Στο σταθμό «Νομαρχία» έφτασε ο μετροπόντικας «Έλλη» στη Θεσσαλονίκη
Η «Έλλη», ένα από τα δύο μηχανήματα ολομέτωπης κοπής για τη δημιουργία του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε στο σταθμό «νομαρχία» ενώ σε περίπου δύο εβδομάδες θα φτάσει και ο έτερος μετροπόντικας.
Η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων στην Καλαμαριά, αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι, όπως ανέφερε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., καθηγητής, Γιάννης Μυλόπουλος.
«Η επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, αυτή τη στιγμή, έχει καλύψει το 60% του φυσικού αντικειμένου του συνολικού έργου. Και έχει γίνει και το πιο δύσκολο κομμάτι. Η "Έλλη" ξεκίνησε πέρσι το καλοκαίρι από την Μίκρα, σήμερα έχει καλύψει όλη τη διαδρομή Αρετσού, Κρήνη, Καλαμαριά και έχει φτάσει στη Νομαρχία. Και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο "Φρίξος", ο οποίος ακολουθεί, σε περίπου δύο εβδομάδες από σήμερα θα έχει φτάσει κι αυτός», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μυλόπουλος.
Το πιο σημαντικό είναι ότι τελειώνουν οι σήραγγες στην Καλαμαριά, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α. Ε., γιατί η διάνοιξη είναι το πιο δύσκολο, ακριβό, ανασφαλές και αβέβαιο κομμάτι του έργου.
«Πάντα υπάρχουν εκπλήξεις όταν ανοίγεις υπόγειες στοές 30 μ. κάτω από το έδαφος. Στο εξής το έργο θα ολοκληρώνεται με πιο γρήγορους ρυθμούς μια και στο τέλος του έργου είναι η προμήθεια των συστημάτων, όπως συρμών, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, τα οποία καλύπτουν έναν μεγάλο δρόμο σε πολύ μικρό διάστημα. Το 60% θα γίνει γρήγορα 70%, αν πάρουμε τα ασανσέρ και τις κυλιόμενες σκάλες. Το 70% θα γίνει 80% αν μπουν τα συστήματα εξαερισμού», σημείωσε.
Μόνο 900 μέτρα χωρίζουν το έργο της Καλαμαριάς από τη βασική γραμμή του μετρό, όπως επισήμανε ο Γιάννης Μυλόπουλος. Πρόκειται για τη διαδρομή Νομαρχία - 25ης Μαρτίου «όπου η επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς θα ενωθεί με τη βασική γραμμή. Το έδαφος βέβαια από εδώ και πέρα είναι λίγο πιο δύσκολο, είναι χειρότερης ποιότητας σε σύγκριση με αυτό της Καλαμαριάς», είπε ο ίδιος.
Παράλληλα, προχωρούν οι σταθμοί και περίπου το καλοκαίρι, εκτιμά ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, να αρχίσουν να μπαίνουν κυλιόμενες σκάλες ενώ σε ένα χρόνο υπολογίζει ότι θα αρχίσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό.
«Είμαστε στην τελική ευθεία, το 2019 θα αρχίσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια, σε ένα χρόνο από σήμερα θα λειτουργούν τα τρένα στις γραμμές. Κατασκευαστικά το έργο θα έχει τελειώσει, εκτός βέβαια από τους δύο κεντρικούς σταθμούς Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου, όπου εκεί θα έχουμε και σταθμούς και ανοικτούς αρχαιολογικούς χώρους», επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος.