ΕΛΛΑΔΑ

Σε υψηλούς ρυθμούς συνεχίζουν τα online φαρμακεία

Σε υψηλούς ρυθμούς συνεχίζουν τα online φαρμακεία
ΙΝΤΙΜΕ

Τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που έφερε η πανδημία και τα μέτρα αντιμετώπισης αυτής συνεχίζουν να διατηρεί το κανάλι του online φαρμακείου στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Convert Group, στο α’ τρίμηνο του 2021 η αύξηση των πωλήσεων των online φαρμακείων στη χώρα ήταν της τάξεως του 38,3%.

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας ήταν στο +46,6%, τα συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες στο +36,35, τα προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία) στο +33,4% και τα βρεφικά και παιδικά είδη στο +15,4%.

Στην ανακοίνωση της Convert Group σημειώνεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Συνολικά στη χώρα μας λειτουργούν 313 ηλεκτρονικά φαρμακεία, με τα 30 μεγαλύτερα να συγκεντρώνουν το 70% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών. Σύμφωνα με την Convert Group, διαφαίνεται ξεκάθαρα η τάση τα μεγάλα ηλ. φαρμακεία να ισχυροποιούνται συνεχώς σε σχέση με τα μικρότερα, λόγω ισχυρής αγοραστικής δύναμης, μεγάλων επενδύσεων σε marketing και υποδομές logistics αλλά και διεύρυνση της εμπορικής τους γκάμας.

Στα ευρήματα της εταιρείας φάνηκε η σταδιακή εναλλαγή των νέων καταναλωτικών συνηθειών που επέφερε η πανδημία στο καταναλωτικό κοινό, με τις παλαιότερες συνήθειες του. Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε στα 43,2 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) από 41,4 ευρώ που ήταν στο α’ τρίμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων παραμένει σταθερή στα 4,2 τεμάχια με τα 2 από αυτά να είναι προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, τα ευρήματα έδειξαν πως είναι 5 φορές πιθανότερο μια αγορά να έχει προέλθει από περιήγηση του καταναλωτή σε μια μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google) σε σχέση με την απευθείας επίσκεψή του στην ιστοσελίδα ενός φαρμακείου. Οι διαφημίσεις Google και τα οργανικά αποτελέσματα λοιπόν, πρωταγωνίστησαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 φέρνοντας 26,6% και 26,2% των παραγγελιών αντίστοιχα, σημειώνοντας αύξηση 3,2 και 5,3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Η ξεκάθαρη προτίμηση των καταναλωτών στην πραγματοποίηση των παραγγελιών τους από φορητές συσκευές (smartphone και tablet) συνεχίζεται και το πρώτο τρίμηνο του 2020, καθώς κυριαρχούν με ένα ποσοστό 54% έναντι των προσωπικών υπολογιστών (46%). Επίσης, για την διεκπεραίωση των αγορών φαίνεται πως η τηλεργασία έχει επηρεάσει και τις αγοραστικές συνήθειες, αφού προτιμώνται οι πρωινές ώρες (11:00-12:00) , με την Δευτέρα να χαρακτηρίζεται ως η πιο δημοφιλής ημέρα.