TECH

Έντονος ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά των smartphones

Έντονος ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά των smartphones

Τα smartphones έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή παραμερίζοντας εντελώς τα «κλασικά» κινητά τηλέφωνα και ο ανταγωνισμός παρουσιάζεται ιδιαίτερα έντονος με έναν σημαντικό αριθμό κατασκευαστών να παλεύουν για μερικές μονάδες αγοράς.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, το 2016 οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων έφθασαν στα 2,9 εκατ. Συσκευές, παρουσιάζοντας μία ελαφρά πτώση σε σχέση με τα περίπου 3 εκατ. τεμάχια που είχαν διατεθεί το 2015. Όμως, η συνολική αξία των πωληθέντων συσκευών παρουσίασε μία μικρή αύξηση στα 520 εκατ. ευρώ από 502 εκατ. ευρώ το 2015.

Οι πωλήσεις των smartphones έφθασαν στα 2,24 εκατ. τεμάχια, στα ίδια επίπεδα με το 2015, με αποτέλεσμα να έχουν φθάσει πλέον να αντιπροσωπεύουν περίπου το 77% της συνολικής αγοράς.

Αξιοσημείωτη είναι η «μάχη» που γίνεται μεταξύ των κατασκευαστών, ιδίως από την τέταρτη θέση και κάτω. Στην πρώτη θέση παρέμεινε η Samsung, η οποία έχει μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο καθώς το μερίδιο αγοράς του κορεατικού κολοσσού στην ελληνική αγορά ανήλθε στο 33% για την περασμένη χρονιά. Ο μεγάλος κερδισμένος της περσινής χρονιάς ήταν η Huawei, η οποία σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση ενισχύοντας το μερίδιο της (με βάση τις πωληθέντες συσκευές) από το 4% το 2015 στο 13% το 2016.

Στην τρίτη θέση ήταν η Apple με 8%, ενώ από εκεί κάτω υπάρχει μία μεγάλη «μάχη» μεταξύ αρκετών κατασκευαστών. Συγκεκριμένα, στην τέταρτη θέση ήταν η Lenovo με 6,6% και στην πέμπτη η MLS με 5,3%. Αρκετά κοντά βρέθηκαν ακόμη η LG, τα μερίδια της οποίας παρουσιάζουν πτώση τους τελευταίους μήνες λόγω των διοικητικών αναδιοργανώσεων, και η Vodafone, οι οποίες απέσπασαν πέρσι το 5,8% της ελληνικής αγοράς smartphones.

Η επόμενη «ομάδα» κινείται λίγο πιο χαμηλά και πιο συγκεκριμένα στα επίπεδα μεταξύ 3,5% και 4%. Συγκεκριμένα, η Alcatel είχε το 3,9%, τα Turbo-X το 3,8%, η ZTE το 3,6% και η Sony Mobile to 3% με την τελευταία να είναι ο κατασκευαστής με τις μεγαλύτερες απώλειες στο σύνολο της χρονιάς, δεδομένου ότι το 2015 είχε το 8% της αγοράς smartphones.

Αναλυτές της αγοράς εκτιμούν πάντως ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί περαιτέρω τη φετινή χρονιά, δεδομένου ότι αναμένεται να δούμε και νέους «παίκτες» όπως είναι η γαλλική Wiko, ενώ παρουσιάζουν ανοδική πορεία κατασκευαστές όπως η Xiaomi και η Neffos.

Ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος στα χαμηλά και μεσαία στρώματα της αγοράς καθώς οι καταναλωτές προτιμούν τα πιο προσιτά smartphones. Το 18% των πωληθέντων smartphones το 2016 είχε τιμή πώλησης έως 100 ευρώ, με την κατηγορία 101-150 ευρώ να αντιπροσωπεύει το 19,4% των πωλήσεων και εκείνη των 151-200 ευρώ το 22%, ενώ το 9,5% ήταν μεταξύ 201-250 ευρώ. Πρακτικά, σχεδόν το 70% των πωληθέντων συσκευών είχε αξία έως 250 ευρώ. Από την άλλη πλευρά, οι συσκευές με αξία πάνω από τα 700 ευρώ αντιπροσωπεύουν το 5,6% ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο για μία αγορά που βρίσκεται σε οικονομική ύφεση.