ΕΛΛΑΔΑ

Παιδεία: Αλλαγές στον τρόπο βαθμολόγησης και στα σχολικά βιβλία

Μαθητές-σχολείο (φωτογραφία αρχείου) EUROKINISSI/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Νέο τοπίο διαμορφώνεται για τους μαθητές, από το δημοτικό ως το λύκειο, με βάση τις αλλαγές που εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του ενώπιον των εκπαιδευτικών ακολούθων 17 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία.

Μεταξύ των αλλαγών που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, είναι η περιγραφική αξιολόγηση αντί της βαθμολογικής κλίμακας στους μαθητές, αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια, μείωση της ύλης και ψηφιακό κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για έξι γλώσσες, ανάμεσά τους τα τούρκικα.

Με την περιγραφική αξιολόγηση το υπουργείο, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, στοχεύει να διαφοροποιήσει την κλίμακα βαθμολόγησης που ίσχυε μέχρι τώρα στα σχολεία. Σκοπός του υπουργείου είναι να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ του βαθμού και της περιγραφής των χαρακτηριστικών των μαθητών, ώστε να μην περιορίζεται η αξιολόγηση των παιδιών μόνο βαθμολογικά.

Στις αλλαγές που σχεδιάζονται περιλαμβάνεται και η μείωση της ύλης σε ορισμένα μαθήματα, αλλά και η αντικατάσταση κάποιων σχολικών εγχειριδίων, καθώς και ο περιορισμός στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων.

Αλλαγές έρχονται και στην ειδική αγωγή με την ένταξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με ελαφριές μορφές αυτισμού στο Γενικό Σχολείο. Στόχος είναι η παρακολούθηση των μαθητών της ειδικής αγωγής με τη στήριξη του αρμόδιου δασκάλου εντός του Γενικού Σχολείου και διατήρηση του Ειδικού Σχολείου για τις βαριές επιπτώσεις.

Επίσης από φέτος καθιερώνεται το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και με ψηφιακό τρόπο. Μέχρι στιγμής έχει προγραμματιστεί για τέσσερις γλώσσες: αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ισπανικά, ενώ προετοιμάζεται και δύο άλλες γλώσσες, τα ιταλικά και τα τουρκικά.

Γρίφος πάντως παραμένει το ζήτημα των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς η κυβέρνηση δεν έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά της, ενώ έντονος είναι ο προβληματισμός και για την τεχνική εκπαίδευση, καθώς και για τη «διαρροή» εγκεφάλων στο εξωτερικό, καθώς τουλάχιστον 200.000 πτυχιούχοι της χώρας αναζητούν εργασία στο εξωτερικό.

Ο Νίκος Φίλης μίλησε για την επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση «μακράς πνοής» και συναίνεσης μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων, ενώ ξεκαθάρισε ότι στόχος παραμένει το 14χρονο υποχρεωτικό σχολείο που θα πρέπει να παρέχει ολόπλευρη μόρφωση κι οριζόντιες κοινωνικές δεξιότητες στον μαθητή.

Αφού επισήμανε ότι πέφτει «βαριά η σκιά της οικονομικής κρίσης στον εκπαιδευτικό τομέα» κάνοντας αναφορά στην σημαντική έλλειψη διδακτικού προσωπικού και την αυξημένη ηλικία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λόγω των συνταξιοδοτήσεων σε συνδυασμό με το «πάγωμα» των προσλήψεων, ο υπουργός Παιδείας υπενθύμισε ότι η κρατική χρηματοδότηση για την Παιδεία είναι στο 2,8% ΑΕΠ, πολύ κάτω δηλαδή από τον μέσο όρο της Ε.Ε., παρατήρησε όμως ότι η εικόνα είναι διαφορετική λόγω του ιδιότυπου παράλληλου ιδιωτικού εκπαιδευτικού συστήματος που «καλύπτει κενά και προσδοκίες για το μέλλον των παιδιών».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης