ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η πιο ακριβή Ferrari είναι η αγωνιστική 335 Sport Scaglietti του 1957

Η πιο ακριβή Ferrari είναι η αγωνιστική 335 Sport Scaglietti του 1957

Τα κλασικά αυτοκίνητα, έχουν το δικό τους χρηματιστήριο, όπου για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής τους ρόλο παίζουν αρκετοί παράγοντες. Από την κατάσταση του αυτοκινήτου και τη σπανιότητά του μέχρι τους προηγούμενους ιδιοκτήτες του και το αγωνιστικό του pedigree, στην περίπτωση που υπάρχει.

Σε αυτό το ιδιότυπο χρηματιστήριο λοιπόν τα μοντέλα της Ferrari είναι, όπως είχαμε γράψει πριν από μερικές ημέρες για τη Ferrari του θρυλικού Fangio, τα απόλυτα blue chip. Αυτό επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά με την περίπτωση μιας αγωνιστικής Ferrari ηλικίας 49 ετών, η οποία σε δημοπρασία της εταιρείας Artcurial στο Παρίσι άλλαξε χέρια έναντι 35.711.359 δολαρίων -το δολάριο είναι το «επίσημο» νόμισμα σε τέτοιου είδους συναλλαγές- σημειώνοντας νέο ρεκόρ.

Το πιο ακριβό λοιπόν αυτοκίνητο του κόσμου και βέβαια η πιο ακριβή Ferrari είναι η αγωνιστική 335 Sport Scaglietti του 1957. Η τιμή εκκίνησής της ήταν στα 22,3 εκατομμύρια δολάρια, μεσολάβησαν πολλά χτυπήματα καθώς οι ενδιαφερόμενοι ήταν αρκετοί για να καταλήξει στο τελικό ποσό με το οποίο βρήκε νέο ιδιοκτήτη. Ο οποίος, όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι άγνωστος.

FERRARI 335 SPORT SCAGLIETTI 6

Η εξαιρετική κατάσταση, η σπανιότητα και η ιστορία της έκαναν την 335 Sport Scaglietti το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου. Πηγή: Artcurial.

Η Ferrari με τον αριθμό πλαισίου 0674 έτρεξε για πρώτη φορά σε αγώνα, πιο συγκεκριμένα στο 12ωρο του Sebring όπου τερμάτισε 6η, το Μάρτιο του 1957, ενώ αργότερα συμμετείχε και στο Mille Miglia όπου διακρίθηκε βλέποντας 2η την καρό σημαία στα χέρια του διάσημου γερμανού πιλότου Wolfgang von Trips. Επίσης ήταν το πρώτο αγωνιστικό στην ιστορία με μέση ταχύτητα πάνω από 200 χλμ./ ώρα στις 24 Ώρες του Le Mans, ενώ ο Sir Stirling Moss είχε νικήσει μαζί της το 1958, στο Γκραν Πρι της Κούβας.

Το 1960 η 335 Sport Scaglietti -o κινητήρας της ήταν ένας V12 4.000 κυβικών με 390 ίππους- αγοράσθηκε από τον αρχιτέκτονα Robert N. Dusek που έμενε στην Πενσυλβάνια, ο οποίος μετά από 10 χρόνια την πούλησε στον Pierre Bardinon, ένα συλλέκτη που είχε ήδη στην κατοχή του μέχρι και 50 εργοστασιακές αγωνιστικές Ferrari.