Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Οι αλλαγές σε Βασιλίσσης Όλγας και Πανεπιστημίου
Η πρώτη παρέμβαση του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας ξεκίνησε και υποδέχεται ήδη κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.
Η πρώτη παρέμβαση του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας ξεκίνησε και υποδέχεται ήδη κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.
Η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας με την πεζοδρόμηση και τις άλλες πιλοτικές αλλαγές που έγιναν από τον Δήμο Αθηναίων τις προηγούμενες ημέρες, θυμίζει πλέον κομμάτι μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης που σέβεται όχι μόνο τους οδηγούς Ι.Χ. αλλά και τους πεζούς και τους χρήστες ποδηλάτων που γίνονται όλο και περισσότεροι και στη χώρα μας.
Ένας πεζόδρομος σε κόκκινο χρώμα που ξεκινά από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου και φτάνει ως τη Βασιλίσσης Αμαλίας δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να διασχίσουν και να απολαύσουν ένα από τα ομορφότερα μέρη της πρωτεύουσας με άνεση και ασφάλεια, φτάνοντας στο ιστορικό κέντρο της πόλης πιο εύκολα και ενισχύοντας ταυτόχρονα και την εμπορική κίνηση.
Δίπλα σε αυτόν, εκεί που περνούν οι γραμμές του τραμ, δημιουργήθηκε μια προσωρινή διαδρομή για ποδήλατο, σε κίτρινο χρώμα με αντανακλαστικές και αντιολισθητικές βαφές.
Μια διαδρομή που φτιάχτηκε από τον Δήμο Αθηναίων αξιοποιώντας το γεγονός ότι το τραμ έχει διακόψει στο σημείο αυτό τα δρομολόγιά του, για να διευκολύνει τους ποδηλάτες να φτάσουν ως τον ποδηλατόδρομο που δημιουργείται στην Πανεπιστημίου.
Η προσωρινή αυτή διαδρομή θα υπάρχει μέχρι να τεθεί ξανά σε λειτουργία το τραμ ως το κέντρο της πόλης, κάτι που αποτελεί επιθυμία όλων, καθώς εξυπηρετεί χιλιάδες ανθρώπους και δένει αρμονικά με το περιβάλλον που δημιουργεί ο Μεγάλος Περίπατος.
Με την παρέμβαση στη Βασ. Ολγας το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό του Ολυμπίου Διός και η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού.
Η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας δημιούργησε περίπου 10.500m2, νέου δημόσιου χώρου που είναι πολύτιμος για όλες τις Αθηναίες και τους Αθηναίους αλλά και τους επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που αναμένονται το επόμενο διάστημα.
Από την Βασ. Ολγας συνεχίζουν να περνούν κανονικά σε ξεχωριστές λωρίδες τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στους χώρους του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών, τα οχήματα που κατευθύνονται προς τους χώρους στάθμευσης του Ζαππείου και του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών.
Επίσης τα οχήματα ανθρώπων με αναπηρία, τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς, τα οχήματα τροφοδοσίας Ζαππείου και Ομίλου Αντισφαίρισης, τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής.
Άνδρες και γυναίκες της Δημοτικής Αστυνομίας, πεζοί αλλά και με ποδήλατα βρίσκονται συνεχώς σε όλο το μήκος του νέου πεζοδρόμου έτσι ώστε να ενημερώνουν τους πολίτες για κάθε πληροφορία σχετικά με τον Μεγάλο Περίπατο αλλά και για να φροντίσουν να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας.
Μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις στην ιστορία της πρωτεύουσας αποδίδει από τις πρώτες μέρες που ξεκίνησε, δημόσιο χώρο σε χιλιάδες ανθρώπους. Συνολικά ο χώρος αυτός θα φτάσει τα 50.000 τετραγωνικά μέτρα σε μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων.
Για όλες τις φάσεις των παρεμβάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη διάρκεια των οποίων θα συνεχίσει η κυκλοφορία των οχημάτων, θα γίνονται εγκαίρως ανακοινώσεις από τον Δήμο Αθηναίων.
Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας αποκτά ζωή και δίνει ζωή στην Αθήνα και τους ανθρώπους της.
Με άλλο πρόσωπο και η Πανεπιστημίου
Το επόμενο βήμα του έκανε ήδη ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας, σήμερα, Κυριακή, με την πιλοτική εφαρμογή του στην οδό Πανεπιστημίου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει ήδη ανακοινωθεί, από τις 06:00 το πρωί της Κυριακής, η Πανεπιστημίου άλλαξε όψη.
Τι αλλάζει:
- Δημιουργείται ένας ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.
- Διαμορφώνεται ένας πεζόδρομος, που καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Ένας πεζόδρομος μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ. στον οποίο θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.
- Δημιουργείται μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία από τις υφιστάμενες λωρίδες. Στόχος της οποίας είναι να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των Μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΜΠ, η αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ, ξεπερνά το 25% .
- Τα ΙΧ οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο ελεύθερες λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.
Η οδός Πανεπιστημίου, στη νέα μορφή της, αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς συνδετικούς κρίκους στην αλυσίδα του Μεγάλου Περιπάτου αλλά και της μεγάλης ποδηλατικής διαδρομής που δημιουργείται για πρώτη φορά στην πρωτεύουσα.