Σχολεία: Κόντρα για τις καταλήψεις - Το σχέδιο της κυβέρνησης για την τηλεκπαίδευση
Ανανεώθηκε:
Σε εξέλιξη βρίσκεται η πολιτική κόντρα με φόντο τις καταλήψεις στα σχολεία, ενώ οι μαθητές δεν φαίνεται να υποχωρούν από τα αιτήματά τους.
Οι καταλήψεις συνεχίζονται σε εκατοντάδες σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα ενώ οι μαθητές δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν μέχρι να δικαιωθούν τα αιτήματά τους.
Σε πολλά σχολεία, όπως λύκειο στην Πολίχνη της Θεσσαλονίκης, γονείς και εκπαιδευτικοί προσπαθούν να διαπραγματευτούν με τους μαθητές για να λήξει η κατάληψη.
Στην Κρήτη οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του λυκείου Γαζίου φορώντας μάσκες και κρατώντας αποστάσεις πραγματοποίησαν καθιστική διαμαρτυρία.
Κύριο αίτημα των μαθητικών κινητοποιήσεων είναι η βελτίωση των σχολικών εγκαταστάσεων καθώς και η μείωση του αριθμού των μαθητών στις διδακτικές αίθουσες.
Στα μέσα της εβδομάδας η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε μια προσπάθεια άσκησης πίεσης για τη λήξη των καταλήψεων ανακοίνωσε ότι στα υπό κατάληψη σχολεία οι χαμένες διδακτικές ώρες θα αναπληρωθούν με μαθήματα τα Σάββατα και τις αργίες, ενώ οι καταληψίες μαθητές θα αποκλειστούν από την τηλε-εκπαίδευση.
Οι κυβερνητικοί χειρισμοί πάνω το θέμα έχει προκαλέσει την αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Μιλώντας το Σάββατο το πρωί στο Mega, το μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Βέττας, είπε για την υπουργό Παιδείας:
«Είναι η χειρότερη και πιο αυταρχική επιλογή του υπουργείου παιδείας λόγω ύφους» και πρόσθεσε πως η κυβέρνηση εκεί που ήθελε να δώσει τα λεφτά το έκανε εύκολα και γρήγορα.
Στον ίδιο τόνο και ο Μιχάλης Κατρίνης από το ΚΙΝΑΛ, ο οποίος υποστήριξε πως η κυρία Κεραμέως κρίθηκε μετεξεταστέα σε όλη τη διαδικασία της προετοιμασίας των σχολικών μονάδων ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, ενώ παράλληλα τόνισε πως τα ανοιχτά σχολεία είναι αυτά που δώσουν την απάντηση στην υπουργό.
Επιπλέον, πρόσθεσε πως είναι ακατανόητη η προσπάθεια από στελέχη της κυβέρνησης να ποινικοποιούν τις καταλήψεις και η υπουργός πρέπει να σταματήσει να απειλεί και να στέλνει τελεσίγραφα.
Διευκρινίσεις για την τηλεκπαίδευση
Διευκρινίσεις αναφορικά με την πρόσβαση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση έδωσε η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη.
Όπως είπε:
- Έχουμε αναβαθμίσει τα ψηφιακά συστήματα του υπ. Παιδείας για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης.
- Έχουμε εξασφαλίσει δωρεάν χρήση πλατφόρμας για την τηλεκπαίδευση, η οποία έχει ήδη συνδεθεί από την αρχή του σχολικού έτους με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
- Έχουμε εξασφαλίσει δωρεάν δεδομένα (data) για τη χρήση πλατφορμών που χρησιμοποιεί το ΥΠΑΙΘ για την τηλεκπαίδευση.
- Έχουμε ενισχύσει τα σχολεία με πάνω από 20.00 φορητές συσκευές οι οποίες διατίθενται ήδη, με απόφαση του διευθυντή, σε αυτούς που τις έχουν ανάγκη. Αναμένονται άλλες περίπου 50.000 συσκευές μέσω ΕΣΠΑ.
- Υπάρχει η δυνατότητα να συνδεθεί κανείς στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης ακόμη και τηλεφωνικά, με απλή τηλεφωνική κλήση με αστική χρέωση.
Να ανοίξουν τα σχολεία ζητά η ΚΕΔΕ
Την αντίθεση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), στις καταλήψεις των σχολείων εξέφρασε ο πρόεδρος της Ένωσης και δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου, τονίζοντας ότι «είναι ζήτημα Δημοκρατίας και λογικής να ανοίξουν όλα τα σχολεία».
«Μας βρίσκει αντίθετους γιατί κανέναν δεν ωφελεί το κλειστό δημόσιο σχολείο. Τα κλειστά σχολεία εμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση κι αναπαραγάγουν ανισότητες σε βάρος των παιδιών που είναι λιγότερο ευνοημένα, μορφωτικά και οικονομικά. Στερούν ευκαιρίες και μεγαλώνουν το μορφωτικό χάσμα», ανέφερε, σε δήλωσή του, ο κ. Παπαστεργίου.
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ σημείωσε ότι «οι δήμοι, σε όλη τη χώρα, δώσαμε "αγώνα δρόμου" ώστε να καταφέρουμε από την πλευρά μας να είναι όλα έτοιμα, προκειμένου να ανοίξουν στην ώρα τους τα σχολεία μας, σε συνθήκες ασφάλειας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας». «Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν, πράγματι, προβλήματα. Η Αυτοδιοίκηση τα γνωρίζει από "πρώτο χέρι", αφού είμαστε εμείς που δίνουμε καθημερινά έναν δύσκολο αγώνα για να διασφαλίσουμε με όσα μέσα διαθέτουμε στα παιδιά των τοπικών μας κοινωνιών τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη γνώση σε σύγχρονες κι ασφαλείς υποδομές», πρόσθεσε.
«Τα προβλήματα αυτά δεν δημιουργήθηκαν σήμερα, ούτε μπορούν να λυθούν μέσα σε λίγες μέρες. Και σίγουρα δεν θα επιλυθούν με τις καταλήψεις, ούτε μπορούν οι καταλήψεις να αποτελούν ευκαιρία μικροκομματικής αντιπαράθεσης κι εκμετάλλευσης, σε βάρος των παιδιών και της γνώσης», κατέληξε ο κ. Παπαστεργίου.