ΕΛΛΑΔΑ

Συντριβή Agusta Bell: Οι γονείς του Κ.Πανανά ζητούν αποζημίωση 1 εκατ. ευρώ

Συντριβή Agusta Bell: Οι γονείς του Κ.Πανανά ζητούν αποζημίωση 1 εκατ. ευρώ
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Οι γονείς του Κωνσταντίνου Πανανά, ενός εκ των τριών θανόντων από τη συντριβή του ελικοπτέρου Agusta Bell του Πολεμικού Ναυτικού που συνετρίβη το Φεβρουάριο 2016 στην Κίναρο, καταθέτου αγωγή κατά του Δημοσίου, ζητώντας αποζημίωση ενός εκατομμυρίου για ψυχική οδύνη.

Από τη συντριβή το 2016 έχασαν τη ζωή τους, πλην του Κ. Πανανά, και οι Αναστάσιος Τουλίτσης και Ελευθέριος Ευαγγέλου.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος, οι γονείς του Κωνσταντίνου Πανανά, ο οποίος ήταν συγκυβερνήτης της μοιραίας πτήσης στρέφονται κατά «του Ελληνικού Δημοσίου και καταγγέλλουν εγκληματικά λάθη που οδήγησαν στη συντριβή του ελικοπτέρου». Κάνουν, ακόμη, λόγο για αδιαφορία των οργάνων του Δημοσίου να εκτελέσουν τα νόμιμα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια του πληρώματος και ζητούν αποζημίωση για το σοκ που, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.

«Υπέστημεν σοκ όταν μάθαμε ότι είχε σβήσει το καντήλι της ζωής του μονάκριβού μας γιου σε ηλικία μόλις 33 ετών».

Στην αγωγή τους αποκαλύπτουν πως μετά τον θάνατο του παιδιού τους έχουν περιέλθει σε δυσμενέστατη ψυχολογική κατάσταση και λόγω αυτού ζητούν, ο κάθε ένας, μισό εκατομμύριο ευρώ αποζημίωση.

«Εξαιτίας του θανάτου του υπέστημεν ανεπανόρθωτο ψυχικό κλονισμό και ψυχική οδύνη, δικαιούμενοι κατά τούτο να απαιτήσουμε από τους εναγομένους την καταβολή χρηματικής ικανοποιήσεως ένεκα ψυχικής οδύνης, η οποία, λαμβανομένων υπ’ όψιν των συνθηκών θανάτου του παιδιού μας, του στενότατου δεσμού που είχαμε μαζί του, της περιουσιακής καταστάσεως των εναγομένων και του βαθμού συγγενείας με τον αποβιώσαντα, ανέρχεται στο εύλογο, με βάση τις περιστάσεις, ποσό των 500.040 € δι’ έκαστον από τους ενάγοντες», αναφέρουν ο Παναγιώτης και η Άννα Πανανά.

Οι γονείς, που όρισαν πραγματογνώμονα για το δυστύχημα και υποστηρίζουν ότι οι επικεφαλής της άσκησης «έστειλαν κυριολεκτικά “σε αποστολή αυτοκτονίας” το μοιραίο ελικόπτερο». Όπως αναφέρουν η Διαταγή Διαρκούς Ισχύος προβλέπει την περιορισμένη χρήση των ελικοπτέρων τύπου ΑΒ-21 τη νύχτα και συγκεκριμένα «μόνο για αποστολές εις ανοικτή θάλασσα σε αποστολές διάσωσης και με την αυστηρή προϋπόθεση να επικρατούν άριστες καιρικές συνθήκες, απαγορευμένης, συνεπώς, της χρήσης τους σε επιτήρηση ακτών».

Η διαταγή ωστόσο αγνοήθηκε σύμφωνα με τους ενάγοντες. «Ήταν λοιπόν εγκληματικά αμελής η συμπεριφορά του κυβερνήτη της φρεγάτας “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”…, ο οποίος, αν και εγνώριζε ότι τα επτά (7) ή οκτώ (8) μποφόρ δεν επέτρεπαν την πτήση του ελικοπτέρου Π.Ν.-28, αφού ήταν γνωστό ότι τα παλιά ΑΒ-212, όπως ήταν και το επίμαχο μοιραίο ελικόπτερο, δεν αντέχουν σε θυελλώδη άνεμο πάνω από 6 μποφόρ, έδωσε εντολή να απογειωθούν για την εκτέλεση της επιχείρησης».