Άνοιγμα δημοτικών: Γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε την επιστροφή των μικρών μαθητών στα θρανία
Στους παράγοντες οι οποίοι οδήγησαν στη θετική απόφαση για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά τη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών για τον τρόπο λειτουργίας τους από την 1η Ιουνίου.
Σύμφωνα με την υπουργό, οι παράγοντες στους οποίους βασίστηκε η απόφαση ήταν έξι:
Κυριότερος παράγοντας ήταν -όπως τόνισε- η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.
«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.
Δεν παρέλειψε, δε, να ευχαριστήσει τους ειδικούς αναφέροντας ότι «από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα».
Επιπλέον παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά.
«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά».
Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.
«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε.
Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.
Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.
Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».
«Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης», σημείωσε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός στην εφαρμογή της εκ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και στην «ταχύτατη προσαρμογή όλων» στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής.
«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.
Τρόπος επαναλειτουργίας
Τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν την Δευτέρα 1η Ιουνίου και η σχολική χρονιά θα παραταθεί μέχρι την Παρασκευή 26 Ιουνίου.
Για τους εκπαιδευτικούς, η σχολική χρονιά λήγει την 30η Ιουνίου ενώ οι συμβάσεις των αναπληρωτών θα παραταθούν μέχρι την 30η Ιουνίου.
Τα τμήματα θα λειτουργούν με 15 μαθητές τη φορά ενώ θα υπάρχει απόσταση 1,5μ ανάμεσα στα θρανία. Σε περίπτωση που τα τμήματα έχουν περισσότερους από 15 μαθητές, τότε το τμήμα θα διαιρείται στα δύο και τα υποτμήματα θα λειτουργούν εκ περιτροπής.
Την ίδια ώρα, θα υπάρχουν αντισηπτικά σε όλες τις τάξεις ενώ οι αίθουσες θα καθαρίζονται δύο φορές την ημέρα.
Οι μαθητές θα βγαίνουν για διάλειμμα σε διαφορετικές ώρες ενώ τα κυλικεία θα είναι κλειστά.
Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Όπως είπε η κ. Κεραμέως, τα ολοήμερα σχολεία δεν θα επαναλειτουργήσουν.