Glami: Υπέρ των online αγορών και στα είδη μόδας οι Έλληνες καταναλωτές
Ανανεώθηκε:
Διστακτικοί όσον αφορά την επιστροφή στα φυσικά καταστήματα για αγορές ειδών μόδας δηλώνουν οι Έλληνες καταναλωτές μέχρι τουλάχιστον να έχει υπάρξει σημαντική μείωση των κρουσμάτων, καθώς δείχνουν να έχουν διευκολυνθεί από την αξιοποίηση του Διαδικτύου για online αγορές.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε μεταξύ 10-20 Απριλίου 2021 η online μηχανή αναζήτησης ειδών μόδας Glami.gr και στην οποία συμμετείχαν 4.157 χρήστες της πλατφόρμας.
Συγκεκριμένα, το 51% απάντησε ότι το 51% θα επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα μόνο όταν τα ημερήσια κρούσματα COVID19 θα έχουν πέσει αισθητά. Για το 21% των ερωτηθέντων φαίνεται πως η πανδημία δεν αποτελεί πλέον κριτήριο αφού δήλωσαν ότι θα τα επισκεφθούν ακόμη και αν τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά. Για το 13% των Ελλήνων φαίνεται ότι μόνο μετά τον εμβολιασμό τους θα επιστρέψουν ενώ ένα 8% δεν θεωρεί ότι θα νιώσει ξανά ασφάλεια να ψωνίσει σε φυσικό κατάστημα. Ανάμεσα σε όσους απάντησαν άλλο (5%), σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει η οικονομική κατάστασή τους αφού δήλωσαν ότι θα επιστρέψουν όταν τα οικονομικά τους θα είναι καλύτερα. Περισσότερο υπέρ των φυσικών καταστημάτων φαίνονται οι άνδρες ερωτώμενοι που δηλώνουν κατά 11% περισσότερο ότι θα επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα ακόμη και αν τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά.
Στην ερώτηση εάν τους τελευταίους 12 μήνες ψώνισαν προϊόντα μόδας περισσότερο ή λιγότερο από την χρονιά πριν την πανδημία, οι καταναλωτές φαίνονται μοιρασμένοι αφού το 41% δήλωσε ότι ψώνισε περισσότερο ενώ το 42% ψώνισε λιγότερο.
Στους λόγους που ψώνισαν περισσότερο, κύριος παράγοντας ήταν οι τιμές και οι καλύτερες προσφορές (49%) ενώ για το 53% όσων ψώνισαν λιγότερο ο κύριος παράγοντας ήταν ότι δεν είχαν που να τα φορέσουν.
Η αύξηση των online αγορών, τα καλά οργανωμένα και λειτουργικά eshop και οι σωστά στοχευμένες online καμπάνιες οδήγησαν στο να βρει το κοινό νέες μάρκες (56% των ερωτηθέντων) μέσω αναζήτησης και προτεινόμενων προϊόντων. Τα social media αποτέλεσαν την δεύτερη πηγή εύρεσης (51%) ενώ αξιοπρόσεκτο είναι ότι ένα 8% δήλωσε ότι έψαχνε συγκεκριμένα μικρότερες μάρκες για να τις ενισχύσει κατά την περίοδο της πανδημίας.
Σχεδόν αμετάβλητη σε σύγκριση με την έρευνα του Μαΐου του 2020 παραμένει η καλή σχέση τιμής- ποιότητας αφού ήταν η πρώτη επιλογή για το 36% των ερωτηθέντων Για το 32% των ερωτηθέντων, η δωρεάν παράδοση και οι εκπτώσεις αποτελούν τα δεύτερα πιο σημαντικά στοιχεία σε ένα eshop. Εντυπωσιακή είναι η αλλαγή στην συμπεριφορά των Ελλήνων οι οποίοι στην αρχή της πανδημίας θεωρούσαν τους αυστηρούς κανόνες υγιεινής και την ανέπαφη παράδοση ως το τρίτο πιο σημαντικό χαρακτηριστικό (30%) ενώ φέτος μόλις το 11% το θεωρεί σημαντικό. Το 29% ενδιαφέρεται για την άριστη εξυπηρέτηση και την ενημερωμένη ιστοσελίδα που είναι η τέταρτη πιο δημοφιλής απάντηση.
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες επέλεξαν τις χρεώσεις στα μεταφορικά και την αδυναμία δοκιμής των προϊόντων ως τα δύο πιο αρνητικά χαρακτηριστικά στις online αγορές. H δυσκολία στην εύρεση του σωστού μεγέθους (41%) αλλά και οι πολλές φορές χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία επιστροφής (28%) αποτελούν επίσης δύο χαρακτηριστικά που αξιολογούν αρνητικά οι καταναλωτές. Αξίζει να σημειωθεί είναι ότι εξακολουθεί να καταγράφεται έλλειψη εμπιστοσύνης στις online πληρωμές αφού αναφέρθηκε από το 14% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα.
Το 76% των Ελλήνων προσπάθησε έστω και λίγο να κάνει οικονομία τους τελευταίους 12 μήνες. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς περίμεναν τις εκπτώσεις σε αγαπημένες τους μάρκες, κάτι που δεν έκαναν παλαιότερα ενώ το 44% επέλεξε να ψωνίσει λιγότερα κομμάτια. Το 30% δήλωσε ότι επέλεξε μόνο μάρκες με προσιτές τιμές για τις αγορές του, ενώ 50-100 ευρώ μηνιαίως προτίθενται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο το επόμενο διάστημα σε αγορές μόδας. Στο ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μηνιαίως το επόμενο διάστημα οι άνδρες εμφανίζονται να προϋπολογίζουν περισσότερα φτάνοντας σε διαφορά 6 ποσοστιαίων μονάδων από τις γυναίκες στο ποσό μεταξύ 201-400 ευρώ.
Τα κιλά πανδημίας που απασχόλησαν εκατομμύρια καταναλωτών ανά τον κόσμο, που λόγω των περιορισμών ελαχιστοποίησαν για πολλούς μήνες τις μετακινήσεις τους αλλά και τις αθλητικές τους δραστηριότητες φαίνεται να επηρεάζουν και τους Έλληνες που κατά 27% δήλωσαν ότι ανέβηκαν νούμερο στα ρούχα τους. Περισσότερο φαίνεται να επηρεάστηκαν οι γυναίκες (28%) σε σχέση με τους άνδρες (20%). Παράλληλα ένα 12% βρήκε την ευκαιρία να πέσει νούμερα. Το 59% των ερωτηθέντων παρέμεινε στα ίδια.