ΕΛΛΑΔΑ

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο-σκούπα για τις αποσπάσεις στο δημόσιο

Εργαζόμενοι (φωτό αρχείου) ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ευέλικτες διαδικασίες για τις μετακινήσεις υπαλλήλων με σκοπό να καλυφθούν επιτακτικές και έκτακτες ανάγκες προωθείται με νομοσχέδιο-σκούπα.

Αποσπάσεις και διάθεση υπαλλήλων με διαδικασίες εξπρές, όπου υπάρχουν επιτακτικές ανάγκες, παράταση της αξιολόγησης μέχρι τέλος του χρόνου χωρίς την εποπτεία του ΑΣΕΠ, αναγνώρισης της διαθεσιμότητας ως πραγματικού χρόνου υπηρεσίας που «μετράει» στη μισθολογική εξέλιξη, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο-σκούπα που προωθεί η κυβέρνηση.

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει ακόμη τη δυνατότητα αναβάθμισης της ποιότητας του Δημοσίου, μέσα από ειδικές πανεπιστημιακές σπουδές των υπαλλήλων, καθώς και τη διευκόλυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών που διαθέτουν ηλεκτρονική θυρίδα στη διαδικτυακή πύλη του Δημοσίου.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος, με το νομοσχέδιο «μπλοκάρονται» και οι ποινικές ή πειθαρχικές διώξεις που έχουν ασκηθεί κατά αιρετών εκπροσώπων των ΟΤΑ ή υπαλλήλων τους, επειδή δεν είχαν ασκήσει ένδικα μέσα κατά δικαστικών αποφάσεων για εργατικές διαφορές που πρωτόδικα είχαν δικαιώσει εργαζομένους ή είχαν παρατείνει την εργασία συμβασιούχων.

Ποια θα είναι η διαδικασία

Η απόσπαση θα ξεκινά με πρωτοβουλία της υπηρεσίας ή με αίτηση του υπαλλήλου και θα γίνεται κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου και πριν την πάροδο της δοκιμαστικής υπηρεσίας.


Οι τακτικές αποδοχές των αποσπώμενων υπαλλήλων θα βαρύνουν τον φορέα από όπου προέρχονται, ενώ τυχόν πρόσθετες αμοιβές θα καταβάλλονται από τον φορέα όπου αποσπάστηκαν.

Παρατείνονται ως τις 31/12/2016 οι προθεσμίες που αφορούν το ζήτημα της αξιολόγησης, ενώ παράλληλα καταργούνται οι διατάξεις που προέβλεπαν την εποπτεία του ΑΣΕΠ με παρακολούθηση, υποδείξεις κατά τις αρχές της αξιοκρατίας, αντικειμενικότητας κτλ.

Θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας ο χρόνος κατά τον οποίο οι υπάλληλοι τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας βάσει των νόμων 4093/12, 4172/03, 4250/14, 4316/14 και οι οποίοι επανήλθαν στην υπηρεσία τους μέσω του νόμου 4325/15. Ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη και για τη μισθολογική τους εξέλιξη.

Σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με τον νόμο 4172/13, δεν υπέβαλαν αίτηση στις ανακοινώσεις του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και δεν εκδόθηκε ποτέ γι αυτούς διαπιστωτική πράξη απόλυσης, το διάστημα 22/3/14-11/5/15, θεωρείται ως χρόνος κατά τον οποίο είχε παραταθεί η διαθεσιμότητα.

Αν ο πολίτης διαθέτει ηλεκτρονική θυρίδα χρήστη της Κεντρικής Διαδικτυακής Πύλης του Δημοσίου, τότε η αρμόδια υπηρεσία οφείλει να αναζητεί αυτεπάγγελτα τα έγγραφα, πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις καταφεύγοντας στα αποθηκευμένα στοιχεία στην θυρίδα. Για να αλλάξει μια διαδικασία που διεκπεραιώνεται μέσω ΚΕΠ χρειάζεται έγκριση του αρμόδιου κυβερνητικού συμβουλίου μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης και δεν αρκεί η απόφαση του καθ ύλης αρμόδιου υπουργού.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης