Μετρό: Παίρνει μπροστά η Γραμμή 4 – Έρχονται επεκτάσεις προς Ίλιον
Ανανεώθηκε:
«Πατάει γκάζι» η Γραμμή 4 του Μετρό, καθώς -μετά από πολυετή καθυστέρηση- το έργο που θα αλλάξει την Αθήνα είναι έτοιμο να ξεκινήσει.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Σημειώνεται ότι οι προσφορές άνοιξαν τον Οκτώβριο του 2020 με μειοδότρια την κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΕ- Ghella- Alstom.
Παράλληλα, εντός του 2021 αναμένεται να προκηρυχθεί και η επέκταση της τρέχουσας Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, δίνοντας «ανάσα» σε εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους των Δυτικών Προαστίων της Αττικής. Το έργο, που περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς σχεδιάζεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για το περιβάλλον και -καλώς εχόντων των πραγμάτων- να υπάρξει ανάδοχος εντός του 2023.
Με 15 νέους σταθμούς η Γραμμή 4
Συγκεκριμένα, η νέα Γραμμή του Μετρό «Άλσος Βεΐκου-Γουδή» έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και σχεδιάζεται να εξυπηρετήσει μια σειρά από πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου, εστιάζοντας στο ιδιαίτερα βεβαρυμμένο κέντρο της Αθήνας. Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 περιλαμβάνει τέσσερις νέους σταθμούς, (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός) επιτρέποντας την αποσυμφόρηση υφισταμένων σταθμών, διευκολύνοντας την πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας.
Αναλυτικά, στην πλήρη επέκτασή της η Γραμμή 4 περιλαμβάνει:
- Δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή
- Εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
- Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km.
- Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.
- Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μέτρων περίπου.
- Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη).
- Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
- Ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
- Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.
Εντός του 2021 η προκήρυξη των επεκτάσεων προς το Ίλιον
Ταυτόχρονα, «στις ράγες» μπαίνει και η επέκταση του υπάρχοντος δικτύου του Μετρό προς το Ίλιον, με τη δημιουργία τριών νέων σταθμών στην «κόκκινη γραμμή» (Γραμμή 2). Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στόχος είναι η προκήρυξη να εκδοθεί μέχρι το τέλος του έτους και ιδανικά να υπάρχει ανάδοχος εντός του 2023.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ ενώ στόχος του Υπουργείου είναι να ενταχθεί στο περιβαλλοντικό σκέλος του ΕΣΠΑ 2021-2017.
Το σχέδιο επέκτασης περιλαμβάνει την κατασκευή τριών σταθμών και την επέκταση της υπάρχουσας γραμμής κατά περίπου 4 χιλιόμετρα.
- Ο πρώτος, θα ονομάζεται «Παλατιανή» και θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας.
- Ο δεύτερος θα ονομάζεται «Ίλιον» και θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών.
- Τέλος, ο τρίτος, ο οποίος θα είναι και ο νέος τερματικός σταθμός της Γραμμής 2 θα ονομάζεται «Άγιος Νικόλαος» και θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.
Με την επέκταση αυτή η Γραμμή 2 θα διαθέτει συνολικά 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και καταλήγοντας στο Καματερό, ενώ συνδέεται με τη Γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη Γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσσης.