ΕΛΛΑΔΑ

«Καλλιστώ»: Η στιγμή της σύγκρουσης και ο σωτήριος ελιγμός

«Καλλιστώ»: Η στιγμή της σύγκρουσης και ο σωτήριος ελιγμός
ΙΝΤΙΜΕ/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η σύγκρουση του ναρκοθηρευτικού του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» με φορτηγό πλοίο, έξω από το λιμάνι του Πειραιά την Τρίτη, ερευνούν οι Αρχές.

Ο κυβερνήτης του φορτηγού πλοίου «Maersk Launceston» προσήχθη και έδωσε κατάθεση στο Λιμενικό Σώμα, ενώ απαγορεύτηκε ο απόπλους. Το πρωί της Τετάρτης, ο εισαγγελέας διέταξε τη σύλληψή του για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια.

Σχετικά με το ελληνικό πλοίο, πηγές του Πολεμικού Ναυτικού αποκαλύπτουν ότι δεν είναι βέβαιο πως το ναρκοθηρευτικό θα διασωθεί, καθώς οι ζημιές που υπέστη είναι πολύ σοβαρές.

Η στιγμή της σύγκρουσης

Φωτογραφίες - ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα το arxipelagos.gr, δείχνουν καρέ - καρέ την πρόσκρουση.

Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται το φορτηγό πλοίο «Maersk Launceston» και δεξιά, στο βάθος και πορεία παράλληλη το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ». Το πολεμικό βγήκε από το ναύσταθμο Σαλαμίνας και το εμπορικό από το Ικόνιο.

Πηγή: arxipelagos.gr

Στο σημείο εκείνο, σύμφωνα με το Star, ο Έλληνας πλοίαρχος φαίνεται να κατάλαβε τι θα ακολουθήσει και να φώναξε μέσω του ασυρμάτου στον Πολωνό καπετάνιο «Τι κάνεις; Μείνε μακριά. Μείνε μακριά», χωρίς ωστόσο να πάρει απάντηση από τον κυβερνήτη του εμπορικού πλοίου.

Στη δεύτερη φωτογραφία που τραβήχτηκε λίγα δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση διακρίνεται το ένα τμήμα του σκάφους του πολεμικού ναυτικού αριστερά και το άλλο το πρυμναίο τμήμα του στα δεξιά να φλέγεται.

Πηγή: arxipelagos.gr

Ο ελιγμός του Έλληνα κυβερνήτη

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο «Maersk Launceston» κινείτο με ταχύτητα μεγαλύτερη της επιτρεπόμενης.

Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Σταδιακά άρχισε να αυξάνει ταχύτητα.

Στις 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, στις 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, στις 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, στις 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, το εμπορικό πλοίο φτάνει σε απόσταση αναπνοής από το ελληνικό ναρκοθηρευτικό. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Τελευταία στιγμή ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» επιχειρεί σωτήριο ελιγμό.

Η σύγκρουση όμως είναι σφοδρότατη. Οι 65.000 τόνοι του εμπορικού πλοίου χτυπούν το ελληνικό ναρκοθηρευτικό των 700 μόλις τόνων. Όπως τονίζουν ειδικοί, «ήταν σαν να συγκρούεται νταλίκα με… καροτσάκι σούπερ μάρκετ».