ΕΛΛΑΔΑ

Ν26: αλλαγή προτεραιοτήτων και συνηθειών έφερε η πανδημία

Ν26: αλλαγή προτεραιοτήτων και συνηθειών έφερε η πανδημία
Photo by Ales Nesetril on Unsplash

Ανήσυχοι για την οικονομία και τις επόμενες εξελίξεις εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι αλλάζουν συνήθειες, σύμφωνα τουλάχιστον με τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η Ν26, μία από τις κορυφαίες fintech startups στην Ευρώπη.

Στην έρευνα της Ν26 συμμετείχαν 10.000 καταναλωτές από όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ όπου τους ζητήθηκε να μοιραστούν τον τρόπο που επηρεάστηκε η οικονομική τους ζωή από την πανδημία, αποκαλύπτοντας ότι οι οικονομικές ανησυχίες είναι πλέον στη δεύτερη θέση αμέσως μετά την υγεία, για τους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο.

Αυτές οι οικονομικές ανησυχίες έχουν οδηγήσει ένα εντυπωσιακό 81% των ενηλίκων Ελλήνων να δηλώσει ότι έχει αλλάξει τις οικονομικές του προτεραιότητες.

Οι φόβοι γύρω από την οικονομία αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία στο μυαλό των Ελλήνων, με σχεδόν τους μισούς (45%) να ανησυχούν για την αύξηση του κόστους διαβίωσης και το 31% να έχουν άγχος για την εργασιακή τους ασφάλεια. Αυτές οι ανησυχίες είναι ακόμη υψηλότερες στις μεγαλύτερες ηλικίες αλλά σχετικά ίσες μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Υπό το πρίσμα της οικονομικής αβεβαιότητας, το 59% των Ελλήνων δήλωσε ότι πλέον αποταμιεύει περισσότερα χρήματα από ότι πριν την κρίση – βάζοντας στην άκρη περίπου 140 ευρώ επιπλέον τον μήνα.

«Ενώ βλέπουμε άμεσα τις επιπτώσεις που έχει ο ιός Covid-19 στην καθημερινότητα μας, αυτό που είναι λιγότερο εμφανές είναι οι τεράστιες επιπτώσεις του στις καθημερινές μας συναλλαγές», δήλωσε ο Sarunas Legeckas, General Manager Greater Europe της N26.

«Η έρευνά μας παρουσιάζει ξεκάθαρα το οικονομικό στρες και τις ανησυχίες για αυτήν την πανδημία, και πως οι Έλληνες έχουν αλλάξει όχι μόνο τον τρόπο ζωής τους αλλά ως αποτέλεσμα αυτού και τις οικονομικές τους συνήθειες».

Αυτό που έχει, επίσης, πολύ μεγάλο ενδιαφέρον είναι οι αλλαγές που έχουν προκύψει στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ξοδεύουν τα χρήματα τους. Το 81% των Ελλήνων παραδέχτηκε πως έχει αλλάξει τις συνήθειες του στα αγαθά που αγόραζε κάθε μήνα. Ενώ λοιπόν, τα ψώνια στο σουπερμάρκετ παραμένουν το μεγαλύτερο έξοδο όπως και πριν την πανδημία, στη δεύτερη και στην τρίτη θέση, όπου προηγουμένως βρίσκονταν η διασκέδαση, η μόδα και οι αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα αντίστοιχα, τώρα έχουν ανέλθει οι συνδρομές σε υπηρεσίες και delivery.

Δεν άλλαξαν μόνο οι προτιμήσεις των ανθρώπων στο που ξοδεύουν τα χρήματά τους αλλά και στον τρόπο που το κάνουν. Το 73% των Ελλήνων δήλωσε ότι προτιμά τις ανέπαφες συναλλαγές και απομακρύνεται από τη χρήση μετρητών για λόγους υγιεινής.

«Κάποιες από τις οικονομικές αλλαγές και τάσεις θα διαρκέσουν όσο και η πανδημία, κάποιες άλλες όμως ήρθαν για να μείνουν», συνέχισε ο Sarunas Legeckas.

«Οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται από πρώτο χέρι τα πλεονεκτήματα μιας ηλεκτρονικής τράπεζας που τους προσφέρει πρόσβαση από το κινητό ή τον υπολογιστή τους. Έχοντας τα χρήματά τους άμεσα διαθέσιμα στο κινητό τους, με μερικά ακόμα έξυπνα και καινοτόμα εργαλεία που βοηθούν στην αποταμίευση και τη μεταφορά κεφαλαίων».