Κορωνοϊός: «Όχι» στο άνοιγμα παιδικών σταθμών, «ναι» στα φροντιστήρια για Γ' Λυκείου
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η επιστροφή των μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου στα θρανία, κατά το πρότυπο της δια ζώσης επαναλειτουργίας των Λυκείων, δηλαδή την υποχρέωση αρνητικού self test μαθητών, εκπαιδευτικών και εργαζομένων στις σχολικές μονάδες. Η κυβέρνηση, με γνώμονα την ασφαλή επιστροφή στα σχολεία εν μέσω τρίτου κύματος της πανδημίας, αποφάσισε να μην ανοίξουν τελικά οι παιδικοί σταθμοί τη Δευτέρα 10 Μαΐου, μαζί με τις υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης. Ωστόσο, υπέρ της λειτουργίας των φροντιστηρίων για τους μαθητές της Γ΄Λυκείου εισηγήθηκε η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας.
Συγκεκριμένα, με ανακοίνωσή του το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ξεκαθάρισε ότι δεν υφίσταται θέμα ανοίγματος των βρεφονηπιακών σταθμών την προσεχή Δευτέρα, τονίζοντας:
«Η επαναλειτουργία των σταθμών αυτών θα εξεταστεί αργότερα, ανάλογα με τις εισηγήσεις της Επιτροπής των Ειδικών. Σχετικές ανακοινώσεις θα υπάρξουν έγκαιρα».
Το ζήτημα των παιδικών σταθμών τέθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, ενώ είχε προηγηθεί η δήλωση της κυβερνητικής εκπροσώπου για το θέμα. Η Αριστοτελία Πελώνη, σε συνέντευξή της στον ΣΚΑΪ, είπε πως δεν είναι δυνατόν να γίνουν self test στα παιδιά, καθώς είναι πολύ μικρά και δεν φορούν και μάσκες.
Για το άνοιγμα των παιδικών σταθμών, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης επισήμανε πως υπάρχει μια επιφύλαξη, καθώς -όπως είπε- όσο κατεβαίνει η ηλικία υπάρχει ο φόβος της ελλιπούς πειθαρχίας ως προς την συμμόρφωση προς τα μέτρα προστασίας.
Οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί βρέθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στην ατζέντα της σημερινής συνεδρίασης της Επιτροπής, η οποία θα εκτιμήσει το επιδημιολογικό αποτύπωμα το άνοιγμα των σχολείων και θα επανεξετάσει το ζήτημα σε περίπου 10 ημέρες.
Ανοίγουν φροντιστήρια για πανελλαδικές και εξετάσεις ξένων γλωσσών
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, επί τάπητος τέθηκε και το άνοιγμα των φροντιστηρίων - ενίσχυσης μαθημάτων αλλά και ξένων γλωσσών. Το σενάριο που εξετάστηκε για τα φροντιστήρια είναι να ξεκινήσουν εκ νέου τη λειτουργία τους από την προσεχή Δευτέρα 10 Μαΐου, μαζί με την επιστροφή των μαθητών σε Δημοτικά και Γυμνάσια.
Η εισήγηση της Επιτροπής είναι να ανοίξουν τα φροντιστήρια της Γ' Λυκείου τη Δευτέρα 10 Μαΐου, ενόψει πανελλαδικών εξετάσεων, όπως επίσης και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών για όσους δίνουν εξετάσεις.
Όπως ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκο Χαρδαλιά, από 10 Μαΐου επαναλειτουργούν τα δια ζώσης τμήματα φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών που σχετίζονται με τη διενέργεια εξετάσεων, όπως οι Πανελλήνιες εξετάσεις και οι εξετάσεις τίτλων επάρκειας ξένων γλωσσών.
Πώς θα επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές - Ολόκληρη η ΚΥΑ
Δύο self test την εβδομάδα
Μαθητές, εκπαιδευτικοί και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων θα πρέπει να υποβάλλονται δύο φορές την εβδομάδα σε self test, τα οποία θα προμηθεύονται από τα φαρμακεία τις καθημερινές (όχι σε ώρες και ημέρες εφημερίας).
Από σήμερα, Τετάρτη 5 Μαΐου έως το Σάββατο 8 Μαΐου θα διανέμονται από τα φαρμακεία τα αυτοδιαγνωστικά τεστ μόνο σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και διοικητικό προσωπικό πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και φοιτητών που κάνουν πρακτική άσκηση. Το δεύτερο τεστ μαθητών και εκπαιδευτικών για την επόμενη εβδομάδα θα είναι διαθέσιμο από τη Δευτέρα 10 Μαΐου.
Οι μαθητές προκειμένου να προσέλθουν στο σχολείο τη Δευτέρα θα πρέπει να έχουν μαζί τους βεβαίωση αρνητικού self test. Το αποτέλεσμα του self test δηλώνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και μέσω αυτής εκδίδεται η σχολική κάρτα εφόσον το τεστ είναι αρνητικό.
Οι μαθητές φέρουν την σχολική αυτή κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας για το πρώτο test και της Πέμπτης για το δεύτερο test. Για τους εκπαιδευτικούς θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της ίδιας πλατφόρμας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή στο σπίτι, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μία χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα, τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.
Στην περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό του στην τάξη, δεν θα γίνεται δεκτός, θα λαμβάνει απουσία και θα αποχωρεί από το σχολείο. Ο μαθητής θα παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί στο σχολείο για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, μέχρις ότου οι κηδεμόνες του τον παραλάβουν, τηρουμένων όλων των ισχυόντων υγειονομικών μέτρων προστασίας.
Αν το self-test είναι θετικό, θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της ίδιας πλατφόρμας για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή. Στην ιστοσελίδα self-testing.gov.gr.υπάρχει σύνδεσμος ο οποίος παραπέμπει σε σταθερά σημεία που λειτουργούν συγκεκριμένες ώρες, από Δευτέρα έως Παρασκευή και την Κυριακή και εκεί αναγράφονται και οι ώρες λειτουργίας του κάθε σημείου, όπου διενεργούνται δωρεάν επαναληπτικά tests.
Όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας, σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος στο self test, οι απουσίες 1-2 ημερών μέχρι να γίνει το επαναληπτικό test δεν θα προσμετρώνται. Τα επαναληπτικά test πρέπει να γίνονται εντός 24 ωρών, εξ ου και η λειτουργία των δημόσιων δομών και τις Κυριακές. Αν το επαναληπτικό, πλέον, τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό οι μαθητές - εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και θα επιστρέφουν στο σχολείο.
Επίσης, εκτός από τη διενέργεια των self tests κατ' οίκον, στα σχολεία θα ισχύουν κανονικά όλα τα μέτρα προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού. Δηλαδή είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, οι μαθητές θα κάνουν διαφορετικά διαλείμματα ανά ομάδες, ενώ σταθερές θα είναι οι ομάδες μαθητών στα αθλήματα και άλλες δραστηριότητες.
Ακόμα προβλέπονται η χρήση αντισηπτικών, οι σχολαστικοί καθαρισμοί αιθουσών και κοινόχρηστων χώρων, οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, καθώς επίσης και ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά..