Το νέο Scala έχει σούπερ χώρους και αναβαθμίζει την παρουσία της Skoda στη μικρή- μεσαία κατηγορία
Η Skoda βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορίας της, με τις παγκόσμιες πωλήσεις της να ανεβαίνουν συνεχώς και τη γκάμα της να διευρύνεται διαρκώς. Τόσο σε ότι αφορά τα SUV της μιας και στην έκθεση της Γενεύης παρουσίασε το Kamiq που θα είναι στη βάση της αντίστοιχης γκάμας της, όσο και τα υπόλοιπα μοντέλα της.
Το πιο πρόσφατο αυτών το Scala, με το οποίο η τσέχικη μάρκα αφενός μπαίνει, ουσιαστικά για πρώτη φορά, δυναμικά στη σημαντική μικρή- μεσαία κατηγορία και αφετέρου παρουσιάζει τη νέα της σχεδιαστική προσέγγιση.
Πράγματι το Scala έχει ένα χαρακτηριστικό εμπρός μέρος, με μια κάθετη, νέας σχεδίασης μάσκα η οποία κατεβαίνει αρκετά χαμηλά και πλαισιώνεται από χαρακτηριστικούς προβολείς. Εξίσου χαρακτηριστικό και το πίσω μέρος, ειδικά όταν το παμπρίζ κατεβαίνει χαμηλά και ενσωματώνει την πλήρη αναγραφή του ονόματος της Skoda, μιας και εδώ για πρώτη φορά δεν υπάρχει το λογότυπό της, ενώ τα πίσω φώτα είναι LED. Όσο για τις διαστάσεις σημειώστε μήκος 4,362 μέτρων, τιμή που τοποθετεί το Scala -που βασίζεται στο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου Volkswagen- προς τα άνω όρια της κατηγορίας, πλάτος 1,793 και ύψος 1,47 μέτρα. Αξιόλογη, ειδικά για hatchback, είναι και η αεροδυναμική, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσας ξεκινά από το 0,29.
Καινούργια είναι και η προσέγγιση του εσωτερικού, με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment, το μέγεθός της κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση από τις 6,5 έως και τις 9,2 ίντσες, να είναι ελεύθερη στο κέντρο του ταμπλό. Και να βρίσκεται στο ίδιο σχεδόν ύφος με τον πίνακα οργάνων, ο οποίος προαιρετικά μπορεί να είναι και πλήρως ψηφιακός με διαγώνιο 10,2 ιντσών. Από κει και πέρα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης και μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης -στάνταρ και προαιρετικά- ενώ ο ανέπαφος έλεγχος και οι έξυπνες φωνητικές εντολές είναι στοιχεία που εντυπωσιάζουν, όπως και η παρουσία θυρών USB-C.
Το εσωτερικό του Scala είναι σύγχρονο, εξαιρετικά άνετοι από πλευρά χώρων και αντιπροσωπεύει τη νέα λογική σχεδίασης της Skoda. Πηγή: Skoda
Οι χώροι, σύμφωνα με την παράδοση της Skoda αλλά και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών, είναι ιδιαίτερα άνετοι για όσους κάθονται πίσω, ενώ το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα από 467 έως και 1.410 λίτρα είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει πέντε σύνολα, εκ των οποίων τα τρία είναι βενζίνης. Πρόκειται για τον 1.0 TSI με 95 και 115 ίππους και τον 1.5 TSI με 150 ίππους και αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Με αυτόματο κιβώτιο συνδυάζεται προαιρετικά και ο 1.0 TSI των 115 ίππων, με τη στάνταρ επιλογή να είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων (5 σχέσεις στην έκδοσή του των 95 ίππων). Το αυτόματο κιβώτιο είναι στάνταρ και στον diesel 1.6 TDI των επίσης 115 ίππων, ενώ τη γκάμα συμπληρώνει ο 1.0 G-TEC που λειτουργεί με φυσικό αέριο και αποδίδει 90 ίππους
Το Scala θα είναι αρχικά διαθέσιμο στη χώρα μας με τον 1.0 TSI των 115 ίππων, ο οποίος και εδώ αποδεικνύει τα πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσής του και τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 σε 9,8 δεύτερα, τελική 204 χλμ./ ώρα), την ίδια στιγμή που η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και η εκπομπή CO2 του 113 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Ταυτόχρονα το νέο μικρο-μεσαίο Skoda, που έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι καλά στημένο και άνετο, ενώ θα είναι διαθέσιμο και στην έκδοση Sport που έχει χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 15 χιλιοστά, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Eco και Individual) μέσω του Driving Mode. Επίσης για επιλεγμένες αγορές υπάρχει και το πακέτο Rough-Road με αυξημένη κατά 12 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος.
To νέο Skoda Scala θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τις αρχές του καλοκαιριού με τις ενδεικτικές τιμές πώλησης να ξεκινούν κάτω από τις 16.000 ευρώ.