Εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας με δεκάδες νεκρούς στην Ινδία (pics)
Τουλάχιστον 96 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 150 τραυματίστηκαν από εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας στην βόρεια Ινδία, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρχηγού της αστυνομίας στην πόλη Κανπούρ, Ζακί Αχμέντ.
H υπερταχεία ταξίδευε μεταξύ της βορειοανατολικής πόλης Πάτνα και της κεντρικής πόλης Ιντόρε όταν εκτροχιάστηκε, ανέφερε ένας αξιωματούχος στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί τι προκάλεσε τον εκτροχιασμό.
Όλα τα νοσοκομεία της περιοχής έχουν τεθεί σε κόκκινο συναγερμό. Τριάντα ασθενοφόρα μεταφέρουν τραυματίες και, όπου είναι δυνατόν, δίνουν τις πρώτες βοήθειες.
Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών, ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος πριν αυτοί βρεθούν στα τοιχώματα των βαγονιών. Ο Κρίσνα Κεσάβ που επέβαινε στο τρένο δήλωσε στο BBC: «Ξύπνησα από ένα ξαφνικό τράνταγμα γύρω στις 3 το πρωί. Αρκετά βαγόνια είχαν εκτροχιαστεί. Είδα πολλά πτώματα και τραυματίες».
Τα περισσότερα από τα θύματα βρίσκονταν σε δύο βαγόνια κοντά στη μηχανή του τρένου, τα οποία ανατράπηκαν και υπέστησαν πολύ μεγάλες ζημιές.
Οι διασώστες χρησιμοποιούν βαριά μηχανήματα για να κόψουν τα βαγόνια και να απεγκλωβίσουν επιζώντες. «Πολλοί επιβάτες είναι παγιδευμένοι», δήλωσε αξιωματούχος των σιδηροδρόμων στο Νέο Δελχί.
(Πηγή: Reuters)
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι έγραψε στο Twitter: "Συντετριμμένος για την απώλεια ζωών που οφείλεται στον εκτροχιασμό της υπερταχείας που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτνα - Ιντόρε. Οι σκέψεις μου είναι στις οικογένειες των θυμάτων. Οι προσευχές στους τραυματίες σε αυτό το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα".
(Πηγή: Reuters)
Ο Μόντι δήλωσε ότι μίλησε με τον υπουργό Σιδηροδρόμων Σουρές Πραμπχού, ο οποίος "παρακολουθεί στενά την κατάσταση". Στο Twitter, ο υπουργός έγραψε ότι: «θα ληφθούν τα αυστηρότερα δυνατόν μέτρα σε βάρος αυτών που ευθύνονται για το δυστύχημα». Πρόσθεσε ότι θα αρχίσει αμέσως η διενέργεια έρευνας και θα δοθεί αποζημίωση στους «άτυχους επιβάτες που τραυματίστηκαν και στις οικογένειες των νεκρών». Η κυβέρνηση θα δώσει 350.000 ρουπίες (5.133,43 δολάρια) στις οικογένειες των νεκρών, 50.000 ρουπίες στους βαριά τραυματίες και 25.000 ρουπίες σε αυτούς που φέρουν απλά τραύματα, διευκρίνισε.
Περίπου 23 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται καθημερινά χρησιμοποιώντας το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το τέταρτο σε μέγεθος παγκοσμίως. Αν και παρουσιάζει μεγάλα κενά ασφαλείας, το δίκτυο αυτό παραμένει το κύριο μέσο μεταφοράς που επιτρέπει την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στη μεγάλη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας, παρά τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιρών.
Τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι σύνηθες φαινόμενο στην Ινδία καθώς μεγάλο μέρος του εξοπλισμού των σιδηροδρόμων να είναι απαρχαιωμένο. Σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Ούταρ Πραντές τον Μάρτιο του 2015 στοίχισε τη ζωή 39 ανθρώπων και τον τραυματισμό 150. Το σοβαρότερο δυστύχημα σημειώθηκε το 1981, όταν αμαξοστοιχία έπεσε σε ποτάμι προκαλώντας τον θάνατο 800 ανθρώπων.
(Πηγή: Reuters)