Π. Σίμου (Connectline): Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Συνέντευξη με τον κ. Πάνο Σίμου, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Connectline AE (ERP Integrator)
Πώς βλέπετε την αγορά της πληροφορικής και ειδικά του Business Software στην Ελλάδα;
Αν δούμε την ιστορία του ελληνικού Business Software, θα παρατηρήσουμε ότι η αγορά της πληροφορικής διανύει φάσεις δημιουργίας νέων επιχειρήσεων και φάσεις συγκέντρωσης. Μία τέτοια περίοδο διανύουμε και τώρα. Μετά τις πρόσφατες εξαγορές, στην αγορά κυριαρχούν πλέον δύο μεγάλοι όμιλοι: αυτός της SoftOne-Entersoft και της Epsilon Net.
Οι κρατικές παρεμβάσεις για τον μετασχηματισμό της κεντρικής διοίκησης και το RRF δημιούργησαν το κατάλληλο υπόβαθρο για να προκύψουν αυτές οι συνεργασίες. Είναι άλλωστε πολύ λογικό. Η ελληνική αγορά, στην οποία κατά βάση απευθύνεται το ελληνικό Business Software, δεν είναι τόσο βαθιά ώστε να δικαιολογεί τον κατακερματισμό και την ύπαρξη πολλών «παικτών».
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός της κεντρικής διοίκησης επηρεάζει τις επιχειρήσεις;
Η μετάβαση της κεντρικής διοίκησης είναι αναγκαία για τη μείωση της γραφειοκρατίας, την αύξηση της διαφάνειας και την πάταξη της φοροδιαφυγής. Υπό αυτή την έννοια, έχει ήδη αργήσει. Έχει όμως και πολλά οφέλη για τις επιχειρήσεις.
Για παράδειγμα, τα MyData είναι μία απολύτως αναγκαία μεταρρύθμιση που θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές όχι μόνο στον τρόπο που ελέγχονται οι επιχειρήσεις, αλλά και στον τρόπο που αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους. Σήμερα, για παράδειγμα, είναι δυνατή η αυτοματοποιημένη καταχώριση των δαπανών στα ERP συστήματα, συλλέγοντας δεδομένα από τα MyData, μειώνοντας τον χρόνο και το κόστος εργασιών των λογιστηρίων με ταυτόχρονη μείωση των λαθών. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού δελτίου θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα και αξιοπιστία στη διακίνηση των δεδομένων μεταξύ των επιχειρήσεων που συναλλάσσονται. Θα είναι πολύ πιο εύκολη και οικονομική η διακίνηση πληροφοριών, ώστε, για παράδειγμα, το Δελτίο Αποστολής και το Τιμολόγιο Πώλησης του εκδότη να γίνεται αυτοματοποιημένα δελτίο παραλαβής και αντίστοιχα τιμολόγιο αγοράς για τον λήπτη.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτός ο ψηφιακός μετασχηματισμός γίνεται βίαια και «άγαρμπα». Η εφαρμογή των MyData χρειάστηκε περισσότερα από τέσσερα χρόνια για να φτάσει μέχρι εδώ, και εκτιμώ ότι έχουμε χρόνο μπροστά μας μέχρι να ωριμάσει. Τι δεν πήγε καλά; Είναι ένα τεράστιο έργο που δεν έλαβε υπόψη του από την αρχή όλα τα δεδομένα της αγοράς, με αποτέλεσμα να παλινωδούμε μεταξύ αναβαθμίσεων, νέων οδηγιών και παρατάσεων, που, όπως κάθε φορά, οι ημερομηνίες ορόσημα μέχρι την προηγούμενη ημέρα ήταν καταληκτικές.
Θα έπρεπε ένα τόσο μεγάλο έργο να έχει αναλυθεί σε φάσεις και να εφαρμόζεται ανά κλάδο. Επομένως, ένα τόσο σημαντικό έργο, αντί να υποβοηθήσει την ψηφιακή μετάβαση, κατέληξε σε μεγάλες καθυστερήσεις για την κεντρική διοίκηση με προφανή απώλεια εσόδων και τεράστιο κόστος σε πόρους, οικονομικούς και ανθρώπινους, για τις επιχειρήσεις, αναστέλλοντας ουσιαστικά πλάνα για τον εσωτερικό ψηφιακό μετασχηματισμό τους.
Τι έχουν να κερδίσουν οι επιχειρήσεις από τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προσφέρει πολλές ευκαιρίες και οφέλη για τις επιχειρήσεις. Όσες δεν καταφέρουν να επωφεληθούν, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Σήμερα παρατηρείται, σε όλους τους κλάδους της αγοράς, μεγάλη δυσκολία στην ανεύρεση προσωπικού και συνεπώς υποστελέχωση. Με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων αυτοματοποίησης διαδικασιών, οι επιχειρήσεις μπορούν να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα και να μεγιστοποιήσουν την παραγωγικότητά τους.
Πλατφόρμες όπως το CRM μπορούν να αυξήσουν την εξωστρέφεια, οργανώνοντας και συστηματοποιώντας την επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες, αλλά και προσφέροντας γρηγορότερες και πιο αποτελεσματικές λύσεις στους υπάρχοντες.
Μέσω διαδικτυακής παρουσίας και ηλεκτρονικού εμπορίου, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν νέους πελάτες σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Φανταστείτε την ταχύτητα και τη μείωση λαθών που επιφέρει η σύνδεση με τις μηχανές, η χρήση PDAs και scanners και οι αυτοματισμοί στην παραγωγή. Αντίστοιχα, η ταχύτητα εκτέλεσης των εργασιών σε ένα κέντρο αποθήκευσης και διανομής, με τη χρήση κατάλληλου και προσαρμοσμένου WMS συστήματος, μειώνεται σημαντικά.
Τα συστήματα BI επιτρέπουν την ταυτόχρονη συλλογή δεδομένων από πολλές πηγές και τη δυναμική τους ανάλυση, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να κατανοούν καλύτερα τις τάσεις της αγοράς, τις εσωτερικές τους διαδικασίες και τις ανάγκες των πελατών τους, ώστε να λαμβάνουν εγκαίρως τις κατάλληλες αποφάσεις.
Πώς μπορεί να βοηθήσει η Connectline τις επιχειρήσεις στην ψηφιακή τους μετάβαση;
Στην Connectline, έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε με επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους και όλων των μεγεθών. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να αναλύουμε πολλές διαφορετικές επιχειρηματικές λογικές και διαδικασίες και να προσαρμόζουμε τα συστήματα στις απαιτήσεις τους. Μας δίνει, επιπλέον, τη δυνατότητα να συλλέγουμε κοινές ανάγκες των επιχειρήσεων, ώστε να σχεδιάζουμε και να προτείνουμε τυποποιημένες λύσεις, βασισμένες στις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές (best practices), προσαρμοσμένες, βεβαίως, στην ελληνική πραγματικότητα.
Σε κάθε έργο που υλοποιούμε, ο στόχος μας είναι η αποτελεσματικότερη οργάνωση των πελατών μας, η βέλτιστη αυτοματοποίησή τους και η δυναμική, ολιστική θεώρηση της πληροφόρησής τους.
Με αυτό το τρίπτυχο ως οδηγό, αναπτύσσουμε και τυποποιούμε οριζόντιες λύσεις για όλες τις επιχειρήσεις, καθώς και κάθετες για συγκεκριμένους κλάδους της αγοράς.
Ειδικότερα, το Procurement Management, το Treasury Management, το Business & Financial Cloud BI, οι εφαρμογές Art.I.E. web & mobile και το Art.I.E. Production Automation προτείνονται ως Soft1 modules, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν σε όλες τις εγκαταστάσεις Soft1. Αυτά τα modules τυποποιούν και αυτοματοποιούν τις καθημερινές λειτουργίες των επιχειρήσεων, προσφέροντας παράλληλα στους οργανισμούς την εμπειρία των προηγμένων διαδικασιών και των διεθνών βέλτιστων πρακτικών.
Ακόμα, όλες οι επιχειρήσεις, από εκείνες με μικρές έως και πολύ μεγάλες αποθήκες, μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο και πόρους, ενώ παράλληλα αυξάνουν την ικανοποίηση των πελατών τους, εφαρμόζοντας το Art.I.E. WMS. Πρόκειται για τη μοναδική λύση που, τη δεδομένη στιγμή, είναι πλήρως αναπτυγμένη και ενσωματωμένη στο Soft1 ERP.
Επιπλέον, με τις vertical λύσεις, η Connectline δίνει συνολική λύση σε ιδιαίτερες και απαιτητικές αγορές. Η Connectline έχει καταφέρει να αποκτήσει πολύ σημαντικό μερίδιο της αγοράς των ξενοδοχείων με το Soft1 Hospitality ERP. Πρόκειται για εξειδικευμένη ανάπτυξη στο Soft1 ERP, που καλύπτει πλήρως το back office των ξενοδοχείων. Συγκεκριμένα, το Soft1 Hospitality ERP είναι integrated με τα πιο γνωστά PMS, όπως η Opera και το Protel, και ενοποιεί την οικονομική διαχείριση, τη διαχείριση των τμημάτων F&B και τη διαχείριση έργων, καθώς οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν μεγάλη ανάγκη παρακολούθησης της ανάπτυξης, επέκτασης και ανακαίνισης των μονάδων τους. Η λύση για τα ξενοδοχεία ολοκληρώνεται με την εφαρμογή Art.I.E. F&B App, για την άμεση διαχείριση των ενδοδιακινήσεων και των απογραφών των τμημάτων των ξενοδοχείων, καθώς επίσης με την εφαρμογή Art.I.E. Maintenance App, που παρακολουθεί τις συντηρήσεις και επισκευές σε όλα τα τμήματα της ξενοδοχειακής μονάδας.
Επιπρόσθετα, το portfolio των verticals συμπληρώνεται από το Soft1 Project & Construction ERP για τις εταιρείες που διαχειρίζονται έργα, όπως τεχνικές, κατασκευαστικές, ναυπηγικές κ.α., και το Soft1 Property Management ERP για τις επιχειρήσεις που αναπτύσσουν και διαχειρίζονται ακίνητα.
Τι κάνει την Connectline να ξεχωρίζει; Γιατί να την εμπιστευτεί μία επιχείρηση;
Αποστολή μας είναι να στεκόμαστε δίπλα στους πελάτες μας και να τους υποστηρίζουμε στην πρόοδο και εξέλιξή τους. Μαζί τους εξελισσόμαστε και εμείς. Η Connectline, με τη μεγάλη εμπειρία που διαθέτει και με τα εξειδικευμένα στελέχη της, μπορεί να προσφέρει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στους πελάτες της: πρωτοποριακές λύσεις και προϊόντα, συμβουλευτική για την οργάνωση και αυτοματοποίηση, προσαρμοσμένη εξυπηρέτηση και εκπαίδευση.
Ποια είναι η στρατηγική και τα μελλοντικά πλάνα της Connectline;
Στην Connectline θα συνεχίσουμε να αντιπροσωπεύουμε, να υποστηρίζουμε και να αναπτύσσουμε πρωτοποριακά εργαλεία, που μπορούν να προσδώσουν αξία στις επιχειρήσεις.
Έχουμε ιδρύσει την Grand Value, μια spinoff της Connectline με σκοπό να ενοποιήσουμε την εμπειρία των οικονομολόγων με την τεχνογνωσία των μηχανικών BI, ώστε να δημιουργήσουμε προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία και να προσφέρουμε μία νέα, πιο ολοκληρωμένη υπηρεσία στους πελάτες μας.
Επενδύσαμε πρόσφατα, με τη δημιουργία θυγατρικής στο Ηράκλειο της Κρήτης, την Connectline Crete. Έτσι μπορούμε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας πιο ολοκληρωμένα και άμεσα σε μία από τις πιο δυναμικές περιφέρειες της Ελλάδας, με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης και πολύ σημαντικές επενδύσεις. Επιπλέον, η CL συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα, σε συνεργασία με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα, επενδύοντας στην καινοτομία, με σκοπό να την φέρει στις επιχειρήσεις.
Τέλος, καθημερινά επενδύουμε σε διαδικασίες και πρακτικές ESG, προκειμένου να συμβάλλουμε στην βιώσιμη ανάπτυξη με ταυτόχρονη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος. Η Connectline, με την παραπάνω επένδυση, αυξάνει την προσφορά της προς τους εργαζομένους της και την κοινωνία, συμβάλλοντας ταυτόχρονα, στην υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών εταιρικής διακυβέρνησης.