ΕΛΛΑΔΑ

Σοφία Ζαχαράκη: Κεντρική επιδίωξη της κυβέρνησης η δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού

Σοφία Ζαχαράκη: Κεντρική επιδίωξη της κυβέρνησης η δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού
Σοφία Ζαχαράκη, υφυπουργός Τουρισμού

Συνέντευξη της υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη στο CNN Greece

Κεντρική επιδίωξη της κυβέρνησης για φέτος είναι η δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού και η διεκδίκηση ενός όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μεριδίου, σε μια τουριστική αγορά που αναδιατάσσεται, δηλώνει μεταξύ άλλων στο CNN Greece η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη.

«Εστιάζουμε, σε επίπεδο κυβέρνησης στην στήριξη των επιχειρήσεων και εργαζομένων στον τουρισμό ώστε να είμαστε έτοιμοι για το άνοιγμα, στην διασφάλιση της μέγιστης δυνατής προστασίας της υγείας όλων και στην προβολή της Ελλάδας ως ενός ασφαλούς και πλήρους ταξιδιωτικού προορισμού που έχει τα πάντα προκειμένου ο επισκέπτης να μπορεί να νιώσει μια πραγματική ψυχική ανάταση, αντίδοτο στην δοκιμασία της πανδημίας».

H κυρία Ζαχαράκη τονίζει πως «θέτουμε τα θεμέλια για την περαιτέρω ενίσχυση και εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος με την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά και του εναλλακτικού τουρισμού (γαστρονομικού, ορεινού-αναρριχητικού, ευεξίας, καταδυτικού κ.α.)».

Παράλληλα, η ίδια επισημαίνει πως από τα μέσα Ιουνίου αναμένουμε αύξηση στις κρατήσεις και πως η φετινή τουριστική σεζόν θα έχει αρκετές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, ενώ επίσης αναμένεται και να επιμηκυνθεί σημαντικά. Τέλος, αναφερόμενη στον εγχώριο τουρισμό, προβλέπει πως θα στηρίξει και φέτος τον κλάδο, ειδικά με την επέκταση του προγράμματος «Τουρισμός για όλους».

Ολόκληρη η συνέντευξη της υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη:

- Σε ποιους άξονες βασίζεται η στρατηγική της τουριστικής περιόδου;

Το 2020 το στοίχημα ήταν ο τουρισμός να μείνει όρθιος μπροστά σε μια πρωτόγνωρη, παγκόσμια απειλή. Φέτος, η κεντρική επιδίωξη μας είναι η δυναμική του ανάκαμψη και η διεκδίκηση ενός όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μεριδίου, σε μια τουριστική αγορά που αναδιατάσσεται. Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε, σε επίπεδο κυβέρνησης στην στήριξη των επιχειρήσεων και εργαζομένων στον τουρισμό ώστε να είμαστε έτοιμοι για το άνοιγμα, στην διασφάλιση της μέγιστης δυνατής προστασίας της υγείας όλων και στην προβολή της Ελλάδας ως ενός ασφαλούς και πλήρους ταξιδιωτικού προορισμού που έχει τα πάντα προκειμένου ο επισκέπτης να μπορεί να νιώσει μια πραγματική ψυχική ανάταση, αντίδοτο στην δοκιμασία της πανδημίας.

Θέλουμε ο πολίτης της χώρας μας αλλά και ο ταξιδιώτης από το εξωτερικό να απολαύσει τη φιλοξενία και το χαμόγελο νιώθοντας ασφάλεια. Μακροπρόθεσμα, θέτουμε τα θεμέλια για την περαιτέρω ενίσχυση και εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος με την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά και του εναλλακτικού τουρισμού (γαστρονομικού, ορεινού-αναρριχητικού, ευεξίας, καταδυτικού κ.α.). Η αναμόρφωση του πλαισίου, αλλά και η επένδυση στις υποδομές των ειδικών μορφών τουρισμού – με υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης- είναι καταλυτικής σημασίας για την στρατηγική κατεύθυνση και πορεία του ελληνικού τουρισμού στο μέλλον.

- Κυρία Ζαχαράκη, πότε θα έχουμε αύξηση στις κρατήσεις:

Από τα μέσα Ιουνίου και μετά θα υπάρξει κινητικότητα στο μέτωπο των κρατήσεων και θα κρατήσουν φέτος περισσότερο, θα υπάρξουν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής και αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει παραπάνω. Διαβάζουμε πάρα πολλά άρθρα και βλέπουμε και δηλώσεις μεγάλων tour operators ότι υπάρχει ενδιαφέρον και θα υπάρχει ενδιαφέρον ακόμη και τέλος Οκτωβρίου. Αυτό που βλέπουμε φέτος είναι ένα πολύ ισχυρό και ζωηρό ενδιαφέρον και από χώρες οι οποίες πέρυσι μπορεί να μην ήταν τόσο έντονα στο χάρτη όπως είναι η Αμερική. Το γεγονός ότι θα έχουμε τόσες απευθείας πτήσεις από την Αμερική στην Ελλάδα δείχνει το ενδιαφέρον των μεγάλων εταιρειών να βρίσκονται εδώ.

- Αναφορικά με τον εγχώριο τουρισμό, σκέφτεστε να προχωρήσετε σε συγκεκριμένες ενέργειες για την ενίσχυσή του;

Ο εγχώριος τουρισμός υπήρξε κατά την περσινή, δύσκολη χρονιά, εξαιρετικά σημαντικός για τον ελληνικό τουριστικό κλάδο. Στόχος μας είναι η περαιτέρω συμβολή του και κατά την φετινή χρονιά, με την επέκταση, ενίσχυση και πληρέστερη εφαρμογή (ειδικά καθώς βελτιώνεται η υγειονομική κατάσταση και ανοίγουν οι εσωτερικές μετακινήσεις) του προγράμματος «Τουρισμός για όλους» , το οποίο, με τις απαραίτητες προσαρμογές μπορεί να δώσει ισχυρή ώθηση στην εγχώρια τουριστική κίνηση.

- Τι θα ισχύσει για τα πρωτόκολλα στα ξενοδοχεία;

Και φέτος τα καταλύματα θα έχουν το πιστοποιητικό health first, για το πρωινό για παράδειγμα μπορείς να σερβίρεσαι αλλά να φοράμε γάντια. Αυτό που έκρινε η επιτροπή είναι ότι μπορούμε και οι ίδιοι να περνάμε από τον μπουφέ του πρωινού αλλά φορώντας γάντια τα οποία δίνονται κατά την είσοδο στην ουρά. Και self service και όσοι κανόνες ισχύουν για το εσωτερικό των χώρων, ότι ισχύει για το σύνολο των δραστηριοτήτων μας στους εσωτερικούς χώρους θα είναι και για το εσωτερικό των ξενοδοχείων. Είναι πολύ σημαντικό ότι έχουμε την περσινή εμπειρία, είναι ένα από τα σημαντικότερα όπλα μας.

- Ποιος είναι ο στόχος της φετινής καμπάνιας για τον τουρισμό;

Η φετινή εκστρατεία έχει ήδη αρχίσει, και στο σύνθημα της “All you want is Greece” αποκρυσταλλώνεται το μήνυμά μας: η Ελλάδα, με την απαράμιλλη φυσική της ομορφιά, τις ποιοτικές τουριστικές υπηρεσίες και την χαρακτηριστική ελληνική φιλοξενία, μπορεί να προσφέρει μια ολοκληρωμένη, μοναδική εμπειρία στον επισκέπτη, και μάλιστα με απόλυτη ασφάλεια. Ό,τι λοιπόν επιθυμεί από έναν προορισμό μπορεί να το βρει εδώ, και αυτό γίνεται ολοένα και πιο αντιληπτό καθώς η Ελλάδα αναδεικνύεται σε όλες τις σχετικές έρευνες και αξιολογήσεις ως ένας από τους πιο επιθυμητούς προορισμούς για το 2021.

Φέτος η καμπάνια προβολής της Ελλάδας δεν θα είναι δίμηνη και τρίμηνη, όπως στο παρελθόν, αλλά θα είναι εξάμηνη και οκτάμηνη. Θα υπάρξουν μάλιστα και άλλες 4 μικρότερες (Micro Campaigns), που θα προβάλλουν τη γαστρονομία, το θαλάσσιο τουρισμό, τον τουρισμό υπαίθρου αλλά και τον τουρισμό υγείας και ευεξίας.

Ανακαλύψτε όλο το αφιέρωμα του CNN Greece για τον Τουρισμό εδώ