ΕΛΛΑΔΑ

Ο Αντόνιο Μπαντέρας στη Θεσσαλονίκη: Καρέ - καρέ οι σκηνές από τα γυρίσματα της ταινίας

Ο Αντόνιο Μπαντέρας στη Θεσσαλονίκη: Καρέ - καρέ οι σκηνές από τα γυρίσματα της ταινίας
Screen Grab / YouTube

Η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης μετατράπηκε σε αυτοκινητόδρομο του Μαϊάμι για τις ανάγκες των γυρισμάτων της ταινίας του Αντόνιο Μπαντέρας, «The Enforcer».

Είναι η πρώτη παραγωγή του Χόλιγουντ στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, που έχει ξεκινήσει τα πρώτα της γυρίσματα σε μεγάλο οδικό άξονα. Ποιος φανταζόταν πριν από έναν μήνα πως η... πολύπαθη περιφερειακή οδός της πόλης θα «μεταμφιεστεί» με τις τεχνικές κινηματογράφησης των μεγάλων στούντιο σε «highway» αμερικανική;

Λίγο μετά τις 8 το απόγευμα της Τετάρτης, μια αρμάδα από αυτοκίνητα με αμερικάνικες προδιαγραφές εμφανίζεται στο βάθος του ορίζοντα. Δεν βρισκόμαστε όμως στον δρόμο κάποιας αμερικανικής πόλης, αλλά στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, στον Κ12, στη συμβολή της Μουδανιών, όπου χθες το απόγευμα γυρίστηκαν κάποιες από τις σκηνές του «The Enforcer».

Τα αυτοκίνητα, όλα με πινακίδες που γράφουν «The Sunshine State» αφού υποτίθεται πως είμαστε το Μαϊάμι, πλησιάζουν προς την έξοδο Πανοράματος. Μπροστά τους ένα μεγάλο όχημα που μοιάζει με κοινό φορτηγό μέχρι να δεις το πίσω του μέρος.

Εκεί, πάνω σε ένα ειδικό ικρίωμα -ένα «rig» κινηματογραφικό- βρίσκεται το βαθύ πράσινο Plymouth Barracuda με μυριάδες καλώδια, συστήματα καταγραφής εικόνας, ανακλαστήρες, συστήματα φωτισμού. Μέσα, στη θέση του οδηγού, ο Αντόνιο Μπαντέρας που «συνομιλεί» με τον συμπρωταγωνιστή του και η κάμερα υπερ-υψηλής ευκρίνειας Arri στο πλάι γράφει εικόνες: έχουμε γύρισμα λοιπόν!

Το πρώτο πέρασμα του αυτοκινήτου με τον πρωταγωνιστή, στο καυτό δειλινό της Θεσσαλονίκης θα ακολουθήσουν πολλά ακόμη- με αλλά και χωρίς την κουστωδία των υπόλοιπων οχημάτων με τις αμερικάνικες πινακίδες, με μεγαλύτερες αλλά και μικρότερες ταχύτητες, με αλλαγμένα συστήματα φωτισμού όπως ζητά ο διευθυντής φωτογραφίας όσο πέφτει το σκοτάδι.

Έκπληκτοι οι παρευρισκόμενοι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, που έχουν πάρει τα κινητά τους, νερό και ό,τι θα χρειαστούν για να δροσιστούν, παρακολουθούν πίσω από τις πλαϊνές μπάρες του δρόμου. Σιωπηλοί κατά κανόνα, δεν κρύβουν την αγωνία όπως και το χαμόγελό τους αφού στην πόλη τους ετοιμάζεται μια μεγάλη παραγωγή που θα γυρίσει τον κόσμο σε μερικά χρόνια. Ιδιαίτερη εντύπωση κάνει σε όλους ο χειριστής της ψηφιακής μηχανής κινηματογράφησης που είναι σχεδόν... ξαπλωμένος στο οδόστρωμα της περιφερειακής οδού. Με τα ακουστικά και την ενδοσυνεννόηση έχει επιφορτιστεί με το πιο σημαντικό καθήκον: τη λήψη του σωστού πλάνου.

Πιο πίσω, στο σημείο εκκίνησης των διαδρομών, ένα μελίσσι από ειδικούς: τεχνικοί, ηχολήπτες, ενδυματολόγοι, ειδικοί στο μακιγιάζ, βοηθοί παραγωγής αφαιρούν ή προσθέτουν στοιχεία για τη σκηνή, αλλάζουν κάθε τεχνική λεπτομέρεια για τα γυρίσματα. Είναι σαν να έχει στηθεί ένα σύνταγμα ανθρώπων για να ...κερδίσει μόνο μια «μάχη», να τελειώσει το βράδυ με τις σκηνές που έχει οραματιστεί ο σκηνοθέτης.

Το ξημέρωμα έφερε πάλι την περιφερειακή οδό σε χρήση αλλά ένα κεφάλαιο ιδιαίτερο στην αστική καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης είχε πια γραφτεί: το πρώτο γύρισμα σε μεγάλο οδικό άξονα της Θεσσαλονίκης έγινε το πρώτο θέμα στην πόλη. Η παρουσία χιλιάδων κατοίκων στους παραδρόμους που είχαν έρθει για να πάρουν μια ...γεύση από Χόλιγουντ και να πούνε πως «...το έζησαν» έδειξε πως τελικά το σινεμά «κέρδισε» την πόλη.