ΕΛΛΑΔΑ

CNNi: Τι συνέβη στη Σαντορίνη όταν έσβησαν οι «μηχανές» του τουρισμού

CNN Greece / Λευτέρης Παρτσάλης

«Υπήρχε λόγος που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πέταξε μέχρι τη Σαντορίνη για να ανακοινώσει την επανεκκίνηση του τουρισμού στη χώρα», τονίζει το CNNi, στο αφιέρωμά του στο νησί, αναδεικνύοντας τις πολύπλευρες συνέπειες της ιδιαίτερης φετινής τουριστικής σεζόν, αλλά και της πολύμηνης απουσίας επισκεπτών.

Αποκαλώντας τη θέα προς το ηφαίστειο κάθε ηλιοβασίλεμα ως «μια από τις πιο ρομαντικές και όμορφες ευκαιρίες για φωτογραφία στον πλανήτη», το αφιέρωμα τονίζει ότι είναι αυτή η θέα που βοηθά το νησί της Σαντορίνης να αποτελεί το νησί με την μεγαλύτερη επίσκεψη στην Ελλάδα, το οποίο δέχεται έως και δύο εκατομμύρια τουρίστες ετησίως - πολλοί φτάνουν με τα γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια που συνήθως φαίνονται σταθμευμένα στη μέση του φυσικού κόλπου.

Το αφιέρωμα αναφέρεται εκτενώς στη μεγάλη ζημιά που έχει επιφέρει η πανδημία σε πολλές επιχειρήσεις του νησιού, σημειώνοντας πως ναι μεν από την 1η Ιουλίου θα φτάνουν εκ νέου διεθνείς πτήσεις, ωστόσο, οι περιορισμοί του κορωνοϊού συνεπάγονται σημαντική μείωση των τουριστών που θα το επισκεφθούν, καθώς και ραγδαία πτώση, αν όχι εξαφάνιση, των κρουαζιερόπλοιων.

«Ο αντίκτυπος του lockdown είναι ήδη δραματικός για έναν προορισμό που βασίζει στον τουρισμό το 90% των εσόδων του. Μάλιστα, το γεγονός ότι τα μέτρα τέθηκαν σε ισχύ λίγο πριν οι επιχειρήσεις βάλουν μπρος για τη νέα σεζόν, αποτέλεσε διπλό πλήγμα», σημειώνεται και τονίζεται:

«Τα μέτρα είχαν αποτέλεσμα, καθώς δεν υπήρξε κανένα κρούσμα μεταξύ των κατοίκων, που ήταν και οι μοναδικοί που έμειναν. Παρόλο που πρόσφατα το νησί άνοιξε και πάλι, όλοι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Τα μέτρα προστασίας δεν αφορούν μόνο τους επισκέπτες».

Το CNN φιλοξενεί μαρτυρίες εργαζομένων και επιχειρηματιών, που περιγράφουν την δύσκολη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε οικονομικό επίπεδο. Μεταξύ αυτών και στελέχους μιας εκ των πολλών επιχειρήσεων οινοποιίας του νησιού, ο οποίος διηγείται:

«Η περσινή σοδειά θα έπρεπε θα έχει εμφιαλωθεί μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου, ωστόσο οι πέντε εργαζόμενοί μας έπρεπε να μείνουν σπίτι και τώρα προσπαθούμε να καλύψουμε έδαφος. Συνήθως παράγουμε 50.000 φιάλες τον χρόνο και βασιζόμαστε πολύ στις εξαγωγές, όπου αυτή τη στιγμή είμαστε στο μηδέν. Ο διανομέας μας στις ΗΠΑ μας ενημέρωσε πως όσο τα εστιατόρια εκεί παραμένουν κλειστά, δεν υπάρχει αγορά για το κρασί μας».

«Κι ενώ τα παραπάνω δεδομένα θα φέρουν τις επιχειρήσεις μπροστά σε μια σκληρή πραγματικότητα, κάποιοι στο νησί προσβλέπουν στο ξεκίνημα μιας νέας, διαφορετικής εποχής, στην οποία η ομορφιά της Σαντορίνης θα μπορεί να ανθίσει χωρίς να αποτελεί μια μηχανή που απλά παράγει χρήματα», αναφέρει επίσης το CNNi, φωτίζοντας την άλλη πλευρά της πραγματικότητας μετά τον κορωνοϊό.

Η παντελής έλλειψη επισκεπτών το περασμένο διάστημα δημιούργησε τις συνθήκες να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν σημαντικά έργα, όπως τονίζεται.

Ο νέος τερματικός σταθμός στο αεροδρόμιο είναι πλέον λειτουργικό, όπως και οι δρόμος που συνδέει την Οία με τον αερολιμένα, αλλά και το λιμάνι του Αθηνιού, που θα διευκολύνει πολύ τις θαλάσσιες βόλτες γύρω από το νησί.

«Για έναν προορισμό που βρίσκεται μόλις στη δεύτερη θέση, πίσω από τη Βενετία όσον αφορά τους προορισμούς κρουαζιέρας, το γεγονός ότι τα τεράστια κρουαζιερόπλοια θα επιστρέψουν σε πολύ μικρότερο ποσοστό φέτος (αν όχι καθόλου), έχει και την θετική του πλευρά. Με κάθε πλοίο να ισοδυναμεί με έως και 3.000 τουρίστες σε μίνι – λεωφορεία, αυτά τα πλωτά ξενοδοχεία, έφραζαν τους δρόμους της Σαντορίνης», περιγράφει το ρεπορτάζ.

Λύση και πρόβλημα

«Οι οικονομικές κρίσεις δεν αποτελούν κάτι ξένο για την Ελλάδα, ωστόσο εδώ και δεκαετίες η χώρα ήταν σε θέση να στρέφεται στον μαζικό τουρισμό για να δώσει οξυγόνο στην οικονομία της», αναφέρει ακόμη το αφιέρωμα, και καταλήγει:

«Η ειρωνεία της παρούσας κατάστασης είναι πως αυτός ακριβώς ο τουρισμός, που αποτελούσε λύση, τώρα είναι ένα είδους πρόβλημα. Στην πρόσφατη ομιλία του στη Σαντορίνη, ο Ελληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης είπε πως θέλει η Ελλάδα να είναι ασφαλής. Ωστόσο γνωρίζει καλά πως με το 20% των Ελλήνων να εργάζονται στον τουρισμό, που αποτελεί το 30% της εθνικής οικονομίας, χρειάζεται νησιά όπως η Σαντορίνη να βιώσουν ένα μακρύ και προσοδοφόρο καλοκαίρι».

What happened on Santorini when the tourism 'machine' stopped, by Adrian Mourby, CNN

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης