ΕΛΛΑΔΑ

Αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και έμφαση στην ηλεκτροκίνηση για τη Beat

Αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και έμφαση στην ηλεκτροκίνηση για τη Beat

Η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών αλλά και η «επιβράβευση» των οδηγών ταξί ιδίως αυτών που στρέφονται προς την ηλεκτροκίνηση αποτελούν τον στόχο των αλλαγών που προωθεί στο σύστημα ανάθεσης διαδρομών η Beat. Παράλληλα, η μεγαλύτερη εφαρμογή κλήσης ταξί στην Ελλάδα θέτει ως στόχο να εκμηδενίσει μέχρι το 2025 το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διαδρομών της, στις ελληνικές πόλεις που δραστηριοποιείται.

Όπως ανέφεραν τα στελέχη της Beat κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με τους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης με αφορμή τη συμπλήρωση 10 χρόνων από την έναρξη λειτουργίας, το νέο σύστημα θα δίνει προτεραιότητα μέσω της εφαρμογής της στα οχήματα μηδενικών ρύπων, ως βασικό κίνητρο προς τους συνεργάτες οδηγούς της, προκειμένου να αντικαταστήσουν τα θερμικής καύσης οχήματά τους με ηλεκτρικά. Παράλληλα, από 2025 και μετά, και εφόσον το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψει, η BEAT στοχεύει να εγγράφει στην πλατφόρμα της μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων.

Τα οχήματα μηδενικών ρύπων θα λαμβάνουν διαδρομές κατά προτεραιότητα σε σχέση με τα οχήματα θερμικής καύσης, μέσω ενός νέου, καινοτόμου συστήματος Έξυπνης Ανάθεσης Διαδρομών, το οποίο έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα και θα δοκιμαστεί από τον όμιλο της Free Now, η κοινοπραξία της BMW και της Daimler στην οποία ανήκει η Beat, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά.

Πρόκειται για ένα σύστημα προτεραιότητας, το οποίο, όπως επεσήμανε ο γενικός διευθυντής της Beat στην Ελλάδα, Βασίλης Ντάνιας, στοχεύει να προσφέρει καλύτερη εμπειρία μετακίνησης για τον επιβάτη, επιβράβευση, με περισσότερα έσοδα για τον επαγγελματία οδηγό ταξί αλλά και να βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας.

Το σύστημα αυτό, μέσω του αλγόριθμού του, θα επιλέγει το όχημα που θα στέλνει σε κάθε διαδρομή υπολογίζοντας παραμέτρους, όπως την ηλικία και τους ρύπους του οχήματος, το χρόνο αναμονής του επιβάτη, αλλά και τη βαθμολογία που έχουν συγκεντρώσει οι οδηγοί από τους επιβάτες του BEAT. Έτσι, μεταξύ των κοντινών στον επιβάτη οχημάτων, θα επιλέγεται από την εφαρμογή εκείνο με τους μηδενικούς ή τους λιγότερους δυνατούς ρύπους.

Βέβαια, μία άλλη σημαντική αλλαγή είναι πως ο αλγόριθμος θα δίνει επιπλέον προτεραιότητα σε κλήσεις που γίνονται σε ώρες μη αιχμής σε οδηγούς ταξί που αποδέχονται κλήσεις σε ώρες αιχμής. Όπως ανέφερε ο κ. Ντανιάς, η κίνηση και οι κλήσεις έχουν πλέον επιστρέψει σε επίπεδα προ την εφαρμογή των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας της COVID-19, και έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί οδηγοί, κατά τις ώρες μη αιχμής, προτιμούν να μην αποδέχονται τις κλήσεις που τους έρχονται από την εφαρμογή αλλά να βρίσκουν πελάτες στο δρόμο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι χρήστες της εφαρμογής να καθυστερούν σημαντικά να βρίσκουν ταξί. Στο εξωτερικό υπάρχει η επιλογή της αύξησης του κομίστρου αλλά αυτό στην Ελλάδα δεν το επιτρέπει το νομοθετικό πλαίσιο ούτε είναι κάτι που θα ήθελε η Beat. Οπότε, προσπαθεί να επιβραβεύσει τους οδηγούς ταξί που αναλαμβάνουν κλήσεις από την εφαρμογή και κατά τις ώρες αιχμής.

Όσον αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, όπως αναφέρθηκε, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να μεγιστοποιήσει τη χρήση (βέλτιστη οικονομική απόδοση και πληρότητα) των οχημάτων, το οποίο αποτελεί κλειδί για τη βιωσιμότητα. Η στρατηγική αυτή στο σύνολό της, εκτός από τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και την ολοένα μεγαλύτερη βελτίωση της ποιότητας των διαδρομών, θα οδηγήσει ταυτόχρονα σε όφελος για τους συνεργαζόμενους οδηγούς, με αύξηση των εσόδων τους. Υπολογίζεται, ότι ένας οδηγός ηλεκτρικού οχήματος, συνεργαζόμενος με τη Βeat (σ.σ. πάνω από 8000 είναι τα συνεργαζόμενα ταξί στην Αττική) και έχοντας τη δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι του, θα κέρδιζε 2.000-6.000 ευρώ περισσότερα ανά έτος σε σχέση με το μέσο ταξί, παύοντας παράλληλα να επιβαρύνει το περιβάλλον με 13 τόνους CO2 ετησίως.