ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Hyundai διευρύνει τη σπορ γκάμα της προς τα κάτω με το i20 N των 1.600 κυβικών και των 204 ίππων

Η Hyundai διευρύνει τη σπορ γκάμα της προς τα κάτω με το i20 N των 1.600 κυβικών και των 204 ίππων

Από τη στιγμή που το εγχείρημα με το i30 N στέφθηκε με επιτυχία ήταν απλά θέμα χρόνου το πότε η Hyundai θα έφερνε στην Ευρώπη και άλλα μοντέλα με σπορ χαρακτήρα και το γράμμα Ν στην επωνυμία τους.

Η κατάλληλη χρονική στιγμή μάλλον ήρθε και έτσι η κορεάτικη εταιρεία παρουσίασε το i20 Ν, την κορυφαία έκδοση του νέου της υπερ- μίνι, που οπτικά αποστασιοποιείται έντονα από τα πιο απλά. Χάρη στην πιο εμφατική μάσκα και τα αεροδυναμικά βοηθήματα μπροστά και πίσω αλλά και με τους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και βέβαια τις στάνταρ ζάντες των 18 ιντσών.

Στο εσωτερικό επικρατεί ανάλογη εικόνα, με τις λεπτομέρειες να τονίζουν τη σπορ διάσταση, ενώ το τιμόνι ενσωματώνει, όπως και στο μεγαλύτερο i30 τα πλήκτρα Ν για την άμεση επιλογή των πιο δυναμικών προγραμμάτων οδήγησης -πρόκειται για τα Ν και Ν Custom, ενώ υπάρχουν και άλλα τρία, τα Normal, Eco και Sport- αλλά και το κόκκινο μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα.

Ο οποίος είναι ο τετρακύλινδρος turbo με την ονομασία 1.6 T-GDi που έχει ειδική τουρμπίνα και εναλλάκτη και αποδίδει 204 ίππους και 275 Nm. Αν στην εξίσωση προστεθεί και το βάρος των 1.190 κιλών τότε τα 6,7 δεύτερα που χρειάζονται για το 0-100 χλμ./ ώρα είναι λογικά κα αναμενόμενα. Όσο για την τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 230 χλμ./ ώρα.

Κινητήριοι τροχοί είναι φυσικά οι εμπρός, το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει τόσο μπλοκέ διαφορικό όσο και λειτουργία Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Από κει και πέρα και για χάρη της όσο το δυνατόν πιο σπορ συμπεριφορά στο δρόμο το πλαίσιο έχει ενισχυθεί σε 12 διαφορετικά σημεία, ενώ το ίδιο έχει γίνει και στα σημεία στήριξης της ανάρτησης. Η οποία έχει διαφορετικά σετ αμορτισέρ και ελατηρίων καθώς και νέα γεωμετρία.

Η διάθεση του νέου Hyundai i20 Ν θα ξεκινήσει την ερχόμενη άνοιξη σε μια τιμή που, σύμφωνα με την προέγγιση των Κορεατών και τα δεδομένα της κατηγορίας -άμεσοι ανταγωνιστές του το Ford Fiesta ST και το VW Golf GTI- αναμένεται ελκυστική. Παράλληλα πλούσιος αναμένεται να είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας, υποβοήθησης, διασύνδεσης και άνεσής του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ