Πώς χιλιάδες ελληνικές εταιρείες και οι εργαζόμενοί τους είναι ήδη στην ψηφιακή εποχή πληρωμών
Στην εποχή της πληροφορίας, των τεχνολογικών καινοτομιών και του ψηφιακού μετασχηματισμού, κάθε εταιρεία που θέλει να είναι και να χαρακτηρίζεται σύγχρονη, προσπαθεί να παρακολουθεί και να ακολουθεί τις κορυφαίες digital επιχειρηματικές τάσεις και τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Το γεγονός αυτό δεν προκαλεί έκπληξη. Για την ακρίβεια, όσα προαναφέρουμε, αφορούν ήδη σε μία πληθώρα ελληνικών εταιρειών και επιχειρήσεων που ακολουθούν πιστά τις τεχνολογικές εξελίξεις, σε μία προσπάθεια να διαπρέψουν στη σύγχρονη ψηφιακή πραγματικότητα και παράλληλα, να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της αγοράς αλλά και των ανθρώπων τους.
Πράγματι, εκτός από τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό που αφορά στη διευκόλυνση των πελατών τους και τη βελτιστοποίηση του έργου τους, χιλιάδες είναι οι εταιρείες στην ελληνική αγορά αλλά και παγκοσμίως που έχουν επιλέξει να κάνουν περαιτέρω βήματα προς τη νέα digital εποχή, επιλέγοντας μεταξύ άλλων τον ψηφιακό τρόπο συναλλαγών, που μέχρι εχθές είχαν αρκετά παραδοσιακή μορφή, σε ότι αφορά τις παροχές για τους εργαζομένους τους. Και σίγουρα δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια, κερδίζει την προσοχή όλο και περισσότερων επιχειρηματιών, για πολλούς και αξιοσημείωτους λόγους.
Πώς, όμως, μπορεί μία εταιρεία να κάνει τα πρώτα της βήματα στην νέα εποχή των παροχών; Ποιες είναι οι πλέον σύγχρονες επιλογές στην Ελλάδα; Άραγε, πώς φτάσαμε σήμερα σε αυτές τις digital επιλογές; Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και όπως φαίνεται, αλλάζουν όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Από το 1996 και τις πρώτες διατακτικές σίτισης στην Ελλάδα στο Apple Pay
Προκειμένου να αντιληφθεί κάποιος τη μεγάλη και σημαντική εξέλιξη που έχει σημειωθεί με την πάροδο του χρόνου στο κομμάτι των παροχών προς εργαζόμενους, αρκεί να κάνουμε μία μικρή αναδρομή στο παρελθόν. Διότι αμέσως θα αντιληφθούμε ότι η παροχή σίτισης στους εργαζομένους μιας εταιρείας, έχει εξελιχθεί μέσα στα χρόνια από ένα commodity προϊόν σε μία προηγμένη τεχνολογική λύση.
Η ιδέα των διατακτικών σίτισης σίγουρα δεν είναι καινούρια υπόθεση. Για την ακρίβεια, «γεννήθηκε» στην Αγγλία το 1955 και το 1962 «έφτασε» στη Γαλλία όπου και αναγνωρίστηκε επίσημα ως η πρώτη πραγματική κοινωνική παροχή για τους εργαζόμενους. Τα χρόνια που ακολούθησαν, λοιπόν, το σύστημα των διατακτικών σίτισης εξαπλώθηκε παγκοσμίως, φτάνοντας σήμερα στο σημείο να εξυπηρετεί χιλιάδες εταιρείες και εκατομμύρια εργαζομένους ανά τον κόσμο.
Τι συνέβη με το θέμα της παροχής σίτισης στην Ελλάδα και ποια είναι η σημερινή πραγματικότητα; Στη χώρα μας το σύστημα των διατακτικών σίτισης πρωτοπαρουσιάστηκε το 1996 από την Edenred με τη μορφή κουπονιών. Το 2017, το σύστημα διατακτικών σίτισης εμπλουτίστηκε με την κάρτα Ticket Restaurant. Από το 1996 μέχρι σήμερα, το εν λόγω πρόγραμμα έχει υιοθετηθεί από χιλιάδες εταιρείες εξυπηρετώντας περισσότερους από 200.000 δικαιούχους ανά την Ελλάδα και δίνοντας ουσιαστικά νέα πνοή στις παροχές προς τους εργαζομένους.
Από το 1996 μέχρι το 2019, φυσικά, τα πράγματα δεν έμειναν στάσιμα. Η ψηφιακή εξέλιξη και οι σύγχρονες ανάγκες των εταιρειών και των ανθρώπων τους, οδήγησαν στην αναβάθμιση του συστήματος.
Για να καταφέρει να αναλογιστεί κάποιος το πόσο εξελίχθηκαν τα πράγματα όλα αυτά τα χρόνια, είναι σημαντικό να αναφερθούμε σε μερικές μόνο από τις πλέον καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρει σήμερα η κάρτα Ticket Restaurant της Edenred σε χιλιάδες εταιρείες που την επιλέγουν και φυσικά στους εργαζόμενούς τους. Το παράδειγμα του Apple Pay είναι σίγουρα ενδεικτικό της εξέλιξης που σημειώθηκε στο θέμα των διατακτικών της παροχής σίτισης. Συνιστά μία πρωτοποριακή επιλογή αφού με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, πρώτοι στην ελληνική αγορά οι κάτοχοι των καρτών Ticket Restaurant μπορούν να πραγματοποιούν τις καθημερινές τους συναλλαγές σε καφέ, εστιατόρια, αλυσίδες τροφίμων, κ.ά. εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, χρησιμοποιώντας την Apple συσκευή τους. Εξίσου σημαντική είναι και η ύπαρξη της νέας, mobile εφαρμογής MyEdenred που προσφέρει στους χρήστες της κάρτας καθημερινά 24ωρη πρόσβαση στο δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων, 24/7 έλεγχο υπολοίπου και μεταξύ άλλων, πρόσβαση στις τελευταίες συναλλαγές.
Τα παραπάνω δεν αποτελούν, φυσικά, τα μοναδικά προνόμια που η κάρτα Ticket Restaurant προσφέρει σε εταιρείες και εργαζόμενους. Υπάρχουν πολλά ακόμη πλεονεκτήματα που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη κάρτα. Από τη μείωση του κόστους για τις εταιρείες (καθώς η κάρτα Ticket Restaurant εκπίπτει ως παραγωγική δαπάνη μέχρι 6€ ανά εργάσιμη ημέρα ανά εργαζόμενο), σε άλλα σημαντικά προνόμια για τους εργαζόμενους, όπως την ευελιξία στην εξαργύρωση σε χιλιάδες συνεργαζόμενα κατάστημα ανά την Ελλάδα που διαθέτουν POS, και φυσικά τους υψηλούς κανόνες ασφαλείας που ακολουθούνται όπως η χρήση του προσωπικού κωδικού PIΝ που παρέχεται σε κάθε εργαζόμενο και η τεχνολογία Chip & PIN.
Όπως όλα δείχνουν, λοιπόν, εν έτει 2019, η παροχή σίτισης Ticket Restaurant δεν αποτελεί ένα commodity προϊόν. Αντιθέτως, έχει εξελιχθεί σε μία τεχνολογική λύση που έχει φέρει ήδη στη χώρα μας τη νέα εποχή στις καθημερινές μας συναλλαγές. Και το σίγουρο είναι πως η πρώτη ηλεκτρονική κάρτα σίτισης στην Ελλάδα, η κάρτα Ticket Restaurant, αποτελεί πλέον ορόσημο στην ψηφιακή εξέλιξη των παροχών των σύγχρονων εταιρειών προς τους εργαζομένους, συνιστώντας ένα ακόμη tech «βήμα» στον δρόμο για ένα πιο digital και άνετο μέλλον.