Αίγυπτος: Δυνατότητες ανάπτυξης κρουαζιέρας που να συνδέει Ελλάδα, Κύπρο και Αίγυπτο
Με μία προοπτική που μέσα από τον τομέα της κρουαζιέρας θα φέρει πιο κοντά την Ελλάδα, την Αίγυπτο και την Κύπρο και με την ελπίδα της επαναφοράς της θαλάσσιας τουριστικής σύνδεσης των τριών χωρών, όπως συνέβαινε τις προηγούμενες δεκαετίες, οι τρεις χώρες συναντήθηκαν την Κυριακή σε μία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Κάιρο, σε επίπεδο κρατικών τεχνικών εμπειρογνωμόνων, με βασικότερο θέμα για το πώς θα αναπτυχθεί ο τομέας της κρουαζιέρας μεταξύ τους.
Με την παρουσία της Δ/ντριας της Ιδιαίτερου γραφείου της υπουργού Τουρισμού της Ελλάδας, Έλενας Κουντουρά, που τυγχάνει και Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), της κας Αγγελικής Χονδροματίδου και του Διπλωματικού Συμβούλου της υπουργού, του κ. Μιχάλη Αγγελόπουλου, και άλλα στελέχη από ελληνικής πλευράς, και τον Κύπριο Πρέσβη στο Κάιρο κ. Χάρη Μορίτση και τον ανώτατο στέλεχος του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού κ. Χρήστο Μούστρα και άλλα στελέχη από κυπριακής πλευράς, καθώς και με τους ομολόγους τους εκπροσώπους του Αιγυπτιακού υπουργείου Τουρισμού, τέθηκαν οι βάσεις στο πώς μπορεί να συνεχιστεί περαιτέρω η εφαρμογή του εν λόγω πρόσφατου πρωτοκόλλου του Μνημονίου κατανόησης και Συνεργασίας στον τουριστικό τομέα των τριών χωρών, το οποίο συζητήθηκε και στην τελευταία τριμερή Σύνοδο Κορυφής των ηγετών των τριών χωρών στην Λευκωσία, του Αιγυπτίου Προέδρου Άμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι, του Έλληνα Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του Κυπρίου Προέδρου Νίκου Αναστασιάδη.
Μέσα λοιπόν από τις συζητήσεις που τέθηκαν και την Κυριακή στο Κάιρο στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, οι τρεις πλευρές συμφώνησαν σε συγκεκριμένες δράσεις και χρονοδιαγράμματα, που πρέπει να προχωρήσουν στο επόμενο εξάμηνο, έτσι ώστε να τεθούν υπόψη στην προσεχή Σύνοδο Κορυφής των τριών ηγετών.
Χαρακτηριστικό στοιχείο της όλης συζήτησης των τριών πλευρών, το πρωτόκολλο συνεργασίας στον τομέα της κρουαζιέρας, όπου οι εκπρόσωποι των τριών χωρών έθεσαν επί τάπητος τα πρακτικά ζητήματα που θα πρέπει να εξεταστούν, έτσι ώστε το φιλόδοξο αυτό εγχείρημα να δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα για την πραγματοποίηση κοινών κρουαζιέρων ανάμεσα στις τρεις χώρες και να πετύχει εκ των προτέρων σε όλους τους απαιτούμενους τομείς εφαρμογής του.
Για παράδειγμα, συζητήθηκε το πώς μπορεί να υπάρχει μία κοινή αντιμετώπιση των θεμάτων στα λιμάνια που θα αξιοποιηθούν και από τις τρεις χώρες, στο πώς θα μπορέσουν να συμβάλλουν οι κατά τόπους κρατικοί οργανισμοί, στο πώς θα υπάρξει η ενημέρωση μέσω των δημοσιογραφικών φορέων, και κλαδικά και προς τους φορείς και προς το κοινό, στα κίνητρα που θα δοθούν σε εταιρείες και τουριστικούς πράκτορες, και σε άλλα πρακτικά αλλά ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα, που έχουν να κάνουν με μία οριζόντια αντιμετώπιση των θεμάτων (π.χ. οι ώρες παραμονής των τουριστών στην κάθε χώρα, στο κάθε λιμάνι, να μη διαφέρουν σημαντικά), κ.ο.κ.
Χαρακτηριστικό στοιχείο που θα πρέπει επίσης να αναλυθεί από κάθε χώρα χωριστά είναι και η επιλογή των λιμένων που θα μπορούν επάξια να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα για να αναδείξουν και τις φυσικές καλλονές και ιστορικές αξίες της κάθε περιοχής τους, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Όπως τόνισαν οι ειδικοί που συμμετείχαν στην εν λόγω συνάντηση, το εγχείρημα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, φιλόδοξο, αλλά και με πολλές προκλήσεις, που θα πρέπει να ξεπεραστούν, καθώς όλοι καταλαβαίνουν ότι ακόμη και στην περίπτωση που θα έχουν τακτοποιηθεί και οι τελευταίες οικονομοτεχνικές και νομικές λεπτομέρειες από τις τρεις χώρες, στον τομέα αυτό της επανασύνδεσης της κρουαζιέρας ανάμεσα σε Ελλάδα, Αίγυπτο και Κύπρο, ακόμη και τότε, μία οποιαδήποτε εταιρεία από τα τρία κράτη που θα επιθυμήσει συμμετάσχει και να ξεκινήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα, δε θα χρειαστεί λιγότερο από δύο χρόνια για να το υλοποιήσει.
Στο οποίο μάλιστα, η επιθυμητή από όλους επιτυχία του θα αποτελέσει και τη μεγαλύτερη κοινή πρόκληση, καθώς, όταν το πρόγραμμα ξεκινήσει ενεργά, θα επαναφέρει το ίδιο το παρελθόν στο… μέλλον, αναδεικνύοντας και πάλι τον τομέα της κρουαζιέρας μεταξύ των τριών χωρών, όπως συνέβαινε κάποια χρόνια πίσω στη θαλάσσια αυτή περιοχή της Μεσογείου, και όταν τα λιμάνια της Αιγύπτου συνδέονταν με τα λιμάνια της Ελλάδας και της Κύπρου και η θάλασσα πραγματικά ένωνε ακόμη περισσότερο τα τρία κράτη και τους τρεις λαούς.