ΕΛΛΑΔΑ

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Σμύρνης - Λαυρίου: Πόσο θα διαρκεί το ταξίδι

AP Photo/Emrah Gurel

Στην καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ελλάδας με την Τουρκία, με τα εγκαίνια της γραμμής Τσεσμέ-Λαύριο στις 2 Ιουνίου, προχωρούν ναυτιλιακοί πράκτορες των δύο χωρών.

Η διάρκεια του ακτοπλοϊκού δρομολογίου προβλέπεται να είναι 7 ώρες και αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την Ευρώπη προς την Τουρκία, για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών.

Η πιθανή επιτυχία της γραμμής δεν αποκλείεται να δρομολογήσει σημαντικές εξελίξεις τόσο στην ελληνική ακτοπλοϊκή βιομηχανία όσο και στην τουρκική.

Η εταιρεία που ονομάζεται «Aegean.Sea.Ways» (http://aegeanseaways.com) έχει έδρα την Κωνσταντινούπολη. Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο Bülent Ipek, ενώ την εκπροσώπηση της συγκεκριμένης εταιρείας στην Ελλάδα έχει αναλάβει η ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ, που λειτουργεί ως ναυτικό πρακτορείο ναυτιλιακών εταιρειών προσφέροντας υπηρεσίες ναύλωσης για όλα τα είδη πλοίων και σκαφών, με επικεφαλής τον Στέφανο Καρακάνη.

Με την καθιέρωση της συγκεκριμένης γραμμής οι αρχές των δύο χωρών επιδιώκουν να μειώσουν την κυκλοφοριακή πυκνότητα στις συνοριακές πύλες των δύο χωρών, βοηθώντας παράλληλα στην ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων.

Ο κ. Καρακάνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση που αναμένεται, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, να ξεκινήσει τα δρομολόγιά της από τις 2 Ιουνίου, ανέφερε ότι η διάρκεια της διαδρομής θα είναι 7 ώρες και στόχος είναι να είναι ενεργή όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο αλλά όλον τον χρόνο.

«Η πρόταση για την υλοποίηση του εγχειρήματος έρχεται από παλιά και πριν ακόμα υποβάλει ανάλογη πρόταση η Helenic Seaways για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Μυτιλήνη και τη Σμύρνη» ανέφερε ο κ. Καρακάνης.

Τόνισε ότι αρχικά το σχέδιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης προέβλεπε ως λιμάνι εξόδου και εισόδου τη Ραφήνα, ωστόσο πρόσθεσε ότι οι τελωνειακές διαδικασίες δεν ήταν οι κατάλληλες, ενώ υπήρχε και πρόβλημα χώρου λόγω συσσώρευσης πολλών γραμμών της ακτοπλοΐας.

Αναφερόμενος στη φιλοσοφία της γραμμής είπε ότι στόχος είναι να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος όγκος φορτηγών, επιβατών και τουριστών από την Ευρώπη προς την Τουρκία και το αντίστροφο.

«Έως τώρα περίπου 440.000 φορτηγά από την Τουρκία και 300.000 από Ιράν και Αζερμπαϊτζαν προκειμένου να φθάσουν στην Ευρώπη ακολουθούσαν διαδρομές μέσω Βουλγαρίας ή μέσω Εγνατίας Οδού για την Ηγουμενίτσα, με μεγάλη ταλαιπωρία και με παράλληλη αύξηση του λειτουργικού κόστους» δηλώνει ο επικεφαλής της ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ με έδρα τον Πειραιά.

«Ένας οδηγός φορτηγού ή τουρίστας ή επιβάτης φθάνοντας από την Ανκόνα συνήθως έβγαινε με το πλοίο στην Ηγουμενίτσα διανύοντας από εκεί περίπου 600 με 700 χιλιόμετρα μέσω της Εγνατίας Οδού, με μία αναμονή στα τουρκικά σύνορα 6 με 7 ώρες τον χειμώνα και που το καλοκαίρι μπορεί να έφθανε τις 12 ώρες, για να φθάσει στη Σμύρνη, ή πιο βαθιά στην τουρκική ενδοχώρα μετά από 6 έως 10 ώρες επιπλέον οδήγησης» τόνισε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης