Ριζικές αλλαγές φέρνουν τα ηλεκτρονικά διόδια
Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «εγκαινίασε» την Τετάρτη, τον διαγωνισμό για το νέο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, με την επιθυμία να εκσυγχρονίσει το σύστημα των διοδίων.
Βάσει του νέου συστήματος, το οποίο στόχος είναι να λειτουργήσει σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους στις αρχές του 2019, αρχής γενομένης από την Εγνατία, ο οδηγός θα χρεώνεται για την πραγματική απόσταση που θα διανύει.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Έθνος», παράλληλα, όπως έχει σημειώσει σε δηλώσεις του ο υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, «το σύστημα θα ισχύει για όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δεν θα χρειάζεται να σταματάμε, να υπάρχουν τοπικά διόδια, θα είναι ένα δίκαιο σύστημα. Θα πληρώνεις την απόσταση που θα έχεις διανύσει».
Όσο για τον τρόπο λειτουργία του, θα βασίζεται στο ότι το όχημα θα εντοπίζεται όταν εισέρχεται και εξέρχεται από έναν αυτοκινητόδρομο, ή περνάει από τα όρια της μίας παραχώρησης στην άλλη. Ο οδηγός θα διαθέτει μία συσκευή ή μία εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο, με την οποία θα χρεώνεται ακόμα και μέσω κινητού για τα χιλιόμετρα που θα διανύει.
Η συσκευή ή η εφαρμογή θα φορτίζεται με κάποιο ποσό, από το οποίο, ανάλογα με τη χρήση, θα αφαιρούνται χρήματα.
Εγκρίθηκε ο διεθνής διαγωνισμός
Το απόγευμα της Τετάρτης έγινε γνωστό ότι με απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη εγκρίθηκε η έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού για την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου του 2018, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί μετά τη δημοσίευση της περίληψης της Διακήρυξης στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ όπως εκτιμάται το σύστημα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 2018, αρχής γενομένης από την Εγνατία Οδό.
Παράλληλα έχει ήδη εκκινήσει, μετά από πρόσκληση που απευθύνθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η διαδικασία διαβούλευσης με τους παραχωρησιούχους για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργούν με Συμβάσεις Παραχώρησης.
Διόδια στην Εγνατία Οδό: Ποιοι δικαιούνται δωρεάν διέλευση
Στο υπουργείο Υποδομών εκτιμούν, μάλιστα ότι με τα σύστημα αυτό θα αυξηθεί η κίνηση στους αυτοκινητοδρόμους, δεδομένου ότι οι χρεώσεις θα είναι δικαιότερες, ενώ και το Δημόσιο θα μειώσει τα κόστη συντήρησης του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο σήμερα χρησιμοποιούν πολλοί προκειμένου να αποφύγουν τους σταθμούς διοδίων.
Στόχος του υπουργείου είναι η σταδιακή κατάργηση των διοδίων και η χρησιμοποίηση των σταθμών διοδίων κυρίως για φόρτιση και επαναφόρτιση των συσκευών.
«Για τα διόδια θα μετράει η απόσταση που έχει διανύει κάποιος με την τιμή του χιλιομέτρου που ισχύει και σήμερα. Θα πληρώνει ακριβώς γι’ αυτή την απόσταση χιλιομέτρων από την είσοδό τους σε μία εθνική οδό μέχρι και την έξοδό του και όχι πρόσθετα χιλιόμετρα από σταθμό σε σταθμό που έχουν προβλεφθεί σήμερα», είχε επισημάνει ο κ. Σπίρτζης.
Σαρωτικές αλλαγές στα διόδια: Πώς θα γίνεται η πληρωμή
Η αρχή για τα ηλεκτρονικά διόδια θα γίνει από την Εγνατία. Θα υπάρχει η πρόβλεψη σε όλες τις εισόδους της χώρας να γίνει τοποθέτηση πομποδέκτη σε όλα τα εισερχόμενα αυτοκίνητα. Στόχος είναι να μην μπορούν τα οχήματα αυτά να πηγαίνουν από το παράπλευρο δίκτυο.
Το σύστημα θα τοποθετηθεί και στα επαγγελματικά οχήματα, η πορεία των οποίων θα υπάρχει η δυνατότητα να παρακολουθείται από GPS, με στόχο να μειωθεί η κίνησή τους στο παράπλευρο δίκτυο. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα δορυφορικό σύστημα, πάνω στο οποίο θα μπορεί να μπει ο ηλεκτρονικός ταχογράφος ώστε να επιτευχθεί η διαχείριση στόλου.