CapsuleT: Tο πρόγραμμα επιτάχυνσης τουριστικών startups βράβευσε τους νικητές του 2ου κύκλου
Η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται ως εξαιρετικά δύσκολη για το χώρο του ελληνικού τουρισμού λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ορισμένες εξελίξεις που δημιουργούν μίας μορφής αισιοδοξία. Όπως είναι, για παράδειγμα, η πρόσφατη παρουσίαση των 9 ομάδων που συμμετείχαν στον 2ο κύκλο του CapsuleT, του προγράμματος «επιτάχυνσης» που έχει δημιουργήσει για startups που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ).
Το τρίμηνο πρόγραμμα ξεκίνησε στο τέλος Φεβρουαρίου με την πανδημία να δημιουργεί αντίξοες συνθήκες κάτι που κάνει ακόμη πιο σημαντικό το γεγονός ότι και οι 9 ομάδες παρουσίασαν αρκετά ενδιαφέρουσες ιδέες, λύσεις και προϊόντα, τα οποία εκτιμάται ότι θα έχουν απήχηση στις τουριστικές επιχειρήσεις τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος.
Όσον αφορά στους νικητές, το 1ο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ έλαβε η Hotellisense, το 2ο βραβείο και το έπαθλο των 5.000 ευρώ έλαβε η Reveffect ενώ τέλος, το 3ο βραβείο και τα 3.000 ευρώ έλαβε η ομάδα της Narratologies. Το βραβείο κοινού απέσπασε η ομάδα της Inomo. Σημειώνεται πως η σχετική αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε στη βάση τόσο των γενικών κριτηρίων του προγράμματος (η ιδέα της ομάδας ως προς την καινοτομία της, η επιχειρηματική ωριμότητα και προοπτική της προσφερόμενης υπηρεσίας και η ομάδα ως προς τα μέλη της σε σχέση με τα τυπικά τους χαρακτηριστικά), όσο και ειδικών κριτηρίων που αφορούν την πρόοδο των startup ομάδων στη διάρκεια του τρίμηνου προγράμματος.
Όσον αφορά τις ομάδες που συμμετείχαν στο 2ο κύκλο ήταν οι εξής:
AccessLab: η ομάδα της ενισχύει τον προσβάσιμο τουρισμό στην Ελλάδα παρέχοντας υπηρεσίες πιστοποίησης της προσβασιμότητας ξενοδοχείων και τουριστικών προορισμών και ψηφιακά εργαλεία για τη διευκόλυνση της μετακίνησης ενός επισκέπτη με αναπηρία στην πόλη.
Alios Tours: πρόκειται για την πρώτη ελληνική foodie πλατφόρμα εμπειριών, η οποία δημιουργεί γαστρονομικές εμπειρίες για ξενοδοχεία και εστιατόρια, συνδέει τον κάθε τόπο με τα προϊόντα του και τις συνταγές του μέσω δραστηριοτήτων και ενισχύει την πιστότητα των πελατών προσφέροντας online μαθήματα μαγειρικής.
Costa Nostrum: η ομάδα των ανθρώπων της εταιρείας αναβαθμίζει και πιστοποιεί την παραλία της ξενοδοχειακή μονάδας, ως αειφόρα-βιώσιμη παραλία, σύμφωνα με ειδικό πρωτόκολλο, με κύρια αποτελέσματα την ομαλότερη λειτουργία της παραλίας της ξενοδοχειακής μονάδας σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η πανδημία από τον Covid-19, την αύξηση των πελατών των ξενοδοχειακών μονάδων και τη βελτίωση της εικόνας που έχουν οι πελάτες.
Events in Greece: παρέχει στα ξενοδοχεία μία προσαρμοσμένη ιστοςελίδα προκειμένου να ενημερώνουν τους πελάτες τους για όλες τις προσεχείς εκδηλώσεις. Το περιεχόμενο αυτό βελτιώνει την ταξιδιωτική εμπειρία των πελατών των ξενοδοχείων, την εικόνα των τελευταίων και τις κριτικές τους και αυξάνει τα έσοδα και τους προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ηotellisense: η ομάδα που απέσπασε το 1ο βραβείο βοηθά τα ξενοδοχεία να εκμεταλλευτούν τον πλούτο των δεδομένων που συντηρούν στα συστήματά τους με έτοιμες οπτικοποιήσεις και αναλύσεις, έχοντας ως στόχο τη μείωση του κόστους και του χρόνου λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων, την αύξηση του τζίρου και των κρατήσεων και την ενοποίηση όλων των ξενοδοχειακών συστημάτων σε μία οθόνη.
Inomo: η SmartSuite by Inomo είναι μια IoT εφαρμογή για κινητά που επιτρέπει στους επισκέπτες του ξενοδοχείου να επιλέγουν συγκεκριμένα περιβάλλοντα στο δωμάτιό τους. Αυτό οδηγεί στην παροχή συνεχών νέων υπηρεσιών μέσα στο δωμάτιο και εξατομικευμένο cross-selling με βάση το προφίλ του πελάτη, εξατομικευμένη εμπειρία στον επισκέπτη με βάση τη διάθεσή του και τις προτιμήσεις του και δυνατότητα για «ανέπαφη» εμπειρία του επισκέπτη στο ξενοδοχείο και άμεση επικοινωνία με όλα τα τμήματα του ξενοδοχείου.
Narratologies: πρόκειται για μία διαδικτυακή πλατφόρμα και mobile εφαρμογή που προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες ανακάλυψης της πόλης με τη μορφή role-playing παιχνιδιού. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο διασύνδεσης εμπορικών και πολιτιστικών καναλιών που στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων σε επιλεγμένες δραστηριότητες, στην προώθηση και στοχευμένη επικοινωνία του δικτύου συνεργατών και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Respoguide: μέσα από ένα καινοτόμο mobile και web app, η Respoguide βοηθά τις τουριστικές επιχειρήσεις να αναδείξουν και να αναπτύξουν το βιώσιμο χαρακτήρα τους, με στόχο να αυξήσουν τα έσοδά τους, να αναπτύξουν συνεργασίες με βιώσιμους προμηθευτές και συμβούλους τουριστικών επιχειρήσεων, μειώνοντας την εξάρτησή τους από την αγορά, όπως και να μειώσουν οι χρήστες αλλά και οι τουριστικές επιχειρήσεις το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Reveffect: τα μέλη της ομάδας βοηθούν τα ξενοδοχεία να αυξήσουν τα έσοδα τους και τους διαχειριστές εσόδων να βελτιώσουν τον τρόπο και το χρόνο που δουλεύουν καθημερινά. Τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τη λύση περιλαμβάνουν την καλύτερη δυνατή τιμή πώλησης για το σωστό δωμάτιο, την κατάλληλη χρονική στιγμή, για τον ιδανικό πελάτη, χρησιμοποιώντας το πιο αποδοτικό κανάλι προώθησης, το λογισμικό (RMS) με αυτόματη τιμολόγηση των δωματίων (auto room rate optimization) καθώς και outsourcing της στρατηγικής της διαχείρισης των εσόδων.