ΕΛΛΑΔΑ

Εντός της ημέρας η ρυμούλκηση του πλοίου «Παναγιά Αγιάσου»

Εντός της ημέρας η ρυμούλκηση του πλοίου «Παναγιά Αγιάσου»
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/φωτογραφία αρχείου

Εντός της ημέρας θα καταβληθούν προσπάθειες προκειμένου το παροπλισμένο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Παναγιά Αγιάσου», το οποίο παρασύρθηκε χθες από τους ισχυρούς ανέμους από το λιμάνι του Πειραιά και βρίσκεται στον φαληρικό όρμο, να ρυμουλκηθεί, πιθανότατα σε κάποιο ναυπηγείο στο Πέραμα. Το πλοίο είναι δεμένο από ένα ρυμουλκό, ενώ κοντά τους βρίσκεται και ένα πλωτό του Λιμενικού Σώματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα εμφανίστηκε εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας στο Λιμεναρχείο Πειραιά, ο οποίος ανέφερε ότι έχει γίνει σύμβαση με εταιρεία ρυμουλκών, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία της απομάκρυνσης του πλοίου από το σημείο, ενώ κατατέθηκε και σχετικό πλάνο.

Χθες, Πέμπτη 18 Ιανουαρίου, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά είχε εκδώσει ανακοίνωση-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αναζητώντας ανάδοχο για την «ανάθεση της απομάκρυνσης και καταστροφής του πλοίου», ωστόσο σήμερα το πρωί εκδόθηκε νέα ανακοίνωση ακύρωσης της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, λόγω εμφάνισης εκπροσώπου της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ για το θέμα, ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «το 2013 επετράπη στο "Παναγιά Αγιάσου" να παραμείνει στο αγκυροβόλιο για 30 μέρες και αυτές οι μέρες έγιναν χρόνια, χωρίς μέσα στο διάστημα αυτό να έχει γίνει καμία ενέργεια για την απομάκρυνσή του».

«Η πρώτη ενέργεια όχλησης του ιδιοκτήτη και όσων έχουν υποθήκες πάνω στο πλοίο έγινε τον Σεπτέμβρη του 2015, υπό τη δική μας κυβέρνηση. Στη συνέχεια, κινήθηκαν οι διαδικασίες για την απομάκρυνσή του και έχουμε ήδη κινήσει διαγωνισμό για την εξεύρεση αναδόχου, ώστε να φύγει το πλοίο από το σημείο και να πάει για διάλυση» τόνισε ο κ. Σαντορινιός.

Ακόμη, επισήμανε ότι «συνολικά, υπάρχουν 60 πλοία επικίνδυνα και επιβλαβή στα λιμάνια. Εμείς, με εντατικό τρόπο, έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες -οι οποίες είναι χρονοβόρες και περίπλοκες- ώστε να απομακρυνθούν και να πάψουν να αποτελούν κίνδυνο για το περιβάλλον και τη ναυσιπλοΐα».