ΕΛΛΑΔΑ

Αστικές συγκοινωνίες: Έρχονται 800 «πράσινα» λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Αστικές συγκοινωνίες: Έρχονται 800 «πράσινα» λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
ΙΝΤΙΜΕ / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Διαγωνισμός για την προμήθεια 800 περίπου «πράσινων» λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, θα προκυρηχθεί μέσα στο επόμενο διάστημα, για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς.

Πρόκειται για ηλεκτρικά, CNG και υβριδικά λεωφορεία, που αποτελούν την πρώτη φάση ενός ευρύτερου σχεδίου, η οποία περιλαμβάνει 1.300 νέα, «πράσινα» λεωφορεία.

Τα εν λόγω ηλεκτρικά λεωφορεία θα είναι ένας «συνδυασμός οχημάτων αργής και γρήγορης φόρτισης που θα ενισχύσουν σημαντικά το παραγόμενο μεταφορικό έργο, μειώνοντας παράλληλα τις αρνητικές επιπτώσεις των μεταφορών στην ποιότητα του αέρα και στο περιβάλλον συνολικά», όπως είπε ο Γιάννης Ξιφαράς στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Εκτός από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, στο άμεσο μέλλον, «θα ακολουθήσουν αντίστοιχες ενέργειες και σε άλλες πόλεις της ελληνικής επικράτειας», σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών.

Προχωρά η Γραμμή 3 του Μετρό

Στο κομμάτι των σταθερών αστικών συγκοινωνιών, η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα - Πειραιάς» προχωράει, ενώ αναμένονται τρεις νέοι σταθμοί του μετρό στην πόλη το καλοκαίρι του 2022.

Στο επίπεδο λειτουργίας του μετρό, ο κ. Ξιφαράς ανακοίνωσε ότι σύντομα θα είναι πλήρως διαθέσιμα 2 καινοτόμα συστήματα αυτοματοποιημένης κίνησης των συρμών (Automatic Train Protection [ATP] και Automatic Train Operation [ATO]), ενώ μέσω προγραμμάτων ανάταξης των υφισταμένων συρμών, και άρα αύξησης της διαθεσιμότητας τους, να μπορούν να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις.

Δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ Πειραιά

Υπενθύμισε ότι βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ στον Πειραιά, ενώ στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται και το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού από Φάληρο μέχρι Πειραιά.

Στο κομμάτι της ενίσχυσης των φορέων αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Ξιφαράς υπενθύμισε ότι οι προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ για οδηγούς και τεχνικούς ολοκληρώθηκαν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Τέλος, στο πλαίσιο της στροφής προς ηπιότερες μορφές ενέργειας, ο κ. Ξιφαράς τόνισε ότι αναπτύσσεται μαζί, με τα συναρμόδια υπουργεία, η Εθνική Στρατηγική για το ποδήλατο, με στόχο την προώθηση μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης αναφορικά με το συγκεκριμένο μέσο, σε επίπεδο υποδομών και χρηματοδότησης αυτών, νομοθετικού πλαισίου, ενημέρωσης και δράσεων ευαισθητοποίησης του κοινού.