Σχολεία: Γρίφος το άνοιγμά τους - Ποια είναι τα δύο επικρατέστερα σενάρια
Ανανεώθηκε:
Στον «αέρα» βρίσκεται το πότε θα ανοίξουν ξανά τα σχολεία, με κυβέρνηση και λοιμωξιολόγους να συνεδριάζουν πυρετωδώς.
Από την πλευρά της η Επιτροπή Λοιμωξιολόγων έχει ταχθεί κατά του ανοίγματος των βαθμίδων, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις για το ζήτημα και για το λόγο αυτό η Επιτροπή έκρινε ως καλύτερη λύση την επανεξέταση του θέματος την επόμενη εβδομάδα με τα επιδημιολογικά δεδομένα εκείνων των ημερών.
Τον προβληματισμό των ειδικών παραδέχτηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, τονίζοντας ότι αυτός πηγάζει από το ιικό φορτίο της χώρας το οποίο παραμένει υψηλό.
Υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη, μιλώντας στο 31ο Greek Economic Summit, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «θα κρατήσουμε τα σχολεία κλειστά για όσο μας λένε οι ειδικοί».
Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην τηλεκπαίδευση, υπογράμμισε πως «ένα χρόνο πριν, δεν θα πιστεύαμε πως κάθε μία σχολική τάξη, από τα νηπιαγωγεία ως τα πανεπιστήμια, θα λειτουργεί ηλεκτρονικά». Ευχαρίστησε, μάλιστα, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που αγκάλιασαν την πρωτοβουλία και κατέληξε λέγοντας πως «θα κρατήσουμε τα σχολεία κλειστά για όσο μας λένε οι ειδικοί, αλλά όταν γυρίσουμε στις φυσικές τάξεις, θα ξέρουμε ότι έχουμε πια την υποδομή για την ψηφιακή εκπαίδευση».
Τα δύο σενάρια για το άνοιγμα
Προς το παρόν, δύο είναι τα σενάρια που επικρατούν για το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία.
- Να δοθεί «πράσινο φως» για άνοιγμα στις 14 Δεκεμβρίου με μόνη προϋπόθεση να υπάρχει πτώση του αριθμού των κρουσμάτων.
- Να χτυπήσει το κουδούνι με το νέο έτος ώστε έτσι να έχει σημειωθεί μία ικανή μείωση η οποία θα επιτρέπει το άνοιγμα δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων με ασφάλεια.
Σημειώνεται ωστόσο ότι το πρώτο σενάριο φαίνεται να απομακρύνεται όλο και περισσότερο, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων δεν αφήνει περιθώριο αισιοδοξίας.
Μάλιστα, οι επιστήμονες δεν ανησυχούν τόσο για τη μεταδοτικότητα των παιδιών, αλλά για την κινητικότητα των ενηλίκων.
Επιφυλακτικοί οι επιστήμονες
Ο καθηγητής παθολογίας και λοιμωξιολογίας, Χαράλαμπος Γώγος, έχει επισημάνει ότι η συζήτηση, όπως φαίνεται, μετατίθεται για τις 14 Δεκεμβρίου, γιατί δεν υπάρχει βελτίωση και παγίωση των επιδημιολογικών δεδομένων για να κλείσει το θέμα.
Από την πλευρά του ο λοιμωξιολόγος και μέλος της εθνικής επιτροπής Μάριος Λαζανάς είπε πως διχάζεται ανάμεσα στο άνοιγμα και στην παραμονή κλειστών σχολείων, καθώς όπως τόνισε υπάρχει πρόβλημα.
Τέλος, η πρόεδρος της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθηνών Πειραιώς Ματίνα Παγώνη, έχει διατυπώσει την άποψη ότι τα σχολεία θα πρέπει να ανοίξουν το νέο έτος.
Γιατί δεν υποχωρούν τα κρούσματα στην Ελλάδα; Οι πέντε βασικές αιτίες
Συνοψίζοντας τις θέσεις που έχουν αναπτύξει κατά καιρούς οι επιστήμονες, ανάμεσα στις αιτίες της επιμονής του δεύτερου κύματος είναι:
-Η γενική κούραση που έχει επέλθει στον πληθυσμό από τα περιοριστικά μέτρα κατά του κορωνοϊού, τα οποία στη χώρα μας μετρούν από τον Μάρτιο.
-Οι καιρικές συνθήκες που ευνοούν τη μετάδοση της νόσου πολύ πιο εύκολα σε σχέση με τους θερμότερους μήνες.
- Η διασπορά του κορωνοϊού μέσα στις οικογένειες στις περισσότερες περιφερειακές ενότητες της χώρας, κάτι που στο πρώτο κύμα κορωνοϊού είχε συγκρατηθεί σε μεγάλο βαθμό. Χαρακτηριστικά, οι επιστήμονες αναφέρουν ότι κατά το πρώτο κύμα κορωνοϊού, με την έγκαιρη λήψη περιοριστικών μέτρων, ο κορωνοϊός είχε «κλειστεί» έξω από τα σπίτια, διαδιδόμενος μόνο σε διάσπαρτες εξωτερικές εστίες. Κατά το δεύτερο κύμα, η πανδημία έχει εισέλθει μέσα στο περιβάλλον του σπιτιού, μολύνοντας αρχικά τα μέλη των οικογενειών και στη συνέχεια το ευρύτερο περιβάλλον.
-Το γεγονός, τέλος, ότι παρότι η εστίαση και η εκπαίδευση να είναι κλειστές, εντούτοις, πολλοί επαγγελματικοί κλάδοι συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά, με το σύνολο του προσωπικού και χωρίς στοχευμένη υγειονομική επιτήρηση, μετατρέποντας έτσι τους χώρους εργασίες σε εστίες υπερμετάδοσης.
-Η έντονη κίνηση που παρατηρείται στους δρόμους της πόλης αλλά και η κατάσταση στα ΜΜΜ σίγουρα δεν αντικατοπτρίζει την εικόνα μιας χώρας που βρίσκεται σε lockdown.