ΕΛΛΑΔΑ

Κωτσόβολος: Έδειξε αντοχές την περίοδο της «καραντίνας» και επενδύει για την επόμενη ημέρα

Κωτσόβολος: Έδειξε αντοχές την περίοδο της «καραντίνας» και επενδύει για την επόμενη ημέρα

Για ένα δύσκολο και γεμάτο προκλήσεις οικονομικό έτος, ιδίως την περίοδο Σεπτεμβρίου 2020 – Ιανουαρίου 2021, προετοιμάζεται η διοίκηση της Κωτσόβολος, η οποία εκτιμά ότι θα καταφέρει να κινηθεί και φέτος με ρυθμούς καλύτερους από την υπόλοιπη αγορά της λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

«Προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στη νέα τάξη πραγμάτων» ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Κωτσόβολος (Dixons South East Europe), Γιάννη Βασιλάκου κατά τη διάρκεια διαδικτυακής ενημέρωσης εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης με αφορμή τα αποτελέσματα της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2019 – 2020 (Μάιος 2019 – Απρίλιος 2020). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν, ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 538 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος 2018-2019, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 26,2 εκατ. ευρώ, από 25,2 εκατ. ευρώ που ανήλθαν το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 21,3 εκατ. ευρώ, από 20,1 εκατ. ευρώ το 2018-2019. Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 11,4 εκατ. ευρώ, από 10,7 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Ο κ. Βασιλάκος επεσήμανε ότι η αρχική εκτίμηση ήταν πως τα αποτελέσματα θα ήταν καλύτερα αλλά επηρεάστηκαν από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού, δεδομένου ότι το οικονομικό έτος συμπεριέλαβε σχεδόν ολόκληρο το χρονικό διάστημα που παρέμειναν κλειστά τα εμπορικά καταστήματα. Οι αγορές μέσω Internet και call center παρουσίασαν μεν εξαιρετικά μεγάλη αύξηση αλλά δεν ήταν αρκετές για να καλύψουν όλο το χαμένο έδαφος, ιδίως από τη στιγμή που η πτώση τον Απρίλιο ήταν της τάξεως του 50%.

Όσον αφορά το τρέχον οικονομικό έτος, ο κ. Βασιλάκος παρουσιάστηκε ιδιαίτερα προσεκτικός σημειώνοντας ότι το δίμηνο Μάιου – Ιουνίου υπήρξε μία αύξηση των πωλήσεων της τάξεως του 15% καθώς υπήρξε εκτόνωση της ζήτησης με την επαναλειτουργία των καταστημάτων. Το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου αναμένουν να κινηθεί οριακά αρνητικά δεδομένου ότι λείπουν τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, ενώ η ζήτηση για κλιματιστικά παρουσιάζεται μειωμένη λόγω των καιρικών συνθηκών.

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις αναμένεται να παρουσιαστούν την περίοδο Σεπτεμβρίου 2020 – Ιανουαρίου 2021, οπότε εκτιμάται ότι η πτώση για το σύνολο της αγοράς ηλεκτρονικών – ηλεκτρικών ειδών θα είναι της τάξεως του 15% - 20%. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, αυτή η πτώση θα προέλθει αφενός από την αναμενόμενη ύφεση στην οικονομία και αφετέρου επειδή μεγάλες καταναλωτικές «εκδηλώσεις» όπως το Black Friday, η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και οι εκπτώσεις του Ιανουαρίου θα πρέπει να υλοποιηθούν υπό τους όρους της νέας πραγματικότητας, δηλαδή με λιγότερο κόσμο στα καταστήματα.

Η ανάκαμψη αναμένεται από τον Μάρτιο του 2021 με τον κ. Βασιλάκο να δηλώνει ότι αναμένει η πτώση στο σύνολο της αγοράς για το διάστημα Μάιος 2020 – Απρίλιος 2021 (σ.σ. το οικονομικό έτος της Κωτσόβολος) θα είναι της τάξεως του 10%-15% με την αλυσίδα να εκτιμά πάντως ότι θα καταφέρει να παρουσιάσει μονοψήφιο αριθμό πτώσης και να κερδίσει μερίδια αγοράς, δεδομένου ότι πολύ δύσκολα κάποιος από τους ανταγωνιστές θα μπορέσει να παρουσιάσει θετικό πρόσημο.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με της εκτιμήσεις της Κωτσόβολος, το μερίδιο αγοράς είναι στο 36%-37%, έχοντας παρουσιάσει αύξηση το προηγούμενο οικονομικό έτος της τάξεως των 0,4 ποσοστιαίων μονάδων και τον κ. Βασιλάκο να αναφέρει ότι μπορεί φέτος να το ενισχύσει περαιτέρω κατά 0,5 – 1 ποσοστιαία μονάδα, δεδομένου ότι είναι πιο έτοιμη η εταιρεία να διαχειριστεί την αναμενόμενη αύξηση των online παραγγελιών.

Επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η ενίσχυση των ψηφιακών καναλιών είναι ένα σημείο που δίνει έμφαση η Κωτσόβολος για το τρέχον οικονομικό έτος. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, οι αγορές μέσω Διαδικτύου και του call center αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική αύξηση και να ανέλθουν στο 25% των συνολικών πωλήσεων από 12% που ήταν.

Η αλυσίδα ετοιμάζει μία σειρά από επενδύσεις για τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας της που περιλαμβάνουν την υλοποίηση αυτοματοποιημένων διαδικασιών στη νέα αποθήκη 17.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο αλλά και την ανανέωση του στόλου οχημάτων που θα περιλαμβάνει και διαφορετικούς τύπους οχημάτων, όπως είναι, για παράδειγμα, μικρά βαν. Στόχος είναι να μπορεί η αλυσίδα να εξυπηρετεί μόνη της μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών, ενώ παράλληλα ενισχύει τις συνεργασίες με εταιρείες μεταφορών, παρακολουθώντας και τις επενδύσεις των τελευταίων προκειμένου να καλύψουν την αναμενόμενη ενίσχυση της ζήτησης.

Επιπλέον, οι επενδύσεις που θα γίνουν αφορά στην υλοποίηση νέων τεχνολογικών λύσεων σε τομείς όπως η διαχείριση παραγγελιών, το μάρκετινγκ, οι δικτυακές υποδομές αλλά και η υλοποίηση ψηφιακών ταμπελών στα ράφια των καταστημάτων. Επίσης, συνεχίζεται η προσπάθεια για ενίσχυση του προϊοντικού μείγματος με νέες αποκλειστικές συνεργασίες όπως αυτές με την Technics και την Bowers & Wilkins.

Όσον αφορά στα καταστήματα, το φετινό πλάνο περιλαμβάνει 4 ανακαινίσεις, 2 μεταστεγάσεις και 1 νέο σημείο με τον κ. Βασιλάκο να σημειώνει ότι επιδιώκουν να βρίσκουν τα καλύτερα δυνατά σημεία. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Κωτσόβολος, τα καταστήματα αποτελούν και μία σημαντική διαφοροποίηση της αλυσίδας σε σχέση με άλλους «παίκτες». Έκανε, μάλιστα, ειδική αναφορά σε διεθνή marketplaces όπως είναι η Amazon ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι εκτίμησε πως είναι πολύ πιθανό να δούμε κάποιον τέτοιου είδους διεθνή κολοσσό να κάνει την εμφάνιση του στην ελληνική αγορά σχετικά σύντομα.