Μετρό Θεσσαλονίκης: «Έτοιμο για λειτουργία το 2023» επιβεβαιώνει η Αττικό Μετρό
Τη διαβεβαίωση ότι η διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι απόλυτα προσανατολισμένη στην ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης βάσει χρονοδιαγράμματος και θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να τελειώσει το έργο στον χρόνο του, τον Απρίλιο του 2023, έδωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Νίκος Ταχιάος.
«Και επειδή πολλοί ρωτούν αν θα επιτύχουμε αυτόν τον χρόνο, θα το επιτύχουμε, μας το έχει τάξει και ο ανάδοχος και φυσικά κι οι δικοί μας σχεδιασμοί σε αυτό κατατείνουν, να ολοκληρώσουμε κάτι που το βρήκαμε ημιτελές και εν πολλοίς περιπετειώδες», είπε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, όπου οι εκσκαφές για το έργο έφεραν στο φως σημαντικές αρχαιότητες, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι η άμμος που τις σκεπάζει θα αποσυρθεί εντός του Ιουνίου. Ακολούθως, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η Οριστική Μελέτη (ΟΜ) 2, ώστε να δοθεί η εντολή κατασκευής του σταθμού στον ανάδοχο και να γίνουν οι όποιες συμπληρωματικές συμβάσεις τυχόν χρειάζονται, προκειμένου να προχωρήσει το έργο της απόσπασης, σε διαρκή πάντα συνεργασία με τον ανάδοχο και το υπουργείου Πολιτισμού.
Για το χρονοδιάγραμμα της μελέτης απόσπασης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, γνωστοποίησε ότι ο ανάδοχος έχει ήδη αρχίσει -σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού- τη διαδικασία για τον σχετικό διαγωνισμό, ο οποίος αφορά την απόσπαση, επανατοθέτηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων.
«Η επιλογή του σχήματος που θα κάνει τις εργασίες θα γίνει πρακτικά από το Υπουργείο Πολιτισμού, τον πρώτο λόγο έχουν πάντα οι αρχαιολογικές υπηρεσίες», επισήμανε.
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ακόμη ότι θεωρεί πολύ σημαντικό πως οι φορείς της πόλης ομοφωνούν γύρω από το έργο, η πρόοδος του οποίου δεν πιστώνεται μόνο στη σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό, ούτε μόνο στη σημερινή κυβέρνηση, αλλά «πιστώνεται πολλαπλά».
Σε ό,τι αφορά την εικόνα της πόλης, την κίνηση των πεζών και την απομάκρυνση των λαμαρινών των εργοταξίων, ώστε να ανακουφιστούν και οι καταστηματάρχες που πλήττονται από τα έργα του Μετρό, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι στόχος είναι να γίνουν πολύ γρήγορα οι αποκαταστάσεις στην Αγίας Σοφίας.
«Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος σε σχέση με όσα έχουμε πει τους καταστηματάρχες και έχουμε συνεργασία με τον δήμο πολύ σημαντική. Η πλατεία στη συμβολή της Εγνατίας με την Αγίας Σοφίας θα αποδοθεί πολύ σύντομα στους πεζούς, μόλις κατασκευαστεί η πλάκα οροφής της νότιας εισόδου σταθμού και κάνουμε μεγάλη προσπάθεια να μην κλείσει η Βενιζέλου για τους πεζούς σε καμία φάση εξέλιξης του έργου», κατέληξε.
Ζέρβας: Σε καλά χέρια το έργο
Την «ακράδαντη πεποίθηση» ότι το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε καλά χέρια και ότι «οι άνθρωποι που ασχολούνται μαζί του θα το ολοκληρώσουν μέσα στο 2023», εξέφρασε σήμερα ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, που επισκέφθηκε διαδοχικά τρία εργοτάξια του έργου.
«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα βρίσκεται εδώ, για να ελέγχει και να στηρίζει και πιστεύω ότι θα πρέπει όλοι να έχουμε αυτόν το στόχο, Μετρό στην πόλη το 2023», σημείωσε, επισημαίνοντας πως ασχολείται με το έργο πάνω από 10 χρόνια, το αγαπά και το «πονά» πολύ.
«Με την ολόκληρωσή του θα αλλάξει η ζωή στην πόλη, θα είναι μια άλλη Θεσσαλονίκη. Για εμένα αυτό το έργο είναι ό,τι σημαντικότερο γίνεται αυτή τη στιγμή στην πόλη. Ίσως οι περισσότεροι δεν ξέρουν πόσο δύσκολο είναι στην προετοιμασία, κατασκευή κι ολοκλήρωσή του αυτό το έργο. Δεν πρέπει να σταματάμε στις δύσκολες στιγμές, στις κακές στιγμές του έργου. Προφανώς υπήρξαν πολλές τέτοιες, αλλά αυτή τη στιγμή το πιο σημαντικό είναι να κοιτάξουμε μπροστά», υπογράμμισε.
Ερωτηθείς ποια είναι η γνώμη του για τις ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, περί ιδιωτικού φορέα διαχείρισης του έργου, ο κ. Ζέρβας απάντησε πως γίνεται πολύ σοβαρή συζήτηση για την επόμενη ημέρα, καθώς είναι σημαντικό όχι μόνο το πώς θα κατασκευαστεί το έργο, αλλά και πώς θα λειτουργεί και θα είναι βιώσιμο και συμπλήρωσε πως ο δήμος βρίσκεται σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕΘ (Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης), που εκπονούν τις σχετικές μελέτες, «ώστε να έχουμε τον φορέα πριν από την ολοκλήρωση του έργου».
«Ξέρετε ότι η δημιουργία ενός τέτοιου φορέα απαιτεί πολύ μεγάλο διάστημα, άρα αυτά τα δύο χρόνια προετοιμασίας του θα συμπέσουν με τον χρόνο ολοκλήρωσης του Μετρό», τόνισε.
Σχετικά με τις αρχαιότητες, τέλος, επισήμανε ότι «δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι θα αντιμετωπιστούν με τον πρέποντα σεβασμό».
Άφιξη ενός συρμού κάθε εβδομάδα
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ξεναγήθηκε σήμερα στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας του Μετρό, αλλά και στους σταθμούς Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου από τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Ταχιάο και Νίκο Κουρέτα αντίστοιχα.
Στο αμαξοστάσιο, ο κ. Ζέρβας ανέβηκε και σε έναν από τους επτά συρμούς που βρίσκονται ήδη στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Ο έβδομος αυτός συρμός, ένας από τους 18 που προβλέπεται να δρομολογηθούν στη βασική γραμμή του Μετρό, αφίχθη χτες, ενώ με ρυθμό ενός σχεδόν κάθε εβδομάδα αναμένεται να καταφθάσουν στην πόλη και οι υπόλοιποι.
Ήδη άρχισαν οι στατικές δοκιμές και αμέσως μόλις αυτό είναι εφικτό (καθώς παραμένουν σε ισχύ οι υγειονομικοί περιορισμοί λόγω Covid-19), θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη και οι Ιταλοί μηχανικοί, που θα τοποθετήσουν το λογισμικό στα τρένα, ώστε να αρχίσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Σχετικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος γνωστοποίησε ότι 11 ηλεκτρομηχανολογικά έργα βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις δημοπράτησης, ενώ πρόκειται να δημοπρατηθεί η προμήθεια 15 συρμών για τη γραμμή της Καλαμαριάς.