ΕΛΛΑΔΑ

Αντιδράσεις από τον εμπορικό κόσμο για τα νέα μέτρα λειτουργίας των καταστημάτων

Φωτογραφία αρχείου CNN Greece/ Σπύρος Μελισσάρης

Δυσάρεστη χαρακτηρίζεται από τον εμπορικό κόσμο η αλλαγή στη λειτουργία των καταστημάτων που ανακοινώθηκε νωρίτερα από τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, καθώς σύμφωνα με τα νέα μέτρα επανέρχεται το click away στο λιανεμπόριο, ενώ από το Σάββατο 30 Ιανουαρίου τίθεται σε ισχύ η μέθοδος click inside

Το click inside θα ισχύει στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, καθώς και τα κομμωτήρια, τα καταστήματα περιποίησης και τα χαρτοβιβλιοπωλεία, σε όλες τις «κόκκινες» περιοχές της χώρας.

«Πριν από δυο εβδομάδες είχαμε πει ότι τα μέτρα θα επαναξιολογούνται, και παρά το ότι δεν υπήρξαν μεγάλες παραβιάσεις των μέτρων, η αυξημένη κίνηση σε εμπορικούς δρόμους δημιούργησε ανησυχία οπότε και η Αττική περνάει στη ζώνη αυξημένου κινδύνου και μας υποχρεώνει στη λήψη επιπλέον μέτρων. Ανά πάσα στιγμή, όταν αλλάξει η επιδημιολογική εικόνα, είτε προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο, θα αλλάξουν και τα μέτρα για να μην αντιμετωπίσουμε το τρίτο κύμα της επιδημίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Ο υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε από όλους να σεβαστούν και να τηρήσουν τα μέτρα:

«Είμαστε λίγο πριν το τέλος είμαστε κουρασμένοι, αλλά είμαστε και στην καρδιά του χειμώνα και επιβάλλεται να είμαστε προσεκτικοί».

«Είναι γεγονός πως οι συνεχείς μεταπτώσεις από τα ανοικτά καταστήματα σε υβριδικά και πολύπλοκα πλαίσια λειτουργίας προκαλούν σύγχυση σε εμπόρους και καταναλωτές και νέο σοβαρό πλήγμα στα ταμεία των επιχειρήσεων. Ούτε το click in shop ούτε ακόμη περισσότερο το click away συνιστούν λύση για το εμπόριο. Τα δεχόμαστε περισσότερο ως αναγκαίο κακό. Προέχει πάντα η δημόσια υγεία και ο εμπορικός κόσμος έχει αποδείξει ότι δεν κάνει "εκπτώσεις" σε αυτό το ζήτημα», δηλώνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Γιώργος Καρανίκας.

«Ρωτάμε όμως καλόπιστα, ως πολίτες της χώρας που ενδιαφέρονται όχι μόνο για το επιχειρηματικό αλλά και για το κοινό συμφέρον: Θα κάνουμε αυτοί τη φορά, όλοι μας, πολιτεία και κοινωνία, φορείς και κόμματα, την επιβεβλημένη αυτοκριτική μας για την τήρηση και την επιτήρηση των υγειονομικών κανόνων; Είμαστε όλοι αποφασισμένοι να κάνουμε αυτό που αναλογεί στον καθένα μας για να έλθει πιο σύντομα η μέρα που θα συναντιόμαστε ξανά ελεύθερα στους δρόμους, τα καταστήματα και τα σπίτια μας;»

«Δεν έχουμε άλλη επιλογή, από το να συνεργαστούμε με πλήρη συναίσθηση της ατομικής, πολιτικής και συλλογικής μας ευθύνης. Η ΕΣΕΕ και το σύνολο του εμπορικού κόσμου αυτό θα συνεχίσει να κάνει από αύριο το πρωί, ακόμη και αν το αντίκρισμα στο ταμείο είναι πενιχρό. Χωρίς να ξεχνάμε ότι χιλιάδες συνάδελφοι και οι οικογένειες τους θα χρειαστούν μεγαλύτερη στήριξη με στοχευμένα μέτρα, μετά τη νέα διάψευση των προσδοκιών τους. Και θα φροντίζουμε καθημερινά να το θυμίζουμε στους συναρμόδιους υπουργούς», καταλήγει ο κ. Καρανίκας.

«Ακόμα και με το click in shop δυσκολεύεται η κατανάλωση»

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, αναφέρει στο GRTimes ότι οι καταστηματάρχες ενόψει εκπτώσεων, ήλπιζαν να ξεπουλήσουν το εμπόρευμα του χειμώνα, αλλά με τα νέα δεδομένα, υπάρχει κίνδυνος τα προϊόντα να παραμείνουν στα ράφια.

«Σίγουρα ευνοεί τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης το γεγονός ότι θα μπορούν οι πελάτες να εισέρχονται στα καταστήματα. Όμως, ακόμα και με το click in shop, δυσκολεύεται η κατανάλωση. Περιορίζεται ο αριθμός των πελατών που θα δέχεται ημερησίως το κάθε κατάστημα, ενώ οι ίδιοι οι καταναλωτές θα έχουν λιγότερο χρόνο στη διάθεσή τους. Έτσι, δεδομένου ότι έχει χαθεί ήδη μία εβδομάδα εκπτώσεων, κινδυνεύουν τα προϊόντα να παραμείνουν στα ράφια», αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά.

Ο κ. Κορκίδης, μεταξύ άλλων υπενθυμίζει ότι στην Αττική βρίσκεται το 50% της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, αλλά και το 55% της κατανάλωσης. Όπως εξηγεί, υπό συνθήκες κανονικότητας, την περίοδο των εκπτώσεων προέκυπτε συνολικά απ’ τις επιχειρήσεις το ποσό των 5,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Με το άνοιγμα της αγοράς, υπολογιζόταν ότι ο συνολικός τζίρος θα ανέλθει στα 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα δεδομένα όμως άλλαξαν.

«Τώρα, με click away και click in shop, θα πέσουμε στα 1,5 δισ. ευρώ. Το 1/3 των επιχειρήσεων, πολύ φοβάμαι ότι θα κλείσουν», εκτιμά ο κ. Κορκίδης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης