Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες: Ολοκληρώθηκε η σιδηροδρομική γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός
Τέθηκε σε κυκλοφορία από την Τρίτη (29/1) το μεσημέρι η σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο σύνολό της, καθώς παραδόθηκε και το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Λιανοκλαδίου- Δομοκού. Πρόκειται για το τμήμα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγγείες μέχρι το Δομοκό, που περιλαμβάνει και μια σιδηροδρομική γέφυρα τη λεγόμενη ΣΓ26 στην περιοχή της Εκκάρας Δομοκού.
Πρόκειται για μια νέα τοξωτή μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα, που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου τα τρία τελευταία χρόνια και για την οποία οι τεχνικοί της ΕΡΓΟΣΕ νιώθουν περηφάνια για την ολοκλήρωση τηής κατασκευής της και τη χαρακτηρίζουν ως ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα.
Στις 12 το μεσημέρι, ξεκίνησε από το Λιανοκλάδι το πρώτο δρομολόγιο, μετά τις δοκιμές που έγιναν, προς τον Δομοκό και με επιβάτες τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα, καθώς επίσης και επιτελικά στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΣΕ και του σιδηροδρόμου. Με το ειδικό αυτό δρομολόγιο επιθεώρησαν τη γραμμή η οποία είχε δοκιμαστεί τις προηγούμενες μέρες με την διέλευση υπερφορτωμένων τρένων..
Τα 52 χιλιόμετρα που είναι η απόσταση από το Λιανοκλάδι μέχρι το Δομοκό ήταν ένα κρίσιμο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής με μεγάλες καθυστερήσεις. Με την παράδοση αυτού του τμήματος ολοκληρώνεται συνολικά το έργο Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός συνολικού μήκους 106 χιλιόμετρα.
«Σήμερα ξεκινά να γράφεται η σύγχρονη ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Σήμερα δίδεται στην κυκλοφορία ένα έργο που ξεκίνησε 24 χρόνια πριν» δήλωσε ο γγ Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, επισημαίνοντας πως το 2015 το ποσοστό ολοκλήρωσης ήταν μόλις 17%. Ο γενικός γραμματέας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις τεχνικές δυσκολίες του έργου, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την γέφυρα στην περιοχή της Εκκάρας δοκιμάστηκε το τεχνικό δυναμικό της χώρας» και χαρακτήρισε την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Τιθορέα στο Δομοκό σαν τη μεγάλη συμβολή στην μεταφορά επιβατών αλλά και εμπορευμάτων. «Η ολοκλήρωση αυτού του έργου αποτελεί και τη νέα εποχή του ΟΣΕ και θέλω πραγματικά να ευχαριστήσω αυτούς που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βούρδο.
Όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, μέχρι τέλος Φεβρουαρίου από το συγκεκριμένο σημείο θα διέρχονται τρένα με ντιζελομηχανές, οπότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές και μπουν σε χρήση τα ηλεκτροκινούμενα τρένα, που θα δώσει τη δυνατότητα ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη να μειωθεί σε λιγότερο από 3,5 ώρες. Βασική προϋπόθεση για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση και η εγκατάσταση των νέων συστημάτων σηματοδότησης, έτσι όπως προβλέπεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο, μέσω των οποίων θα αυξηθεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας.