TECH

Salesforce: Πώς ένας …Αϊνστάιν αξιοποιεί το ΑΙ για να αλλάξει το μέλλον των εταιρειών

Salesforce: Πώς ένας …Αϊνστάιν αξιοποιεί το ΑΙ για να αλλάξει το μέλλον των εταιρειών

«Η πραγματικότητα είναι πως κάθε εταιρεία θα χρειαστεί να περάσει έναν μετασχηματισμό για να αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να αυξήσει την παραγωγικότητα της, να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα της και προσφέρει κορυφαίες εμπειρίες στους πελάτες και τους εργαζόμενους της. Το ΑΙ είναι κάτι που θα αλλάξει τα πάντα και για όλους μας». 

Τα λόγια αυτά του Marc Benioff, διευθύνοντος συμβούλου της Salesforce, μίας εκ των κορυφαίων εταιρειών στον κλάδο της ψηφιακής τεχνολογίας, αποτελούν τρόπον τινά το κεντρικό μήνυμα του Dreamforce 2023, του ετήσιου συνεδρίου της Salesforce που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στο Σαν Φρανσίσκο, όπου το ΑΙ ήταν κυριολεκτικά παντού στους χώρους του Moscone Center.

Για την Salesforce, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία λογισμικού παγκοσμίως και η μεγαλύτερη όσον αφορά στις λύσεις διαχείρισης των σχέσεων με τους πελάτες (Consumer Relationship Management – CRM), το ΑΙ αποτελεί πλέον τον πυρήνα της στρατηγικής της. Και δεν είναι τυχαίο ότι ο κ. Benioff υποστήριξε ότι το φετινό Dreamforce -με τους περισσότερους από 40.000 συμμετέχοντες - είναι το μεγαλύτερο συνέδριο τεχνητής νοημοσύνης.

Το AI δεν αποτελεί κάτι νέο για την Salesforce δεδομένου ότι, όπως τονίσθηκε ουκ ολίγες φορές, έχει ενσωματώσει εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στις πλατφόρμες της, αλλά κυρίως όσον αφορά το αποκαλούμενο predictive AI, όπου οι αλγόριθμοι αναλαμβάνουν να κάνουν προβλέψεις. Τώρα, όμως, ήρθε η ώρα για το επόμενο βήμα που σχετίζεται με το generative AI με την Salesforce να ανακοινώνει την Einstein 1 πλατφόρμα της.

ΑΙ και εμπιστοσύνη

Το μεγάλο ατού της συγκεκριμένης πλατφόρμας, σύμφωνα τουλάχιστον με τη Salesforce, είναι ότι δίνει μεγάλη έμφαση στον τομέα της ασφάλειας και κυρίως της διασφάλισης της εγκυρότητας των δεδομένων αλλά και στη δημιουργία μίας σχέσης εμπιστοσύνης με τους πελάτες που τη χρησιμοποιούν. H Salesforce έκανε λόγο για μία «έμπιστη» ΑΙ πλατφόρμα με τον κ. Benioff να δηλώνει χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της κεντρικής ομιλίας του ότι «δεν μας ενδιαφέρει να βλέπουμε τα δεδομένα των πελατών μας». Σύμφωνα με τα στελέχη της Salesforce η χρήση των δεδομένων των πελατών προκειμένου να «τρέξουν» τα ΑΙ μοντέλα που δημιουργεί η εταιρεία γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των πελατών. Γενικότερα, το θέμα της εμπιστοσύνης στην περιοχή της τεχνητής νοημοσύνης ήταν από αυτό που βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων και των παρουσιάσεων στο Dreamforce.

Η Einstein 1, όμως, δεν είναι απλά μία «ασφαλής» και «έμπιστη» πλατφόρμα αλλά επιδιώκει να προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες της Salesforce, στους οποίους περιλαμβάνονται ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο να βελτιώσουν και να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν όσον αφορά τομείς όπως είναι οι πωλήσεις, το μάρκετινγκ και γενικότερα οτιδήποτε σχετίζεται με το CRM.

Σύμφωνα με τη Salesforce, ένα από τα βασικά ατού της πλατφόρμας είναι οι δυνατότητες που έχει προκειμένου να ενοποιήσει τα δεδομένα που έχει ένας οργανισμός σε διαφορετικά μέσα και κανάλια προκειμένου να αξιοποιηθούν αυτά τα data με τον βέλτιστο τρόπο. Και φυσικά, η «ενοποίηση» τους γίνεται αξιοποιώντας την «έμπιστη» πλατφόρμα (Einstein Trust Layer) αλλά και το Data Cloud που έχει δημιουργήσει η Salesforce. Σημειωτέον πως η Salesforce, η οποία ιδρύθηκε το 1999, ήταν από τις πρώτες εταιρείες που προσέφεραν υπηρεσίες λογισμικού με συνδρομητικό μοντέλο (SaaS) και αξιοποίησαν το cloud.

O ψηφιακός βοηθός της Salesforce

Όμως, ο βασικός στόχος είναι η μεγαλύτερη αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Και εκεί το ΑΙ, στην περίπτωση της Salesforce, έρχεται να βοηθήσει με το λανσάρισμα του Einstein Copilot. Πρόκειται για τον ψηφιακό βοηθό που ανακοίνωσε η Salesforce και θα είναι σύντομα διαθέσιμος και ο οποίος βρίσκεται εκεί για να βοηθά τους χρήστες της πλατφόρμας να κάνουν πιο γρήγορα εργασίες και διαδικασίες. Για παράδειγμα, θα μπορεί να δημιουργήσει μία προσωποποιημένη καμπάνια μάρκετινγκ, η οποία θα αντλεί δεδομένα για τον πελάτη στον οποίο απευθύνεται αξιοποιώντας τις ΑΙ εφαρμογές που διαθέτει η πλατφόρμα Einstein. Και ουσιαστικά θα δίνει τη δυνατότητα σε έναν χρήστη να γίνει περισσότερο παραγωγικός και δημιουργικός.

Όμως, η Salesforce θέλει να είναι αρκετά ανοικτή και να δίνει τα εργαλεία στους πελάτες της προκειμένου να δημιουργήσουν τις δικές τους εφαρμογές ή να προσαρμόσουν τα υπάρχοντα εργαλεία στις δικές τους προτιμήσεις. Γι’ αυτό το λόγο και έκανε την εμφάνιση του το Einstein Copilot Studio, το οποίο βοηθά μία επιχείρηση να δημιουργήσει τις δικές της εφαρμογές πάνω στην πλατφόρμα της Salesforce, χωρίς, μάλιστα, να χρειάζεται να έχει εξειδικευμένες γνώσεις προγραμματισμού.

Σημειωτέον πως η Salesforce έχει δημιουργήσει ένα αρκετά μεγάλο οικοσύστημα συνεργατών, στους οποίους περιλαμβάνονται ορισμένες εκ των κορυφαίων εταιρειών τεχνολογίας παγκοσμίως. Και στους χώρους του Dreamforce ήταν αρκετά εντυπωσιακό το θέαμα με τα περίπτερα πολύ μεγάλων εταιρειών, ιδίως από το χώρο των πλατφορμών cloud που δήλωναν παρών.

Στις σημαντικές ανακοινώσεις περιλαμβάνονται και αυτές που αφορούν το Slack, μία από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές συνεργασίας παγκοσμίως, η οποία έχει εξαγοραστεί από τη Salesforce. Αυτό που ανακοινώθηκε είναι το Slack AI, όπου η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να δώσει μία διαφορετική πνοή στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η συγκεκριμένη πλατφόρμα με το λανσάρισμα εξειδικευμένων εργαλείων για τα τμήματα πωλήσεων. Εργαλεία που προφανώς διασυνδέονται με εκείνα της Salesforce και έχουν ως στόχο, όπως αναφέρθηκε, να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε.

Οι προβληματισμοί για το ΑΙ

Πάντως, από τις συζητήσεις στο πλαίσιο του Dreamforce δεν έλειψαν και οι προβληματισμοί για το μέλλον του ΑΙ. Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο κ. Benioff επεσήμανε ότι ακόμη βρισκόμαστε στην αρχή της διαδικασίας και οι επόμενες αλλαγές θα είναι δραστικές.

Άποψη με την οποία έδειχνε να συμφωνεί και ο Sam Altman, ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, της εταιρείας που δημιούργησε το γνωστό ChatGPT, η εμφάνιση του οποίου έφερε ουσιαστικά στο προσκήνιο τις αλλαγές που φέρνει το ΑΙ. Στη συζήτηση που είχε με τον επικεφαλής της Salesforce, ο κ. Altman ανέφερε ότι «ήταν το 2019 και το επιτυχημένο λανσάρισμα του GPT 2 (σ.σ. τώρα είμαστε στο GPT 4) που κατάλαβα ότι θα πάει καλά η συγκεκριμένη προσπάθεια», ενώ σημείωσε ότι η «μεγαλύτερη έκπληξη γι’ αυτόν ήταν ότι το σύστημα δουλεύει»!

Ο επόμενος στόχος για την OpenAI -αλλά και γενικότερα για όσους ασχολούνται- πρέπει να είναι να γίνει το generative AI καλύτερο, περισσότερο αξιόπιστο και να είναι πραγματικά χρήσιμο για τους ανθρώπους. Χρειάζεται, φυσικά, να υπάρχουν λιγότερες «ψευδείς» απαντήσεις, το αποκαλούμενο και hallucination, αλλά γι’ αυτό χρειάζονται πιο ποιοτικά δεδομένα. Οπότε και θα πρέπει να δωθεί έμφαση στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης προκειμένου εταιρείες και καταναλωτές να δεχθούν να εμπιστεύονται τα δεδομένα τους σε όσους αναπτύσσουν τέτοιου είδους μοντέλα generative AI. Και γι’ αυτό χρειάζεται να υπάρχει και το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Πάντως, ο κ. Altman έδειξε να είναι αρκετά προσεκτικός όσον αφορά το μέλλον, σημειώνοντας ότι ενδεχομένως να μην είμαστε προετοιμασμένοι για τις δυνατότητες που θα έχει το ΑΙ. Από την άλλη πλευρά, με τους ρυθμούς που «τρέχουν» οι εξελίξεις σε λίγο όλα τα προϊόντα και λύσεις θα έχουν «εξυπνάδα». Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι και όλες οι επιχειρήσεις θα είναι εταιρείες που το ΑΙ θα αποτελεί βασικό κομμάτι της δραστηριότητας τους.