν με βάση τις βαθμολογικές τους επιδόσεις. Το αν θα πετύχουν στη σχολή που θέλουν ή όχι εξήγησε πως δεν εξαρτάται από τη βάση εισαγωγής αλλά από τα μόριά τους, γιατί «η ελάχιστη βάση εισαγωγής ο μόνος ρόλος που παίζει είναι εάν θα έχουμε δικαίωμα να δηλώσουμε ή όχι τη σχολή στο μηχανογραφικό».
Η πρόβλεψή του για την ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι ότι καθόσον τα θέματα φέτος ήταν σαφώς πιο εύκολα απ΄ότι πέρυσι, τα παιδιά θα έχουν γράψει καλύτερα. Εδώ όμως εξήγησε πως υπάρχει ένας μικρός αστερίσκος «δεν γνωρίζουμε πόσο επηρεάστηκαν τα παιδιά από την πανδημία και πόσο καλά προετοιμάστηκαν για τις πανελλαδικές». Στην περίπτωση που ανταποκρίθηκαν θα έχουμε άνοδο των επιδόσεων που θα φέρει και άνοδο των βάσεων.
Η ανακατανομή που έκανε το υπουργείο Παιδείας από ΑΕΙ Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε Περιφέρεια, σημαίνει όπως επισήμανε ότι περίπου 1.200 παιδιά που θα σπούδαζαν στην πόλη τους θα υποχρεωθούν να σπουδάσουν σε άλλες πόλεις και εκτίμησε πως «θα έχουμε και άνοδο στις βάσεις σε αυτές τις σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».