Τέχνη 1821: Ανάλυση του έργου «Επεισόδιο από την έξοδο του Μεσολογγίου», Francois-Emile de Lansac
O François-Émile de Lansac (1803-1890) ήταν μαθητής του Jean Charles Langlois στην Corrèze (Aquitaine), ενώ αργότερα στο Παρίσι μαθήτευσε κοντά στον Ary Scheffer, με τον οποίο και συνεργάστηκαν για αρκετά έργα του. Η μαθητεία του με τον Scheffer τον οδηγεί σε μια πιο συστηματική ενασχόληση με την ιστορική ζωγραφική.
Οι σφαγές στο Μεσολόγγι το 1825-1826 είχαν ευαισθητοποιήσει ιδιαίτερα το γαλλικό κοινό και τους διανοούμενους, που διοργάνωσαν αρκετές επιτροπές και εκδηλώσεις για την υποστήριξη των πληγέντων.
Όλη τη δεκαετία του 1820, μέσα από τα παρισινά Σαλόν αλλά και άλλες εκθέσεις το θέμα του φιλελληνισμού ήταν κυρίαρχο, με αποκορύφωμα την έκθεση στην γκαλερί Lebrun το 1826 προκειμένου να μαζευτούν έσοδα για την υποστήριξη των επιζώντων από τις μάχες. Μεταξύ άλλων, o Delacroix παρουσίασε στην γκαλερί Lebrun το έργο η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου (1826, Bordeaux, musée des Beaux-Arts).
H σκηνή που απεικονίζει στο έργο του ο François-Émile de Lansac, φέρει όλη τη δραματικότητα του ρομαντικού κινήματος μέσα από την απεικόνιση των νεκρών αλλά και το κόκκινο χρώμα που νοερά συνδέει τα μέλη της οικογένειας. Πέρα από τον ηρωισμό της αυτοθυσίας της γυναίκας, η σκηνή αποπνέει την απόγνωσή της μπροστά στο αναπόφευκτο του θανάτου.
Με τη συνδρομή της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης