ΕΛΛΑΔΑ

Αλλαγές στην παιδεία: Μαθήματα Αγγλικών από το νηπιαγωγείο

ΙΝΤΙΜΕ/ΒΟΛΙΤΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

Σημαντικές αλλαγές στα σχολεία φέρνει το νομοσχέδιο του του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή.

Οι αλλαγές αφορούν και τα νηπιαγωγεία, τα οποία υπενθυμίζεται πως ανοίγουν τη Δευτέρα.

Ειδικότερα, εισάγεται πιλοτικά στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

Οι αναλυτικές οδηγίες του ΕΟΔΥ

Η επαναλειτουργία γίνεται έπειτα από ομόφωνη θετική εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες.

Βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για την επαναλειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών, τα παιδιά θα επιστρέψουν χωρίς τα παιχνίδια τους από το σπίτι, ενώ οι γονείς δεν θα επιτρέπεται να μπαίνουν μέσα στους παιδικούς σταθμούς αλλά θα πρέπει να παραδίδουν τα παιδιά στην είσοδο.

Οι ειδικοί συστήνουν στους γονείς να θερμομετρούν τα παιδιά πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι, ενώ απαγορεύεται σε παιδιά και τα μέλη του προσωπικού που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη Covid-19 να προσέρχονται στο νηπιαγωγείο, τον παιδικό ή τον βρεφονηπιακό σταθμό.

Αντίστοιχα όταν γονείς ή κηδεμόνες έχουν συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού ή/και πυρετό δεν θα επιτρέπεται να συνοδεύουν τα παιδιά.

Για όσους παιδικούς σταθμούς κοιμίζουν παιδιά ο ΕΟΔΥ ζητά:

  • όργάνωση των χώρων ύπνου και ξεκούρασης των παιδιών κατά μικρές ομάδες σε διαφορετικές αίθουσες ή σε σαφώς διακριτούς χώρους μεγάλης αίθουσας με διαχωριστικό και απόσταση 1,5 μέτρο μεταξύ των διακριτών χώρων.
  • χρήση ατομικών κλινοσκεπασμάτων για κάθε παιδί
  • τα κρεβάτια μπορούν να τοποθετούνται με διάταξη πόδια-κεφάλι, ώστε να απέχουν περισσότερο ταπρόσωπα των παιδιών.
  • όσο είναι δυνατόν, το ίδιο μέλος του προσωπικού να φροντίζει την ίδια ομάδα παιδιών.

Μέτρα κοινωνικής απόστασης παιδιών, προσωπικού, γονέων και κηδεμόνων

  • Κύριο μέτρο κοινωνικής απόστασης για τα μικρά παιδιά, και ιδίως τα παιδιά των νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, είναι ο διαχωρισμός τους σε μικρές ομάδες που αποτελούνται σταθερά από τα ίδια παιδιά και δεν αναμιγνύονται μεταξύ τους. Ο ακριβής τρόπος εφαρμογής αυτού του μέτρου εξαρτάται από τις συνθήκες του κάθε επιμέρους χώρου.
  • Επιμερισμός των μαθητών του τμήματος σε μικρότερες ομάδες με ανώτατο αριθμό τα 15 παιδιά ανά ομάδα/αίθουσα ή και ακόμη πιο μικρές εάν είναι δυνατόν.
  • Συστήνεται οι δραστηριότητες των τμημάτων να πραγματοποιούνται σε μία συγκεκριμένη αίθουσα για κάθε ομάδα παιδιών και με το ίδιο προσωπικό.
  • Θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάμιξη και αλληλεπίδραση παιδιών από διαφορετικά τμήματα/αίθουσες καθώς και η οργάνωση διατμηματικών
    εκδηλώσεων ή ομαδικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών.
  • Προτείνεται η οργάνωση της δημιουργικής απασχόλησης να πραγματοποιείται με τη δημιουργία μικρών υποομάδων παιδιών σε κάθε αίθουσα, ώστε να διευκολύνεται το έργο των εκπαιδευτικών για την τήρηση των αποστάσεων και των μέτρων υγιεινής.
  • Προτείνεται η αποφυγή ή η τροποποίηση της χρήσης κοινόχρηστων χώρων όπως η τραπεζαρία. Τα γεύματα μπορούν να προσφέρονται στις αίθουσες ή, εάν δεν μπορούν να γίνουν οι απαιτούμενες χωροταξικές ρυθμίσεις, η τραπεζαρία να χρησιμοποιείται σε διαφορετικούς χρόνους για κάθε ομάδα παιδιών, ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός ή/και η ανάμιξη παιδιών από διαφορετικές ομάδες.
  • Ανάλογα με τη διαθέσιμη υποδομή και τη χωροταξική διάταξη, προτείνεται και ο καταμερισμός των χωρών ατομικής υγιεινής (τουαλέτες, νιπτήρες), ώστε να γίνεται η χρήση τους τμηματικά από συγκεκριμένες ομάδες παιδιών.
  • Είσοδος στον χώρο μόνο των παιδιών και του απαραίτητου προσωπικού. Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδό τους στον χώρο του νηπιαγωγείου, παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού και θα οδηγούνται στην αίθουσα.
  • Οργάνωση των χώρων ύπνου και ξεκούρασης των παιδιών κατά μικρές ομάδες σε διαφορετικές αίθουσες ή σε σαφώς διακριτούς χώρους μεγάλης αίθουσας με διαχωριστικό και απόσταση 1,5 μέτρο μεταξύ των διακριτών χώρων. Χρήση ατομικών κλινοσκεπασμάτων για κάθε παιδί. Τα κρεβάτια μπορούν να τοποθετούνται με διάταξη πόδια-κεφάλι, ώστε να απέχουν περισσότερο τα πρόσωπα των παιδιών. Όσο είναι δυνατόν, το ίδιο μέλος του προσωπικού να φροντίζει την ίδια ομάδα παιδιών.
  • Οργάνωση λειτουργίας με βέλτιστη αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων για δραστηριότητες και παιχνίδι.

Τήρηση κανόνων ατομικής υγιεινής

Εκπαίδευση των παιδιών ανάλογα με τις δυνατότητες της ηλικίας τους και συστηματική εφαρμογή της υγιεινής των χεριών. Προϋπόθεση είναι η εξασφάλιση υποδομών και υλικών, όπως νιπτήρες με τρεχούμενο νερό και υγρό σαπούνι, καθώς και αλκοολούχα αντισηπτικά διαλύματα που θα εφαρμόζονται πάντα με την επίβλεψη ή βοήθεια ενήλικα.

Η υγιεινή των χεριών πρέπει να εφαρμόζεται από παιδιά και προσωπικό:

  • Κατά την είσοδο στον χώρο:
  • Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
  • Πριν και μετά:
    Την προετοιμασία ή τη χορήγηση γεύματος
    Το γεύμα
    Τη χρήση της τουαλέτας ή την αλλαγή πάνας
  • Μετά:
    Την επαφή με εκκρίσεις ή σωματικά υγρά
    Το παιχνίδι σε εξωτερικό χώρο
    Τον χειρισμό απορριμμάτων
  • Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
  • Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος, πάντα με την επίβλεψη ή βοήθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να διασφαλίζεται η ορθή διαδικασία.
  • Τήρηση των κανόνων αναπνευστικής υγιεινής. Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
  • Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα.
  • Αποφυγή κοινής χρήσης προσωπικών αντικειμένων και ατομικών παιχνιδιών.
  • Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.
  • Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει πυρετό ή συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή φτάρνισμα.
  • Προβλέπεται η προαιρετική χρήση προστατευτικής μάσκας από το εκπαιδευτικό και το λοιπό προσωπικό των νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών. Η χρήση της μάσκας είναι απαραίτητη κατά την ετοιμασία ή/και επιμέλεια φαγητού καθώς και σε συνθήκες δυσκολίας τήρησης απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ ενηλίκων (π.χ. γραφεία). Η σωστή χρήση της μάσκας είναι πολύ σημαντική (https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to-koino/)
  • Τα αλκοολούχα αντισηπτικά πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα παιδιά νηπιαγωγείου, παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού και να χρησιμοποιούνται μόνο υπό επίβλεψη, καθώς έχουν αναφερθεί περιπτώσεις δηλητηρίασης από αυτά.

Διαβάστε ΕΔΩ τις αναλυτικές οδηγίες του ΕΟΔΥ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης