ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση Mirage: Έρευνες για να εντοπιστεί το «μαύρο κουτί» του αεροσκάφους

Πτώση Mirage: Έρευνες για να εντοπιστεί το «μαύρο κουτί» του αεροσκάφους
ΕUROKINISSI/φωτογραφία αρχείου

Στον εντοπισμό του «μαύρου κουτιού» του μοιραίου Mirage 2000-5, που συνετρίβη χθες στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Σκύρου, επικεντρώνονται πλέον οι έρευνες, μετά και τον εντοπισμό της σορού του χειριστή του αεροσκάφους, σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου ο οποίος έχασε τη ζωή του στην συντριβή.

Αλιευτικά σκάφη της περιοχής, που συμμετείχαν στις έρευνες, εντόπισαν νωρίς το πρωί της Παρασκευής, τη σορό του άτυχου σμηναγού, η κηδεία του οποίου θα τελεστεί αύριο Σάββατο στη γενέτειρά του, το Μορφοβούνι Καρδίτσας.

Ο άτυχος χειριστής του Mirage 2000-5, που κατέπεσε ανοιχτά της Σκύρου χθες το μεσημέρι, είχε γεννηθεί το 1984, ήταν παντρεμένος και πατέρας.

Οι έρευνες στην περιοχή συνεχίζονται, προκειμένου να εντοπιστεί η άτρακτος του αεροσκάφους, αλλά και το μαύρο κουτί, το οποίο μπορεί να κρύβει την απάντηση στο ερώτημα τι προκάλεσε την τραγωδία.

Τα σενάρια για τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους

Μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει γνωστό πόσων ετών ήταν το αεροσκάφος, ενώ ο πιλότος ήταν εμπειρότατος, με πολλές ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Έτσι ένα πιθανό σενάριο είναι ο πιλότος να έπαθε βέρτιγκο -δηλαδή να έχασε τον προσανατολισμό του και να απώλεσε την αίσθηση του ορίζοντα. Φυσικά, δεν μπορεί να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο το Mirage να παρουσίασε κάποια ξαφνική μηχανική βλάβη.

Παρόλα αυτά, σε μια τέτοια περίπτωση ο πιλότος πιθανώς να είχε προλάβει να ειδοποιήσει ή να εκτιναχθεί από το αεροσκάφος.

Οποιαδήποτε εικασία για τους λόγους της συντριβής, όμως, θα ήταν ακόμη πρόωρη. Απαντήσεις στα ακριβή αίτια της πτώσης θα δώσει το ΓΕΑ, καθώς έχει ήδη συγκροτηθεί αρμόδια επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Το χρονικό της συντριβής

Τα δύο Mirage απογειώθηκαν από το 135 Σμηναρχία Μάχης Σκύρου, για να αναχαιτίσουν τουρκικά μαχητικά που είχαν παραβιάσει τον FIR Αθηνών.

Μόλις οι Τούρκοι πιλότοι είδαν στα ραντάρ τους ότι τα ελληνικά μαχητικά είχαν απογειωθεί άλλαξαν πορεία και βγήκαν από τον FIR Αθηνών.

Οι πιλότοι της Ελληνικής Αεροπορίας έφτασαν στο σημείο και είδαν ότι τα τουρκικά μαχητικά δεν βρίσκονταν πλέον στο σημείο και έτσι άλλαξαν πορεία για να επιστρέψουν στη βάση τους.

Λίγη ώρα αργότερα, στις 12:15, το δεύτερο αεροσκάφος ανέφερε ότι ο επικεφαλής του έπεσε στο νερό περίπου εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου και δόθηκαν εντολές να αλλάξει πορεία.

Στην έρευνα συμμετείχε η Φρεγάτα ΨΑΡΑ με το οργανικό ελικόπτερο Sikorsky S-70 ενώ από τη βάση στο Κοτρώνι απογειώθηκε και ένα ακόμη Sikorsky S-70. Άμεσα απογειώθηκε και ένα Super Puma από τη Χίο, που κατευθύνθηκε προς την περιοχή για να συνδράμει στις έρευνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εντοπίστηκαν από την ομάδα διάσωσης ορισμένα συντρίμμια και η κάσκα του πιλότου -κάτι που κατά τις Αρχές επιβεβαιώνει ότι ο χειριστής είναι νεκρός.