ΕΛΛΑΔΑ

Ελεύθερος ο εκπρόσωπος της διαχειρίστριας εταιρείας των δεξαμενόπλοιων «Αγία Ζώνη»

Ελεύθερος ο εκπρόσωπος της διαχειρίστριας εταιρείας των δεξαμενόπλοιων «Αγία Ζώνη»
EUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Ελεύθερος αφέθηκε ο εκπρόσωπος της διαχειρίστριας εταιρείας των δεξαμενόπλοιων «Αγία Ζώνη Ι» και «Αγία Ζώνη ΙΙΙ», που είχε συλληφθεί στο πλαίσιο του αυτοφώρου από το δεύτερο λιμενικό τμήμα Κερατσινίου, μετά τη διαπίστωση χθες το μεσημέρι ρύπανσης, έκτασης περίπου 120 τετραγωνικών μέτρων, στη θαλάσσια περιοχή Μώλου της ΔΕΗ, όπου βρίσκονταν ελλιμενισμένα τα δύο πλοία.

Για το θέμα οι εισαγγελικές αρχές παρήγγειλαν από το λιμενικό τμήμα τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.

Η συνήγορος της εταιρείας «Αγία Ζώνη» μιλώντας στο ΑΠΕ-ΑΠΕ ανέφερε ότι τα δύο δεξαμενόπλοια είναι ασφαλώς προσδεδεμένα στο λιμάνι, δεν έχουν κάποιο φορτίο στο εσωτερικό τους και βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο από τον Ιούλιο του 2017.

Πρόσθεσε επίσης ότι στη θέση στην οποία βρίσκονται τα δύο πλοία δεν αποτελούν κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα ούτε για το θαλάσσιο περιβάλλον.

Το λιμενικό σώμα σε ανακοίνωσή του ανέφερε σήμερα ότι στην περιοχή όπου είχε διαπιστωθεί η συγκεκριμένη ρύπανση μετέβη περιπολικό σκάφος του σώματος όπου διαπίστωσε ελαφρά πετρελαιοειδή ιριδίζουσας μορφής και αυτοδιαλυόμενα.

Ανέφερε επιπροσθέτως ότι το πλήρωμα του περιπολικού διαπίστωσε την ύπαρξη λιμναζόντων πετρελαιοειδών μιγμάτων στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη Ι» και τη διαφυγή τους στη θάλασσα καθώς και την ύπαρξη καταδυόμενης ποντισμένης αντλίας με φορητή σωλήνα που συνέδεε πλευρική δεξαμενή του ανωτέρω δεξαμενόπλοιου με βαρέλια επί έτερου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙΙ» που βρισκόταν παραπλεύρως.

Στη θαλάσσια περιοχή πραγματοποιήθηκε απορρύπανση, ενώ τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, συνεδρίασε σήμερα η γνωμοδοτική επιτροπή που συστάθηκε από τη Δημόσια Αρχή Λιμένος, προκειμένου να αποφανθεί τις επόμενες ημέρες αν το δεξαμενόπλοιο «ΑΓ ΖΩΝΗ Ι» που βρίσκεται ελλιμενισμένο στον Μώλο της ΔΕΗ είναι επικίνδυνο και επιβλαβές.

Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ στις 16/05 είχε προχωρήσει σε εκποίηση του συγκεκριμένου πλοίου από το σημείο θεωρώντας ότι είναι επικίνδυνο και επιβλαβές, αλλά το τίμημα ήταν υψηλό και δεν προσήλθε κανείς.

Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία απέστειλε εξώδικο προς τον ΟΛΠ ενώ είχε προσφύγει και στη δημόσια αρχή λιμένος για το θέμα, θεωρώντας ότι η οργανισμός λιμένος δεν μπορεί να αποφασίσει και να εκποιεί πλοία.