ΕΛΛΑΔΑ

Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Τι αλλάζει στην Πανεπιστημίου

Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Τι αλλάζει στην Πανεπιστημίου
INTIME NEWS/ ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Δεκτή με ευρεία πλειοψηφία έγινε η εισήγηση του δήμαρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, περί απόδοσης μίας ακόμα λωρίδας κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα στην οδό Πανεπιστημίου, στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου.

Η εν λόγω εισήγηση, την οποία στήριξαν οι παρατάξεις του Παύλου Γερουλάνου, Γιώργου Βουλγαράκη και Βασίλη Καπερνάρου, έγινε κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας, που συζητά την παράταση των μέτρων του Μεγάλου Περιπάτου.

Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν βελτιώσεις για το έργο του Μεγάλου Περιπάτου, μετά την ανοικτή επιστολή του επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ», Παύλου Γερουλάνου, ο οποίος θέτει 10 όρους για να συνεχίσει να στηρίζει το έργο. Μεταξύ αυτών, πρότεινε να αποδοθεί μία λωρίδα κυκλοφορίας στην Πανεπιστημίου.

Όπως τόνισε στην εισήγησή του ο κ. Μπακογιάννης, «δύο μήνες μετά την έναρξη του Μεγάλου Περιπάτου, η συνεχής παρακολούθηση και επιστημονική αξιολόγηση του έργου, καθώς επίσης και η δημόσια διαβούλευση μας παρέχουν πλέον σημαντικά στοιχεία και δεδομένα».

«Έχει έρθει η ώρα να λάβουμε υπόψη μας όλα αυτά, τα οποία μάλιστα συζητήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη Διαπαραταξιακή Επιτροπή με τους εκπροσώπους των παρατάξεων και της επιστημονικής κοινότητας, στις συναντήσεις μας με τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και να προχωρήσουμε στο δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης, το οποίο ξεκινά στις 21 Αυγούστου», σημείωσε.

Στη συνεδρίαση συζητήθηκε η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.α.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων».

«Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου, προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των ΜΜΜ αυστηρά οριοθετημένης».

«Με αυτόν τον τρόπο, δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου», υπογράμμισε.

«Δεν χρησιμοποιούμε τη διαβούλευση στους τύπους ή για τους τύπους. Την κάνουμε πιο συστηματική και τη διευρύνουμε» ανέφερε, παράλληλα, ο δήμαρχος Αθηναίων και ανακοίνωσε ότι η διαβούλευση θα κορυφωθεί με μια τριήμερη δημόσια συζήτηση όλων των φορέων στις αρχές Σεπτεμβρίου, στη βάση όλων των δεδομένων που θα υπάρχουν τότε.

Μίλησε επίσης και για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο το οποίο καταρτίζεται από τον δήμο Αθηναίων και θα αποτελέσει κορωνίδα της διαβούλευσης καθώς είναι το θεσμικό εκείνο όχημα που «θα μας επιτρέψει να λαμβάνουμε αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διαχείρισή του».

«Επιπλέον θα μας επιτρέψει να εξασφαλιστεί η δυνατότητα θεσμοθέτησης πεζοδρόμων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού δρόμων ήπιας κυκλοφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα και να αποκτήσει το δημοτικό συμβούλιο εργαλεία πολιτικής για τις χρήσεις γης», τόνισε ο Κώστας Μπακογιάννης.