ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD έχει όλα όσα ζητάει κανείς από ένα σύγχρονο SUV

Το Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD έχει όλα όσα ζητάει κανείς από ένα σύγχρονο SUV

Πως θα σας φαινόταν ένα αυτοκίνητο που κατορθώνει να συνδυάσει τα προσόντα ενός SUV με τα στοιχεία για το οποία αγοράζει κανείς ένα πολυμορφικό και με τα δυναμικά χαρακτηριστικά ένας γρήγορου σεντάν; Ιδιαίτερα ενδιαφέρον, έτσι δεν είναι;

Αυτός ο συνδυασμός καθόλα επιθυμητών στοιχείων χαρακτηρίζει την τελευταία και 4η κατά σειρά γενιά του CR-V, που επιπρόσθετα διαθέτει και όλη την παράδοση της Honda στη συγκεκριμένη και ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία. Βέβαια τα παραπάνω τα διαπιστώνει κανείς με τον καλύτερο και πιο άμεσο τρόπο ζώντας το αυτοκίνητο. Σε ένα ταξίδι, π.χ. προς τη Δημητσάνα.

Η άνεση δεδομένη

Οι μεγάλοι χώροι του CR-V φαίνονται πριν καν πάρουν τις θέσεις τους οι επιβάτες του, οι οποίοι αν είναι πέντε θα ταξιδέψουν με άνεση, αν είναι τέσσερις θα μετακινηθούν κυριολεκτικά ηγεμονικά, όσο σωματώδεις κι αν είναι. Όσο για τις αποσκευές τους ο χώρος στο πορμπαγκάζ είναι, με 589 λίτρα, υπερ-αρκετός. Αν πάλι υπάρχει ανάγκη για ακόμα μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες, για να μεταφέρεις ένα ποδήλατο ή τον εξοπλισμό του σκι π.χ., δεν πέφτουν μόνο οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αλλά μετοπίζονται και οι βάσεις τους -ιδιαίτερα εύκολα, με το τράβηγμα δύο μικρών μοχλών στο χώρο αποσκευών- με αποτέλεσμα να προκύπτει ένας επίπεδος και κατά συνέπεια και πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.669 λίτρα. Η προσοχή που έχει δοθεί από τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της Honda στην παραμικρή λεπτομέρεια φαίνεται και από το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης -ειδικά για SUV. Έτσι κανείς δεν θα δυσκολευτεί να τοποθετήσει τις αποσκευές του στο πορτμπαγκάζ του SUV της Honda, που χωρά κυριολεκτικά τα πάντα.

Την άνεση των επιβατών, πέρα από τους χώρους την εξασφαλίζει και ο πολύ καλός εξοπλισμός. Ο πολύ καλός αυτόματος κλιματισμός με τις δύο ζώνες ρύθμισης εγγυάται πως κανείς δεν θα κρυώσει ή θα ζεσταθεί, οι καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες πως όλα θα γίνουν εύκολα και απλά, ενώ το Honda Connect με τη μεγάλη οθόνη αφής, το λειτουργικό Android και τα πολλά Apps, πως δεν θα λείψει σε κανέναν η αγαπημένη του μουσική. Ή η δυνατοτητα σύνδεσης με το Internet και η τηλέφωνικη επικοινωνία, μέχρι και για τη δυνατότητα φόρτισης μέχρι και 3 φορητών συσκευών υπάρχει πρόβλεψη.

Όσο κινείσαι μέσα στην πόλη ως οδηγός του CR-V εκτιμάς την ψηλή θέση οδήγησής του που σου επιτρέπει να βλέπεις ακόμα πιο μπροστά, την εξαιρετική περιφερειακή του ορατότητα χωρίς ουσιαστικά τυφλές γωνίες και βέβαια την αψεγάδιαστη εργονομία, σύμφωνα και με την παράδοση της εταιρείας. Τα πάντα βρίσκονται στη σωστή θέση και απόσταση από τον οδηγό, ενώ μεγάλη ευκολία είναι και τα πολύ πρακτικά χειριστήρια στο τιμόνι. Την ψηλή θέση και την ορατότητα, αλλά και τις πολλές θέσεις και θήκες για αναψυκτικά και μικρο- αντικείμενα θα εκτιμήσουν πάντως και οι επιβάτες, οι οποίοι έχουν και καλή θέα. Ταυτόχρονα θα εκτιμήσουν και την ικανότητα της ανάρτησης του CR-V να απορροφά όλες σχεδόν τις ανωμαλίες των δρόμων πριν καν φτάσουν σε αυτούς και τους ταλαιπωρήσουν.

Ταξιδεύοντας με σιγουριά

Στην Εθνική το CR-V ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και σταθερότητα, ακόμα και αν η ταχύτητά του ξεπεράσει τα κατά τόπους όρια, ενώ σημαντικό για την άνεση που προαναφέραμε είναι το χαμηλό επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό, που επιτρέπει στους επιβάτες του να συνομιλούν ή να ακούν τη μουσική τους σαν να βρίσκονταν στο σαλόνι τους. Στο σημείο αυτό οι μηχανικοί της Honda αξίζουν τουλάχιστον μια εύφημη μνεία, μιας και σε ένα ψηλό αμάξωμα μπόρεσαν να περιορίσουν στο ελάχιστο τους αεροδυναμικούς θορύβους, αλλά και αν εξασφαλίσουν μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Μια κλεφτή ματιά στον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και ο οδηγός του CR-V διαπιστώνει πως κινείται πολύ οικονομικά -η στιγμιαία κατανάλωση πέφτει και κάτω από τα 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα- ενώ προκειμένου να μπορέσει και να πετύχει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και να καλύψει ξεκούραστα τα χιλιόμετρα μέχρι τον τελικό προορισμό, αποφασίζει να ενεργοποιήσει το i-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control). Το cruise control προληπτικής ασφάλειας, που προβλέπει και αντιδρά αυτόματα στη ξαφνική είσοδο άλλων οχημάτων στη λωρίδα που κινείται το SUV της Honda.

Τα χιλιόμετρα στην εθνική καλύπτονται γρήγορα και άνετα και έτσι γρήγορα φτάνει κανείς στη σωστή έξοδο προς το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Εδώ το CR-V δείχνει πολύ πιο μικρό από ότι είναι στην πραγματικότητα και βέβαια ευέλικτο, καθώς ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να το τοποθετεί στο δρόμο όπως τον βολεύει καλύτερα, εκμεταλλευόμενος τόσο το σύστημα διεύθυνσης με την ιδιαίτερα καλή αίσθηση, όσο και τον πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση. Ταλαντώσεις απλά δεν υπάρχουν, κάτι όχι πάντα αυτονόητο σε ένα τζιπ, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, όπως ακριβώς θα ήταν και σε ένα καλό σπορτίφ κλασικό επιβατικό.

Ένας κινητήρας, κίνητρο για ταξίδι

Μόλις οι σχετικά κλειστές στροφές αρχίσουν διαδέχονται η μια την άλλη ο οδηγός ολοκληρώνει την άποψή του για τον κινητήρα πετρελαίου 1.600 i-DTEC με τους 160 ίππους και τα 350 ροπής που κινεί το κορυφαίο CR-V. Το τεχνολογικά προηγμένο σύνολο πραγματικά δεν εμφανίζει, χάρη στα δύο, διαφορετικού μεγέθους, turbo του που λετουργούν στη σειρά, καθόλου υστέρηση στην απόκριση, δηλώνει κάτω από όλες τις συνθήκες δυναμικά το παρόν και βέβαια δεν έχει κανένα μα κανένα θέμα να κινήσει γρήγορα (0-100 σε 9,6 δεύτερα, τελική ταχύτητα 202 χλμ./ ώρα) το μεγάλο πεντάθυρο αμάξωμα. Σε αυτό βοηθά και η εξαιρετική προσαρμογή του κιβωτίου των 6 σχέσεων με τον πολύ καλό και ακριβή επιλογέα στα χαρακτηριστικά απόδοσής του τετρακύλινδρου diesel.
Φυσικά ο 1.6 i-DTEC αποδεικνύεται, χάρη στη ροπή του από πολύ χαμηλά, εξαιρετικός και όταν αφήσει κανείς την άσφαλτο και κινηθεί σε βατούς ή λιγότερο βατούς χωματόδρομους. Εδώ βέβαια σημαντικό ρόλο παίζει, πέρα από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η εξελιγμένη τετρακίνηση του CR-V, που όπως λέει και το όνομά της -Real Time 4WD- εμπλέκεται ταχύτητα μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται, στέλνοντας αστραπιαία ροπή και στον πίσω άξονα, βελτιώνοντας σημαντικά την πρόσφυση.

Μια δυνατότητα εξαιρετικά χρήσιμη καθώς αυξάνει κατακόρυφα τις δυνατότητες κίνησεις και βέβαια την ασφάλεια όταν ο δρόμος έχει χιόνι ή γενικότερα λόγω των κακών καιρικών συνθηκών είναι ολισθηρός. Στην περίπτωση αυτή τα συστήματα Hill Start Assist για εκκίνηση σε ανηφόρα και Intelligent Control System για εκκίνηση υπό κλίση είναι ακόμα πιο χρήσιμα.

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι ότι το Real Time 4WD του CR-V είναι ιδιαίτερα ελαφρύ και με μειωμένες τις τριβές κατά 59% σε σχέση με τον προκάτοχό του, γεγονός βέβαια που αντικατοπτρίζεται απόλυτα στην επίσημη μέση τιμή κατανάλωσής του που είναι μόλις 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αυτό και αν σε κάνει να χαίρεσαι ακόμα περισσότερο το ταξίδι με το Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD των 1.600 κυβικών και των 160 ίππων. Το οποίο για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να υπολογίζει από 34.770 ευρώ με απόσυρση και ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ενώ αν δεν χρειάζεται την τετρακίνηση υπάρχει και η έκδοση των 120 ίππων του 1.6 i-DTEC που ξεκινά από τις 28.770 ευρώ.