Πώς το digital marketing ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και καινοτομία των επιχειρήσεων
Η εκπαίδευση στο digital marketing προσφέρει στις επιχειρήσεις τα εργαλεία που χρειάζονται για να καινοτομήσουν και να παραμείνουν ανταγωνιστικές, αλλά και για τη βιώσιμη ανάπτυξη τους. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε μερικές digital marketing ενέργειες που μπορούν να εφαρμόσουν οι επιχειρήσεις για να δουν αυξητικά αποτελέσματα στις πωλήσεις τους. Πώς το digital marketing βελτιώνει την αναγνωρισιμότητα και την απόδοση των επιχειρήσεων;
Η γνώση των βασικών αρχών και στρατηγικών του digital marketing προσφέρει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να διαμορφώσουν στοχευμένες και αποτελεσματικές στρατηγικές, κάνοντας γνωστή την παρουσία του brand τους σε όλον τον κόσμο, ασχέτως γεωγραφικής θέσης. Εφαρμόζοντας digital marketing ενέργειες οι επιχειρήσεις μπορούν να αποφέρουν σημαντική αύξηση στην αναγνωρισιμότητα τους, στην προσέλκυση νέων πελατών και, φυσικά, στην απόδοση των επενδύσεών τους.
Οι επιχειρήσεις που κατανοούν το digital marketing μπορούν να χρησιμοποιήσουν στρατηγικές, όπως social media marketing strategy παράγοντας μοναδικό περιεχόμενο και δημοσιεύοντας το στα social media της επιχείρησης δίνοντας αξία στο κοινό που στοχεύουν. Για παράδειγμα, μπορούν να δημοσιεύουν testimonials των πελατών τους, tips, how-to κλπ. που αφορούν στον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται.
Επίσης, μέσω συνεργασιών με influencers μπορούν να προσελκύσουν νέο κοινό, το οποίο είναι πιστό στον influencer που θα επιλέξουν για συνεργασία και που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να προσελκύσουν τόσο εύκολα.
Για παράδειγμα, κλινικές, νοσοκομεία, ιατροί, που είναι αρκετά δύσκολο να διαφημιστούν και να προβάλουν τις υπηρεσίες τους (μιας και οι διαφημιστικές πλατφόρμες είναι πολύ αυστηρές με αυτούς τους κλάδους και το περιεχόμενό που μπορούν να δημοσιεύουν), μπορούν να βελτιώσουν την online παρουσία τους μέσω search engine optimization (SEO) τακτικών και content marketing ενεργειών. Η χρήση SEO τεχνικών μπορεί να βελτιώσει την κατάταξη μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, αυξάνοντας την οργανική επισκεψιμότητα, προσφέροντας αξιόπιστες ιατρικές υπηρεσίες, συμβουλές, νέες έρευνες κλπ.
Πώς οι νέες τάσεις στο digital marketing ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων;
Ο τομέας του digital marketing εξελίσσεται συνεχώς, με νέες τεχνολογίες και τάσεις να εμφανίζονται τακτικά όπως η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ). Οι επιχειρήσεις που επενδύουν στην εκπαίδευση των στελεχών τους μπορούν να προσαρμόζονται στις αλλαγές της αγοράς και να παραμένουν ανταγωνιστικές. Η κατανόηση και η χρήση του ChatGPT μπορεί να βελτιώσει τους χρόνους παραγωγής, να μειώσει το κόστος των εργασιών σας.
Για παράδειγμα, ένα digital marketing agency χρησιμοποιώντας τo ChatGPT μπορεί να ζητήσει ιδέες για μια content marketing στρατηγική ή τη δημιουργία ενός video script ή να ζητήσει να ετοιμάσει copies για τα ads των πελατών που τρέχει.
Από την άλλη, ένας λογιστής ή ένας CFO μπορεί να ανεβάσει ένα αρχείο Excel με έναν ισολογισμό ώστε το ChatGPT να μελετήσει τα έσοδα-έξοδα και να βρει το profit margin ή να πει πόσο θα έπρεπε να είναι βάσει του Μ.Ο. της αγοράς.
Επιπλέον, η δημιουργικότητα στο digital marketing είναι βασικό εργαλείο για την εικόνα, την καινοτομία και τη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από όλες τις άλλες. Η εκπαίδευση σε εξειδικευμένα εργαλεία και στρατηγικές επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αναπτύσσουν μοναδικό περιεχόμενο και προϊόντα που ξεχωρίζουν, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του κοινού και δημιουργώντας μια ισχυρή ταυτότητα. Για παράδειγμα, η χρήση του Midjourney platform για τη δημιουργία μοναδικών εικόνων μπορεί να διαφοροποιήσει μια καμπάνια από τον ανταγωνισμό, να κάνει ένα website με πιο visual-appealing για τους χρήστες κλπ.
Για παράδειγμα, ένας γραφίστας μπορεί μέσα σε λίγα λεπτά (αν όχι δευτερόλεπτα) να δημιουργήσει εικόνες βάσει του brief που του έδωσε ο πελάτης και βάσει της εντολής που θα δώσει στο Midjourney. Αυτές οι εικόνες θα είναι μοναδικές και δεν θα υπάρχουν πουθενά αλλού, καθώς δεν πρόκειται για stock images που μετά επεξεργάζεται οποιοσδήποτε άλλος, αλλά για πρωτότυπες εικόνες φτιαγμένες με ΑΙ.
Πώς το digital marketing βοηθάει τις επιχειρήσεις να αναλύουν δεδομένα και να κάνουν στοχευμένες ενέργειες προβολής;
Το digital marketing προσφέρει τη δυνατότητα συλλογής και ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Ένας εκπαιδευμένος επαγγελματίας μπορεί να αξιοποιήσει αυτά τα δεδομένα για την κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών, της απόδοσης των καμπανιών και των τάσεων της αγοράς, οδηγώντας σε πιο στοχευμένες και τεκμηριωμένες αποφάσεις. Για παράδειγμα, η χρήση του Google Analytics 4 μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας.
Για παράδειγμα, μια επιχείρηση η οποία κάνει δημοσιεύσεις σε τρίτους, π.χ. advertorials σε digital publishers χρησιμοποιώντας links που οδηγoύν το κοινό στο website της, είναι πολύ σημαντικό τα αρμόδια στελέχη να μπορούν μετέπειτα να αξιολογούν αν τα χρήματα που έχουν επενδυθεί ώστε να δημοσιευθεί αυτό το άρθρο έφεραν και τα επιθυμητά αποτελέσματα (visitors, conversions κλπ.). Έχοντας αυτήν την πληροφορία, μια επιχείρηση μπορεί να επενδύει αποτελεσματικότερα τους πόρους της και να γνωρίζει ποιες συνεργασίες αξίζουν και ποιες όχι.
Πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν την προσωποποιημένη εμπειρία και την αφοσίωση του κοινού τους με το digital marketing;
Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να κατανοούν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών τους και να δημιουργούν εξατομικευμένες εμπειρίες για το κοινό-στόχο τους. Με την αξιοποίηση των εργαλείων που παρέχει το digital marketing, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν στοχευμένα μηνύματα και προσωποποιημένες λύσεις, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών και ενισχύοντας την αφοσίωσή τους.
Για παράδειγμα, η χρήση του email marketing και mobile marketing καμπανιών μπορεί να επιτύχει την επιστροφή (retention) ενός πελάτη. Έχοντας λάβει νόμιμα τα δεδομένα των χρηστών σας μπορείτε εύκολα να τους κάνετε follow-up επικοινωνίες και να τους πείσετε να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους υπενθυμίζοντάς τους τι έχουν αφήσει στο καλάθι ή τι είδαν την τελευταία φορά που επισκέφθηκαν το site σας ή extra πράγματα που μπορούν να συνδυάσουν με κάτι που έχουν ήδη αγοράσει.
Ας υποθέσουμε ότι είστε μια επιχείρηση με ρούχα μπορείτε να στέλνετε προσωποποιημένα emails και μηνύματα στους υπάρχοντες πελάτες σας όταν αυτοί έχουν γενέθλια ή, για παράδειγμα, όταν είναι η παγκόσμια μέρα της γυναίκας προσφέροντας μια έκπτωση για την επόμενη αγορά.
Πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν την προσωποποιημένη εμπειρία και την αφοσίωση του κοινού τους με το digital marketing;
Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να κατανοούν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών τους και να δημιουργούν εξατομικευμένες εμπειρίες για το κοινό-στόχο τους. Με την αξιοποίηση των εργαλείων που παρέχει το digital marketing, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν στοχευμένα μηνύματα και προσωποποιημένες λύσεις, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών και ενισχύοντας την αφοσίωσή τους.
Για παράδειγμα, η χρήση του email marketing και mobile marketing καμπανιών μπορεί να επιτύχει την επιστροφή (retention) ενός πελάτη. Έχοντας λάβει νόμιμα τα δεδομένα των χρηστών σας μπορείτε εύκολα να τους κάνετε follow-up επικοινωνίες και να τους πείσετε να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους υπενθυμίζοντάς τους τι έχουν αφήσει στο καλάθι ή τι είδαν την τελευταία φορά που επισκέφθηκαν το site σας ή extra πράγματα που μπορούν να συνδυάσουν με κάτι που έχουν ήδη αγοράσει.
Ας υποθέσουμε ότι είστε μια επιχείρηση με ρούχα μπορείτε να στέλνετε προσωποποιημένα emails και μηνύματα στους υπάρχοντες πελάτες σας όταν αυτοί έχουν γενέθλια ή, για παράδειγμα, όταν είναι η παγκόσμια μέρα της γυναίκας προσφέροντας μια έκπτωση για την επόμενη αγορά.
Επίσης, μέσω διαφημίσεων στο Instagram & στο Facebook ή στη Google μπορείτε να κάνετε προσωποποιημένες προωθήσεις στους δυνητικούς σας πελάτες, δείχνοντάς τους τα προϊόντα που έβλεπαν στο site σας αλλά δεν αγόρασαν μέσω δυναμικών remarketing καμπανιών.
Συνολικά, η εκπαίδευση και οι εξειδικευμένες γνώσεις στο digital marketing αποτελούν πλέον επένδυση που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να καινοτομούν, να διαφοροποιούνται και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς. Μέσω της επένδυσης στην εκπαίδευση, οι επιχειρήσεις αποκτούν όχι μόνο τη δυνατότητα να επιβιώσουν αλλά και να ευδοκιμήσουν σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η Knowcrunch, πέρα από τα digital marketing e-learning courses της και τα δια ζώσης courses που πραγματοποιεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προσφέρει και customized trainings πάνω στις ανάγκες κάθε εταιρείας παρέχοντας πρακτική εκπαίδευση και ενημέρωση σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο του digital marketing και τις απαραίτητες γνώσεις που χρειάζεται να έχει κάθε επιχείρηση.