Πανελλαδικές - Πανελλήνιες Εξετάσεις 2018: Δύο αλλαγές για τους φετινούς υποψηφίους
Δύο μεγάλες αλλαγές θα ισχύσουν φέτος για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκινούν την Παρασκευή 8 Ιουνίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, συνολικά για το 2018-2019 οι θέσεις εισακτέων στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα είναι 74.692. Σε αυτές δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις των στρατιωτικών σχολών, της αστυνομίας, της πυροσβεστικής και των ακαδημιών του εμπορικού ναυτικού.
Οι δύο αλλαγές των φετινών πανελληνίων σε σχέση με πέρυσι είναι ότι καταργήθηκε το επιστημονικό πεδίο των παιδαγωγικών τμημάτων και οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μία θέση στα παιδαγωγικά, μπορούν να το κάνουν χωρίς να «εγκλωβίζονται» σε ένα πεδίο. Έτσι τα παιδαγωγικά τμήματα περιλαμβάνονται και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά στη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιώς στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Λόγω της συγχώνευσης, αυξήθηκε σε 5% το ποσοστό των θέσεων που θα διεκδικήσουν οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ στο νέο ΑΕΙ. Και αυτό διότι «χάνουν» τις θέσεις των δύο κατηργημένων ΤΕΙ τις οποίες διεκδικούσαν μέχρι πέρυσι.
Πανελλαδικές-Πανελλήνιες Εξετάσεις 2018: Ποια είναι τα εξεταστικά κέντρα
Η έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων γίνεται παραδοσιακά και για τις δύο κατηγορίες υποψηφίων με το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, στο οποίο περιλαμβάνεται και η Έκθεση. Για τη μεγαλύτερη, των γενικών λυκείων, πέρυσι στο πλαίσιο της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας δόθηκε κείμενο του ακαδημαϊκού Γρηγόρη Σκαλκέα.
Η Νεοελληνική Γλώσσα είναι μεταξύ των μαθημάτων που δυσκολεύουν περισσότερο τους υποψηφίους. Ενδεικτικά, πέρυσι στο μάθημα μόνο το 1,25% βαθμολογήθηκε πάνω από 18. Στον αντίποδα, το 13,58% βαθμολογήθηκε κάτω από 10, με την πλειονότητα των υποψηφίων να συνωστίζεται στις μεσαίες βαθμολογίες.
Πανελλαδικές-Πανελλήνιες Εξετάσεις 2018: Πώς υπολογίζονται οι βαθμολογίες και τα μόρια
Πέρυσι, ωστόσο κατεγράφη το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση, στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης από τους υποψηφίους της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών. Σύμφωνα με τον μαθηματικό αναλυτή Στράτο Στρατηγάκη, η μεγάλη αποτυχία οφείλεται στην επιλογή θεμάτων από την ύλη και των τριών τάξεων λυκείου και όχι μόνο από της Γ’ Λυκείου.