ΤΑΞΙΔΙ ΚΟΣΜΟΣ

Το νέο Terminal στο αεροδρόμιο της Ταϊβάν θα είναι ευέλικτο

Το νέο Terminal στο αεροδρόμιο της Ταϊβάν θα είναι ευέλικτο
Rogers Stirk Harbour + Partners

Το αρχιτεκτονικό studio του Λονδίνου Rogers Stirk Harbour + Partners νίκησε και πλέον έχει το πράσινο φως για να προχωρήσει στο νέο τερματικό σταθμό κερδίζοντας ακόμη και τους Foster + Partners αλλά και τους UN Studio.

Το Terminal 3 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Taoyuan Ταϊβάν θα περιλαμβάνει ένα νέο κτίριο, πύλες επιβίβασης, αίθουσες αναμονής και ένα κτίριο πολλαπλών λειτουργιών, μαζί με τις υποδομές των μεταφορών.

Η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού εντυπωσιάστηκε αναφέρει το Dezeen από τον "καινοτομία στο σχεδιασμό και την κατασκευή" που υπέβαλλε το αρχοτεκτονικό γραφείο Rogers Stirk Harbour + Partners. Συμμέτοχοι το τοπικό αρχιτεκτονικό γραφείο Fei & Cheng Associates και η κατασκευαστική Arup.

Το νέο Τerminal αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020 και στα 640.000 τ.μ. θα εξυπηρετεί περίπου 45 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Ο προυπολογιμός του έργου ξεπερνάει τα 1.4 δισεκατομμμύρια και θα είναι ανάμεσα στο Terminal 2 και τα κεντρικά της China Airlines Αρχηγείο στο αεροδρόμιο που βρίσκεται 40 χιλιόμετρα δυτικά της πρωτεύουσας Ταϊπέι και είναι ένα από τα πιο απαιτητικά αεροδρόμια του κόσμου. Η εταιρεία έχει δυνατό portfolio. Η εταιρία Rogers Stirk Harbour έχει σχεδιάσει στο παρελθόν το Terminal 4 στο αεροδρόμιο Barajas της Μαδρίτης και το Terminal 5 στο Heathrow του Λονδίνου.

Ζητούμενο η ευελιξία

“Έχουμε σχεδιάσει δύο από τους πιο αναγνωρίσιμους τερματικούς σταθμούς αεροδρομίου στον κόσμο”, λέει ο Ρίτσαρντ Ρότζερς στο φιλμ που συνοδεύει την παρουσίαση του. “Αυτό που έχουμε μάθει μετά από σχεδόν 30 χρόνια εμπειρίας είναι ότι ένα σύγχρονο αεροδρόμιο θα πρέπει να προσαρμόζεται στις αλλαγές”.

Συνδυάζοντας την “ευελιξία” της οροφής του Heathrow και τους ανοικτούς, διάπλατους εσωτερικούς χώρους και την κυματιστή οροφή του Barajas το Τerminal 3 θα έχει ένα κινούμενο θόλο από λαμπτήρες. Οι οροφές του θα έχουν ύψοι και θα αλλάζουν όποτε το απαιτεί ο απόμενος σχεδιασμός και οι ανάγκες του μέλλοντος.

Ζητούμενο η προσαρμογή

"Η πρότασή μας εστιάζεται στην εμπειρία του επιβάτη με μια σκόπιμη στρατηγική σχεδιασμού να είναι ευέλικτο στο μέλλον. Να είναι ένας τερματικός σταθμός που θα διατηρεί στο ακέραιο το σχεδιασμό του αλλά θα αλλάζει”σχολίασε συνεργάτης του. Ένα υπόδειγμα ολιστικής αρχιτεκτονικής; Ναι.

Οι υπάρχουσες δομές μέσα στο αεροδρόμιο και τα κτίρια που αναπτυχθούν θα δημιουργήσουξ σταδιακά μια αερο-πόλη γύρω από το συγκοινωνιακό κόμβο.

Η ομάδα του Rogers κέρδισε τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, στο διαγωνισμό που ανακοινώθηκε το Σεπτέμβριο. Βρέθηκε αντιμέτωπη με τους Foster + Partners και μια ομάδα με επικεφαλής τον “αρχηγό” του UNStudio, τον Ben Van Berkel. Παράλληλα η εταιρεία που έχει σχεδιάσει το κτίριο των LLOYD'S και την O2 Arena του Λονδίνου με ιδρυτή το συνεργάτη του Ρέντσο Πιάνο στο απίθανο Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι.

Όποιος βιάζεται μπορεί να δει ακόμη μια δουλειά των RSH στο αεροδρόμιο ενός μικρού πρίγκιπα, στο Saint-Exupéry της Λυών.