ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Skoda ανανέωσε τη ναυαρχίδα της, το Superb, που έγινε και plug-in υβριδικό

Η Skoda ανανέωσε τη ναυαρχίδα της, το Superb, που έγινε και plug-in υβριδικό

H μεγάλη λιμουζίνα της Skoda περνά στο δεύτερο στάδιο της παρουσίας της, μιας και όλα οι εκδόσεις της ανανεώνονται. Όχι εκτεταμένα, αλλά ουσιαστικά, με νέα μάσκα και ένα χρωμιωμένο στοιχείο που συνδέει τα LED πίσω φώτα. Οι προβολείς μπορούν να είναι, για πρώτη φορά σε μοντέλο της εταιρείας LED Matrix.

Από κει και πέρα το εσωτερικό έχει αναβαθμισμένη ποιότητα σε συνδυασμό με νέες επενδύσεις, χρωμιωμένες λεπτομέρειες και ραφές που δημιουργούν αντίθεση. Φυσικά οι χώροι δεν έχουν αλλάξει -άλλωστε δεν υπήρχε και λόγος μιας και εξακολουθούν να είναι κορυφαίοι για την κατηγορία. Τόσο αυτοί για τους επιβάτες όσο και αυτοί για τις αποσκευές, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να είναι 625 λίτρα στη λιμουζίνα και 660 στο στέισον.

Ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις αναβαθμισμένος είναι και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, ειδικά σε ότι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνει και το καινούργιο Προγνωστικό Σύστημα Διατήρησης Ταχύτητας (Predictive Cruise Control).

Οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου του Superb καλύπτουν ένα εύρος απόδοσης από 120 έως 272 ίππους, ενώ σημαντική προσθήκη στη γκάμα είναι αυτή του Superb iV. To iV δείχνει πως ανήκει στη γκάμα της ομώνυμης υπο- μάρκας της τσέχικης εταιρεία που περιλαμβάνει τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της. Και αυτό γιατί το Superb iV είναι το πρώτο plug-in υβριδικό της Skoda. Στο οποίο ένας τετρακύλινδρος turbo βενζίνης, ο 1.4 TSI συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα η συνδυασμένη απόδοσή τους να φτάνει τους 218 ίππους. Καθαρά ηλεκτρικά το Superb iV μπορεί να κινηθεί για έως και 55 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP ενώ η συνολική αυτονομία ανέρχεται σε 850 χιλιόμετρα.

Το κιβώτιο είναι αυτόματο 6 σχέσεων, ενώ η μπαταρία των 37 Ah έχει αποδιδόμενη ενέργεια 13 kWh και μπορεί να φορτιστεί πλήρως κατά τη διάρκεια της νύχτας χρησιμοποιώντας μια στάνταρ πρίζα ή μέσα σε 3 ώρες και 30 λεπτά σε ένα wall-box ισχύος 3,6 kW. Η υποδοχή φόρτισης του αυτοκινήτου βρίσκεται στη μάσκα.

Το σύστημα Driving Mode Select προσφέρει τρία προφίλ οδήγησης: τα Sport, E-mode και Hybrid. Στο Sport ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τη μέγιστη απόδοση των 218 ίππων και των 400 Nm ροπής, στο E-mode η κίνηση είναι αποκλειστικά ηλεκτρική και στο Hybrid η συνδυασμένη λειτουργία του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα καθορίζεται από τα ηλεκτρονικά. Επίσης υπάρχουν και οι δυνατότητες φόρτισης ή διατήρησης της ενέργειας της μπαταρίας κατά την οδήγηση με χρήση του κινητήρα βενζίνης και της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να καλύψει τα τελευταία χιλιόμετρα μιας μεγάλης διαδρομής, π.χ. μέσα σε μια πόλη, χωρίς να εκπέμπει καθόλου ρύπους.

Το plug-in υβριδικό Superb θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις εξοπλισμού Ambition και Style καθώς και στις Superb Sportline και Superb L&K. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το φθινόπωρο ενώ οι πωλήσεις έχουν προγραμματιστεί και για την Ελλάδα, για τις αρχές του 2020.