Το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta θα είναι διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις, με μια να είναι crossover
Στα πλαίσια της καθιερωμένης εκδήλωσής της Go Further η Ford παρουσίασε και τη νέα γενιά του επιτυχημένου Fiesta, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε περίπου ένα χρόνο, αντικαθιστώντας την τρέχουσα.
Όπως φαίνεται και από τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες το νέο Fiesta δεν αποστασιοποιείται πλήρως από την τρέχουσα εικόνα του. Έτσι διατηρεί μεν τη χαρακτηριστική μάσκα του, που σε πολλούς θυμίζει Aston Martin, αλλά γενικά το εμπρός του μέρος είναι αισθητά πιο χαμηλό. Αυτό σε συνδυασμό και με την αύξηση του μήκους του κατά 7 εκατοστά του εξασφαλίζει μια πιο σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση.
Η εικόνα είναι εμφανώς πιο σύγχρονη στο εσωτερικό, που είναι άλλωστε και ο τομέας που το νυν Fiesta δείχνει πιο έντονα τα χρόνια που έχει στην πλάτη του. Έτσι με την έλευση της νέας γενιάς τα πολλά κουμπιά θα είναι οριστικά παρελθόν, οι άνθρωποι της Ford κάνουν λόγο για μείωσή τους κατά 50%, στη μέση του ταμπλό θα υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης που θα φτάνει σε μέγεθος μέχρι και τις 8 ίντσες ως στοιχείο του κορυφαίου συστήματος infotainment της μάρκας, του SYNC3.
Η απόλυτη προσαρμοφή στις τελευταίες εξελίξεις και απαιτήσεις φαίνεται τόσο από τις μεγάλες δυνατότητες προσωποποίησης και την ύπαρξη στη λίστα των εξτρά και ενός high end ηχοσυστήματος της B&O -πρόκειται για τη νέα τάση στη συγκεκριμένη κατηγορία, μιας και ανάλογη δυνατότητα υπάρχει και στο ανανεωμένο Renault Clio- όσο και από το μεγάλο αριθμό των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η Ford καταγράφει συνολικά 15, από τα οποία ξεχωρίζουμε το Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection και το Active Park Assist με Perpendicular Parking.
Το πρώτο είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα των εμπρόσθιων συγκρούσεων στις οποίες εμπλέκονται οχήματα ή πεζοί. Πλέον μια ευρυγώνια κάμερα θα εντοπίζει πιο αποτελεσματικά τους πεζούς, οι οποίοι με τη βοήθεια των προβολέων του Fiesta θα γίνονται πιο άμεσα αντιληπτοί από το σύστημα και στο σκοτάδι.
Το εσωτερικό του νέου Ford Fiesta είναι πλήρως ανανεωμένο, με λίγα κουμπιά και μια μεγάλη οθόνης αφής, που στην περίπτωση που υπάρχει το κορυφαίο σύστημα infotainment SYNC3 έχει μέγεθος 8 ιντσών. Πηγή: Ford
Το δεύτερο βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν hands free κάθετα ή παράλληλα, ενώ για πρώτη φορά θα υπάρχει και μια λειτουργία πέδησης, η οποία θα ενεργοποιείται όταν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται στις οδηγίες και προειδοποιήσεις του συστήματος εκτελώντας ελιγμούς και είναι πιθανή η σύγκρουση με παρκαρισμένο όχημα ή εμπόδιο μπροστά ή πίσω.
Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης της 8ης κατά σειρά γενιάς του Fiesta θα αποτελείται από το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.100 κυβικών με 70 και 85 ίππους και από τον 3κύλινδρο turbo EcoBoost των 1.000 κυβικών, με απόδοση 100, 120 και 140 ίππων. Ενδιαφέρον είναι πως ο EcoBoost στην πορεία θα αποκτήσει και σύστημα απομόνωσης του ενός κυλίνδρου του -η επίσημη πρεμιέρα θα γίνει με την παρουσίαση της επόμενης γενιάς του Focus το 2018- για χάρη της οικονομίας καυσίμου και των πιο χαμηλών εκπομπών ρύπων. Μάλιστα θα είναι ο πρώτος 3κύλινδρος παγκοσμίως με αυτό τη δυνατότητα.
O diesel θα είναι ο νέος 1.5 TDCI σε δύο εκδόσεις με 85 και 120 ίππους, με την πρώτη να εκπέμπει μόλις 82 γραμμάρια CΟ2 το χιλιόμετρο.
Το νέο Fiesta θα έχει για πρώτη φορά στη γκάμα του μια έκδοση Active Crossover -γενικά θα είναι το πρώτο crossover της Ford- καθώς και την υπερ- πολυτελή Vignale, που μέχρι τώρα είναι διαθέσιμη για τα πιο μεγάλα μοντέλα της γκάμας. Ταυτόχρονα θα υπάρχουν η πιο σπορτίφ ST-Line και η πιο νεανική Titanium.