ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλαδικές-Πανελλήνιες Εξετάσεις 2018: Οι απαντήσεις στα Μαθηματικά

Πανελλαδικές-Πανελλήνιες Εξετάσεις 2018: Οι απαντήσεις στα Μαθηματικά
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων ημερήσιων και εσπερινών λυκείων. 

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις στα θέματατων Μαθηματικών.

Το θέμα - «παγίδα» στα Μαθηματικά

Για τα μαθηματικά, ο μαθηματικός στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών Ηλίας Δημάκος σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι «ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας επικεντρώθηκε στα τελευταία ερωτήματα για όσους στόχευαν σε έναν πολύ υψηλό βαθμό». Για τον ίδιο, «ο χρόνος επίλυσης ήταν οριακός».

Ειδικότερα,

Θέμα Α

Στοιχειώδης εξέταση στη θεωρία με μία εύκολη απόδειξη στο ερώτημα Α1. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν στο αντιπαράδειγμα του ερωτήματος Α2.β, όπου υπάρχει σαφής αναφορά στο σχολικό βιβλίο. Εύκολα «Σωστό - Λάθος» στο ερώτημα Α4, με μία μικρή «παγίδα» όμως στην πρόταση α, όπου οι εξεταζόμενοι έπρεπε να προσέξουν.

Θέμα Β

Βατό και κλασσικό τα τελευταία χρόνια πρόβλημα, το οποίο καλύπτει ένα ικανό μέρος της εξεταστέας ύλης.

Θέμα Γ

Ένα πρωτότυπο πρόβλημα για δεδομένα πανελληνίων, εμπνευσμένο από το σχολικό βιβλίο. Για την επίλυση του ερωτήματος Γ1 ήταν απαραίτητη η στοιχειώδης γνώση Ευκλείδειας Γεωμετρίας. Ιδιαίτερα απαιτητικό ήταν το ερώτημα Γ3, όπου οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν το ερώτημα Γ2 με τη σχολική θεωρία. Σίγουρα δυσκόλεψε πάρα πολλούς μαθητές.

Θέμα Δ

Ένα απαιτητικό θέμα το οποίο ήταν για άριστα προετοιμασμένους μαθητές. Εύκολο το ερώτημα Δ1, ιδιαίτερα απαιτητικά τα υπόλοιπα ερωτήματα. Το ερώτημα Δ3 δυσκόλεψε αρκετούς. Κλασσικό (τα τελευταία χρόνια) και συνδυαστικό ερώτημα Δ4, με σαφή αναφορά σε γνωστές ανισότητες.